שומע כתב:העירו לי שקיצרתי ואולי קיצרתי בכבודו של המשיג עלי. ראשית אודיע שקיצרתי לאהבת הקיצור וסלידה מויכוחים חוזרים. ושנית ארחיב מעט. א. כשמזעיקים שוטר שרושם דו"ח ואין לו זכות לעשות מעבר לזה ובפועל גם לא עושים כלום, אין בזה קשר למסירה. ואף אם נחשיב כערכאות לא נוגע למסירה. ב. נניח שיש לי שכן שמרעיש כל לילה ב2 בלילה למשך 10 דקות, האם יש מי שיאסור לקרוא למשטרה??? זה לא מזיק ולא רודף, אלא גורם לצער. ויותר מכך: האם באמת יש מי שחושב שמותר להרוג את המתקשר למשטרה???? או להצילו בא' מאבריו???? כשכתבתי לעי' בפוסקים כוונתי אודות מי שרגיל להכות ולביאה"ג שמביא מקור מ'נתנו חיתיתם בארץ חיים'.
שומע כתב: ה. דברתי על הגיחוך המציאותי. תראה לי בי"ד אחד ברחבי העולם שיכול לקנוס קנס אפקטיבי בכה"ג ואפילו לאדם בודד. וכ"ש ברמה שהמשטרה עושה. ואם לא הובנתי במש"כ ממשנה באבות: פרק ג' משנה ב'.
חיימשה כתב:אפשר לראות פה הבדל בולט וזועק בין הרבנים ורופאים חרדיםשאחריות הציבור עליהם, לבין רבנים שחייבים לחשוב איך יתוייגו.
כל רבני השכונות והערים אומרים דבר אחד, כ''א בסגנונו,
הפלפולים הללו הורגים יהודים!
באשדוד מתוך 12 חולים מאומתים ביום אחד, 11 חרדים!
רמת בית שמש ב' מככבת בראש!
ידיכם דמים מלאו!
קרית מלך כתב:חיימשה כתב:אפשר לראות פה הבדל בולט וזועק בין הרבנים ורופאים חרדיםשאחריות הציבור עליהם, לבין רבנים שחייבים לחשוב איך יתוייגו.
כל רבני השכונות והערים אומרים דבר אחד, כ''א בסגנונו,
הפלפולים הללו הורגים יהודים!
באשדוד מתוך 12 חולים מאומתים ביום אחד, 11 חרדים!
רמת בית שמש ב' מככבת בראש!
ידיכם דמים מלאו!
הכל יודעים שרמת בית שמש ב' היא שכונה שתושביה משתייכים לקהילות קודש בהם מרגישים [משום מה] שמדובר בגזירת על הדת. [אל תתנפלו, לא מדובר בעץ].
קרית מלך כתב:
הכל יודעים שרמת בית שמש ב' היא שכונה שתושביה משתייכים לקהילות קודש בהם מרגישים [משום מה] שמדובר בגזירת על הדת. [אל תתנפלו, לא מדובר בעץ].
בברכה המשולשת כתב:שומע כתב:א. כשמזעיקים שוטר שרושם דו"ח ואין לו זכות לעשות מעבר לזה ובפועל גם לא עושים כלום, אין בזה קשר למסירה. ואף אם נחשיב כערכאות לא נוגע למסירה.
א. דו"ח זה ממון, במה זה שונה מתוא מכמר (ביחוד לשיטת הגרמ"ש שליט"א בעניין מעמדה של המשטרה, כאמור)? יתר על כן, הם בהחלט עושים (יש לי חבר שקבל קנס של 5,000 ש"ח על התקהלות של עשרה....
