הביבליופיל כתב:ומי זה נתן דוד רבינוביץ מחבר הספרים (ספרא וסייפא ועוד)?
אחיין של ר' ברוכל.
הביבליופיל כתב:ומי זה נתן דוד רבינוביץ מחבר הספרים (ספרא וסייפא ועוד)?
אליסף כתב:למעיישה, חסידי המנחת אלעזר מצויים במלכוד (למי שאינו חסיד לק"מ כמובן), מחד גיסא ר' ברוך היה מה שהיה, מאידך גיסא איך טעה בו האדמו"ר המנח"א??
אולי תוציאינו מהמבוכה 'הוד והדר'?
עתניאל בן קנז כתב:אליסף כתב:למעיישה, חסידי המנחת אלעזר מצויים במלכוד (למי שאינו חסיד לק"מ כמובן), מחד גיסא ר' ברוך היה מה שהיה, מאידך גיסא איך טעה בו האדמו"ר המנח"א??
אולי תוציאינו מהמבוכה 'הוד והדר'?
כל התשובות נכונות
א. הוא לא היה כל כך גרוע כפי שמציגים אותו, גם שה'טעות' לא כל כך גדולה ...
ב. מצבו לאחר פטירת זוגתו השתנה מכל הבחינות, ואכמ"ל. כך שאין לדון מכך על תקופת נישואיו.
ג. האדמו"ר בחר בחתן שיתאים לבתו. וד"ב.
ד. ואם היה כאן טעות? יש לפתוח אשכול על החלטות שגדולי ישראל בחרו, והתבררו למפרע כשגויות. זה יכול לקרא לכל אחד.
ולידיעה. בתקופת הרבנות במונקאטש, למרות שהוא בהחלט היה שונה [בהנהגה אישית] מחמיו. הרי מבחינה ציבורית הוא השתדל לא לחרוג מהקו שהתווה חמיו.
דרומי כתב:האם אלישע הנביא טעה בזה שנתן לגיחזי לשמשו?
האם במלים "הביאו עליי כפרה שמיעטתי את הירח" יש כוונה שמיעוט הירח היתה טעות?
האם משה רבינו טעה כשהוציא את הערב רב ממצרים והם החטיאו בחטא העגל?
התשובה הכללית לשאלות אלו היא - חס ושלום.
ואידך זיל גמור.
איש_ספר כתב:כל הדיון לא מובן, האם צריך ראיות שהמנח"א - כמו רוב ככל חכמי וצדיקי אותו דור - לא ידע עתידות? כדי לשאול שאלות צריך להניח, שכבר בשעת השידוך הוא היה משהו אחר ממה שהמנח"א חשב, דבר זה לא הוכח וגם לא יכול להיות מוכח.
היו מספיק אירועים ומשברים עולמיים, מאז השידוך והלאה, שעשויים לעקור בן אדם ממקום אחד ולנוטעו במקום אחר.
(כמו למשל העובדה שלא הקשיבו למתווה ההצלה שלו, דבר שלדעתו חרץ את גורלה של הקהילה, ועוד ועוד).
פרנקל תאומים כתב:מה היה מתווה ההצלה המדובר?
אראל כתב:פרנקל תאומים כתב:איש_ספר כתב:כל הדיון לא מובן, האם צריך ראיות שהמנח"א - כמו רוב ככל חכמי וצדיקי אותו דור - לא ידע עתידות? כדי לשאול שאלות צריך להניח, שכבר בשעת השידוך הוא היה משהו אחר ממה שהמנח"א חשב, דבר זה לא הוכח וגם לא יכול להיות מוכח.
היו מספיק אירועים ומשברים עולמיים, מאז השידוך והלאה, שעשויים לעקור בן אדם ממקום אחד ולנוטעו במקום אחר.
(כמו למשל העובדה שלא הקשיבו למתווה ההצלה שלו, דבר שלדעתו חרץ את גורלה של הקהילה, ועוד ועוד).
מה היה מתווה ההצלה המדובר?
ראה הקדמת ספרו 'בינת נבונים' על השואה כל הפרטים באריכות נפלא ומרתק [נמצא באוצר]
איש_ספר כתב:בינת נבונים
איש_ספר כתב:כל הדיון לא מובן, האם צריך ראיות שהמנח"א - כמו רוב ככל חכמי וצדיקי אותו דור - לא ידע עתידות? כדי לשאול שאלות צריך להניח, שכבר בשעת השידוך הוא היה משהו אחר ממה שהמנח"א חשב, דבר זה לא הוכח וגם לא יכול להיות מוכח.
היו מספיק אירועים ומשברים עולמיים, מאז השידוך והלאה, שעשויים לעקור בן אדם ממקום אחד ולנוטעו במקום אחר.
(כמו למשל העובדה שלא הקשיבו למתווה ההצלה שלו, דבר שלדעתו חרץ את גורלה של הקהילה, ועוד ועוד).
הוד_והדר כתב:א. היה ילד עילוי בן י"א שנה כשהתארס, לא טעה בכלום.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: גבול ים ו־ 226 אורחים