מרא דאתרא כתב:האמת אדרוש כתב:מרא דאתרא כתב:האמת אדרוש כתב:מרא דאתרא כתב: וגם בנהר מצרים האריך שההיתר במלוכלך ומלא זיעה, שבמהריק״ש ולחמי תודה הוא גם אם לא ילבשנו אחר. ולפ״ז מובן מה שהפת״ש קיצר בההעתקה.
איה מקום כבודו???
כפי שאני רואה אדרבה ואדרבה הוא מקיל אך ורק בשבת ולא בחול, וכתב שאף שאין היתר אא״כ לבשו אחר, ובמצרים זה א״א ומ״מ צריך להמתין עד השבת.
ממש ונהפוך הוא.
אינו תח״י כעת. מזכרוני, כמדומה נמצא שם קלב.
וגם במה שהעתיק כת״ר מספיק להבין יסוד ההיתר. אלא דלדידהו אפשר להם בשבת לחוד. אבל במקום ומצב כשג״ז לא די - הרי מובן מתו״ד שגם בחול הי׳ מותר בעצם.
לא מספיק ולא מובן.
ובלא״ה, גם לדידן אפשר להכין מקודם ראש חודש, וא״כ ודאי שלדבריו יצטרך לעשות כן.
א.הרי כתב ״הרי שבת לפניו״ הא לא״ה הי׳ מתיר בחול.
זה לא מוכח כלל וכלל. ומי שלא הכין, אין לנו מקור ברור שיהא מותר.