תם מה הוא אומר כתב:אינני בקי בנושא, אבל אם שניים מגדולי מורי ההוראה בדור, בשימוש חכמים ובהוראה, הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, והגאון רבי עזריאל אוירבך שליט"א, הוציאו מכתב מפורש כנגד המסירות וההלשנות הללו, וכנגדם אי אלו שמועות מבוססות יותר או פחות, בשם איזה מוצי"ם למיניהם (אתם מכירים עוד מורה הוראה שמתקרב בשימוש חכמים ובהוראה לשני הגאונים הנ"ל?), פשוט לי שיש איסור בדבר.
שש ושמח כתב:בברכה המשולשת כתב:שומע כתב:א. כשמזעיקים שוטר שרושם דו"ח ואין לו זכות לעשות מעבר לזה ובפועל גם לא עושים כלום, אין בזה קשר למסירה. ואף אם נחשיב כערכאות לא נוגע למסירה.
א. דו"ח זה ממון, במה זה שונה מתוא מכמר (ביחוד לשיטת הגרמ"ש שליט"א בעניין מעמדה של המשטרה, כאמור)? יתר על כן, הם בהחלט עושים (יש לי חבר שקבל קנס של 5,000 ש"ח על התקהלות של עשרה....
הרב שומע התכוין שנותנים רק קנס ממוני ולא יותר.
כתוא מכמר הכוונה שיש חשש נפשות כמ"ש הרא"ש שם, וזה לא שייך כאן, ואדרבא להיפך.
הצעיר באלפי כתב:
אין לי דרך איך לשקול
בברכה המשולשת כתב:שש ושמח כתב:בברכה המשולשת כתב:שומע כתב:א. כשמזעיקים שוטר שרושם דו"ח ואין לו זכות לעשות מעבר לזה ובפועל גם לא עושים כלום, אין בזה קשר למסירה. ואף אם נחשיב כערכאות לא נוגע למסירה.
א. דו"ח זה ממון, במה זה שונה מתוא מכמר (ביחוד לשיטת הגרמ"ש שליט"א בעניין מעמדה של המשטרה, כאמור)? יתר על כן, הם בהחלט עושים (יש לי חבר שקבל קנס של 5,000 ש"ח על התקהלות של עשרה....
הרב שומע התכוין שנותנים רק קנס ממוני ולא יותר.
כתוא מכמר הכוונה שיש חשש נפשות כמ"ש הרא"ש שם, וזה לא שייך כאן, ואדרבא להיפך.
בוודאי שכתוא מכמר זה חשש נפשות,
אבל ברגע שהוגדר שמסירה זה גם בממונות,
אז כך הוגדר, אפילו אם במקרה מסויים אין חשש נפשות
יתר על כן, לפי הגרמ"ש שליט"א (שבשיטתו אנו דנים, כזכור) המשטרה חשודה על נפשות
תן לי כמה דוגמאות, בבקשה.אבל לדאבונינו ולבושיתנו העצומים נרצחו בשבועות האחרונים עשרות יהודים ע"י יהודים שותו"מ, מי ברציחה בפשיעה, מי בשוגג, ומי באונס. אוי לנו שכך עלתה בימינו!
הרבי מקרלין: רבנים מזלזלים בפיקוח נפש
האדמו"ר מקרלין סטולין שוחח בטלפון עם חסידיו והבהיר כי עליהם להמשיך לסגל ''שגרת קורונה'' בביתם לפי הנחיות משרד הבריאות.
"אין צורך להסביר שזה מאוד קשה להיות נעול בבית עם המשפחות ובפרט אלו שיש להם ילדים, כבר דברנו שצריך לחזק אחד את השני, ולהכניס אוירה טובה הביתה עכשיו שכבר התחילו את החיידרים שלומדים מהבית, ויש כאלה שיתחילו ביום ראשון, שמענו שהיה קשיים אבל מקוים שזה יסתדר בקרוב.
"על ההורים לראות שזה יצליח, לראות שהם ילמדו ויחזרו, וככל שניתן שיחזיקו סדר יום נורמלי, הערב פסח ופסח כבר עבר, כולם גם הילדים וגם ההורים צריכים לנסות להיכנס לסדר יום נורמלי".
