נוטר הכרמים כתב:
מגוחכת בעיני ההתרברבות הלא נגמרת שלך בעשיה הברוכה שבארגון הרוגלאך והפראנצס' (סליחה על הציניות) על חשבון הזמן היקר, וכי מה הינך חושב שמחאות ופעילויות שונות ומגוונות כמו גם הקמת רשתות של מוסדות מהמסד ועד הטפחות זו תרבות פנאי ונופש?!
נסית פעם להתמודד במישורים האלה? חטפת פעם בזיונות / מכות / הצקות / פיטורין / הפסד ממון בגין עשייתך המסועפת?? מותר לדון בעשיה מהסוג הזה, כמו במגוון סוגי העשיה, חדשים גם ישנים, ולשם כך נברא המדור הזה כאן בפורום.
אזי או שנדון על אפקטביות כל שיטה או מהלך ונכונותה, או שנבכר לדלג על דיונים מן הסוג הזה. טפיחות עצמיות על השכם וראיה סלקטיבית של המפה אינם מן הענין כאן.
ההתייחסות המזלזלת בפרקטיקה המדוברת לא באה לזלזל במישהו, ודאי שלא בגדול בתורה. היא באה לשלול השתלטות של גישה מסוימת על הפרקטיקה, ולהסביר שגם על הפרקטיקה נטוש הויכוח, ותו לא מידי.
מאד נוח לך לעשות שחוק מהרוגלאך ופראנצ'ס, במקום להתייחס לחלקים נרחבים של הפעילות: עידוד לסיומי מסכתות, סיכומי סוגיות, משמר בליל שישי כדוגמת משמרת חיים, שאלות ותשובות וחידות בהלכה, ביקורים בישיבות ונתינת יחס לבחורים. אוזן קשבת מהאברכים לבחורים וטפיחות על השכם (לא של אברכים, אלא של בחורים) כל זה לא עשייה שלי, אלא של עשרות ומאות אברכים בכל הארץ. ירושלים, תפרח, רחובות, אופקים, ביתר, תל ציון, חיפה, ת"א, וכו', בכל המקומות האלה קמים אברכים ודואגים לחבר את הבחורים לקהילה על מנת לצמצם את הנשירה וע"מ ליצור חיבור אמיתי לאידישקייט, לבתים, לקהילות. וגם למלא את זמני הפנאי בלימוד מגוון ובפעילויות מהנות.
ארגוני בני הישיבות וישיבות בין הזמנים שלנו מעניקים את שירותיהם לכלל הבחורים, כולל חניכי אוהל תורה ושאר מוסדות עץ. אתה מוזמן לבדוק ברשימות של ישיבת בין הזמנים אצלנו כמה בחורים הם מאהל תורה וכו'. לא מזמן פרסמנו שאלות נושאות פרסים לבחורים, וכמה בחורים חניכי עץ הגישו לי את תשובותיהם וקיבלו יחס כמו כולם, והכל בסדר.