בדבריו תקף רבנים המבקשים לחדש את שגרת הלימודים בישיבות. "לצערנו אנו שומעים גם בזמנים קשים שכאלו, ישנם כאלו שחכמים בעיני עצמם, והם רוצים לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה, והם מזלזלים בענין של פיקוח נפש.
"יש כאלו שאומרים שהם שאלו רבנים ומנהיגים. אנו לא בטוחים שמותר לסמוך על אנשים כאלו גם על שאלות אחרות, אחד שיכול לזלזל בפיקוח נפש של חיי אחרים כל כך בקלות, אנחנו לא היינו סומכים עליהם הרבה", אמר האדמו''ר.
שש ושמח כתב:בברכה המשולשת כתב:שש ושמח כתב:בברכה המשולשת כתב:שומע כתב:א. כשמזעיקים שוטר שרושם דו"ח ואין לו זכות לעשות מעבר לזה ובפועל גם לא עושים כלום, אין בזה קשר למסירה. ואף אם נחשיב כערכאות לא נוגע למסירה.
א. דו"ח זה ממון, במה זה שונה מתוא מכמר (ביחוד לשיטת הגרמ"ש שליט"א בעניין מעמדה של המשטרה, כאמור)? יתר על כן, הם בהחלט עושים (יש לי חבר שקבל קנס של 5,000 ש"ח על התקהלות של עשרה....
הרב שומע התכוין שנותנים רק קנס ממוני ולא יותר.
כתוא מכמר הכוונה שיש חשש נפשות כמ"ש הרא"ש שם, וזה לא שייך כאן, ואדרבא להיפך.
בוודאי שכתוא מכמר זה חשש נפשות,
אבל ברגע שהוגדר שמסירה זה גם בממונות,
אז כך הוגדר, אפילו אם במקרה מסויים אין חשש נפשות
יתר על כן, לפי הגרמ"ש שליט"א (שבשיטתו אנו דנים, כזכור) המשטרה חשודה על נפשות
תוא מכמר נאמר בגמ' רק על גויים, לא על יהודים. ולכן כשאין חשש נפשות אינו בכלל מוסר.
וגם אם המשטרה היתה חשודה על נפשות, אינו בכלל דין מוסר, וצריך לדון בכל מקום לפי ענינו, ובנידו"ד [שבאים לתת קנס קצוב ותו לא] פשוט שאין שום חשש נפשות.
הנידון אינו דעתו של הגרמ"ש אלא המציאות, והמציאות היא שלא נהרג שום יהודי ע"י שבאו שוטרים למסור לו דו"ח
הצעיר באלפי כתב: . . הגר''א וייס שליט''א כותב מפורש שמותר ומחוייבים לדווח למשטרה, והוא כותב כן מפורש בקונטרס שלו ''מנחת אשר-קורונה'' . .
צורף באשכול סמוך, וז"ל שם (ריש ע' ל):תם מה הוא אומר כתב: . . כדאי שתביא לשונו של המנחת אשר, באיזה מקרה הוא מדבר, הרי כו"ע מודו שבמקום פיקו"נ מותר.
הגר"א וייס שליט"א כתב:ז. האם מותר לדווח לרשויות על מי שמפר הוראות הבידוד.
לא רק שמותר לדווח אלא חובה גמורה לעשות כן. המפר את הוראות הרשויות בענין הבידוד יכול ח"ו לגרום איבוד נפשות, ואם כך יקרה חלילה דינו כרוצח בשוגג ח"ו, ואף דהוי גרמא מ"מ בידי שמים חייב הוא. ומשו"כ יש לדווח לרשויות על כל מי שמפר את הוראות הבידוד.
לבי במערב כתב:הצעיר באלפי כתב: . . הגר''א וייס שליט''א כותב מפורש שמותר ומחוייבים לדווח למשטרה, והוא כותב כן מפורש בקונטרס שלו ''מנחת אשר-קורונה'' . .צורף באשכול סמוך, וז"ל שם (ריש ע' ל):תם מה הוא אומר כתב: . . כדאי שתביא לשונו של המנחת אשר, באיזה מקרה הוא מדבר, הרי כו"ע מודו שבמקום פיקו"נ מותר.הגר"א וייס שליט"א כתב:ז. האם מותר לדווח לרשויות על מי שמפר הוראות הבידוד.
לא רק שמותר לדווח אלא חובה גמורה לעשות כן. המפר את הוראות הרשויות בענין הבידוד יכול ח"ו לגרום איבוד נפשות, ואם כך יקרה חלילה דינו כרוצח בשוגג ח"ו, ואף דהוי גרמא מ"מ בידי שמים חייב הוא. ומשו"כ יש לדווח לרשויות על כל מי שמפר את הוראות הבידוד.
הרבנים בשיתוף עם העיריה לקחו על עצמם לשרוף את החמץ בשליחות של כל אחד ואחד, כאשר הדיירים יניחו את פתיתי וכזית החמץ ... נציג הבנין יניח את השקיות במכולות מיוחדות שהעיריה תפזר ברחבי העיר. עובדי העירייה בליווי מפקח יהודי יפנו את המכולות למקום השריפה ונציגי העיריה בנוכחותינו יבערו את החמץ כשליחים של כל אחד ואחד.
נוטר הכרמים כתב:תן לי כמה דוגמאות, בבקשה.אבל לדאבונינו ולבושיתנו העצומים נרצחו בשבועות האחרונים עשרות יהודים ע"י יהודים שותו"מ, מי ברציחה בפשיעה, מי בשוגג, ומי באונס. אוי לנו שכך עלתה בימינו!
למשל, אם הרב הבר ממתנת חיים נדבק מהנכד שלו, על כלום, זה נחשב שהוא 'רצח' אותו?
אתה רציני?
למה אתה לא חושב שהשימוש התכוף הזה במילה רציחה מרוקנת אותה ממשמעות?
בברכה המשולשת כתב:שש ושמח כתב:בברכה המשולשת כתב:שש ושמח כתב:כתוא מכמר הכוונה שיש חשש נפשות כמ"ש הרא"ש שם, וזה לא שייך כאן, ואדרבא להיפך.
בוודאי שכתוא מכמר זה חשש נפשות,
אבל ברגע שהוגדר שמסירה זה גם בממונות,
אז כך הוגדר, אפילו אם במקרה מסויים אין חשש נפשות
יתר על כן, לפי הגרמ"ש שליט"א (שבשיטתו אנו דנים, כזכור) המשטרה חשודה על נפשות
תוא מכמר נאמר בגמ' רק על גויים, לא על יהודים. ולכן כשאין חשש נפשות אינו בכלל מוסר.
וגם אם המשטרה היתה חשודה על נפשות, אינו בכלל דין מוסר, וצריך לדון בכל מקום לפי ענינו, ובנידו"ד [שבאים לתת קנס קצוב ותו לא] פשוט שאין שום חשש נפשות.
הנידון אינו דעתו של הגרמ"ש אלא המציאות, והמציאות היא שלא נהרג שום יהודי ע"י שבאו שוטרים למסור לו דו"ח
לא הבנתי.
הרי לפי הגרמ"ש הם חשודים על רציחה, ולשיטתו זו גם המציאות (ולצערינו זה לא מופרך בכלל, בחלק מהמקרים)
המוסר ממון בידי אנס, בין אנס עובד כוכבים בין אנס ישראל, חייב לשלם ...
אסור למסור לישראל ביד עובדי כוכבים אנסים ... וכל המוסר ישראל ביד עובד כוכבים, בין בגופו בין ממונו, אין לו חלק לעולם הבא.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים