הרועה כתב:בברכה המשולשת כתב:נו.
נועם סולברג היה מרצה שלי באונ', בשנת תשנ"ח, סמס' א'. הוא היה אז משנה ליועמ"ש, והקורס היה "היועץ המשפטי לממשלה".
המבחן היה לכתוב חוק יועמ"ש חדש עם דברי הסבר (הימים ימי אחרי פרשת בר-און וחברון ובזה עסקו אז).
הוא היה אז איש השמאל הדתי (הוא למד בגוש, גר בגוש וכו'), להגדרתי, ולפי מה שאני יודע לא השתנה הרבה מאז.
היו לנו הרבה ויכוחים.
במבחן כתבתי מה שכתבתי (חלק מהמתווה שהעליתי לעיל מקורו כבר מאז) והסברתי מה שהסברתי.
הוא כתב לי שאני מציע מהפכה (וכתבתי משהו מתון, יחסית אלי) ושהוא מטבעו סולד ממהפכות.
דוד מינץ גם גושניק (אם כי ימני קצת יותר), אבל בשר מבשרו של הממסד המשפטי במובנו המהותי.
יעל וילנר (למרות הייחוס החשוב באמת שלה, וק"ו בהתחשב בכך שמי הוא אחיה...) איננה ידועה כימנית במיוחד ואפילו לא כשמרנית כ"כ. וגם היא חלק מהממסד.
יוסף אלרון אפילו לא מגדיר עצמו כדתי, למיטב ידיעתי. ואינני יודע שום סיבה להגדירו כימני. והוא עוד יותר חלק מהותי מהממסד.
נזכרתי בכותרת בעיתון, שברוך מרזל הכריז (לא מכבר): "בן גביר עזב את הדרך"...
בברכה המשולשת כתב:יעל וילנר (למרות הייחוס החשוב באמת שלה, וק"ו בהתחשב בכך שמי הוא אחיה...) איננה ידועה כימנית במיוחד ואפילו לא כשמרנית כ"כ. וגם היא חלק מהממסד.
הרועה כתב:בברכה המשולשת כתב:יעל וילנר (למרות הייחוס החשוב באמת שלה, וק"ו בהתחשב בכך שמי הוא אחיה...) איננה ידועה כימנית במיוחד ואפילו לא כשמרנית כ"כ. וגם היא חלק מהממסד.
אגב, אם מדקדקים בייחוסי אחים, יש לדקדק לכיוון השני בייחוסו של השופט מני מאזוז...
נחומצ'ה כתב:מבקש סליחה מראש מהחבריא. אך קצת הגזימו קצת באתרא הדין.
הבקיאות בשֵמות תכונות עיתונאים שופטים ותקשורת, לא מתאימה לפורום תורני..
סליחה על ילדות שאחזתני...
צופה_ומביט כתב:נחומצ'ה כתב:מבקש סליחה מראש מהחבריא. אך קצת הגזימו קצת באתרא הדין.
הבקיאות בשֵמות תכונות עיתונאים שופטים ותקשורת, לא מתאימה לפורום תורני..
סליחה על ילדות שאחזתני...
גם אני פורש בלי"נ מהאשכול.
שאין לו (יל"ע אם מתחילה היה לו) שום קשר לפורום, ואין בינו לפורום/קבוצה במקום אחר כלום (מלבד איכותם ורמתם הגבוהה של המשתתפים החשובים, והשיח - שיחת חולין של תלמידי חכמים).
השתתפתי בו באווירת בין הזמנים, אבל זה כבר יותר מדי לטעמי/מבחינתי, ועבורי הספיק.
ברכה והצלחה,
והעיקר תפילה מעומק הלב לגאולה שלימה ואך טוב אמיתי וחסד גמור וגלוי עד בלי די לכלל ולפרט.
שמואלייזער כתב:הרועה כתב:בברכה המשולשת כתב:יעל וילנר (למרות הייחוס החשוב באמת שלה, וק"ו בהתחשב בכך שמי הוא אחיה...) איננה ידועה כימנית במיוחד ואפילו לא כשמרנית כ"כ. וגם היא חלק מהממסד.
אגב, אם מדקדקים בייחוסי אחים, יש לדקדק לכיוון השני בייחוסו של השופט מני מאזוז...
באר דבריך בבקשה
צופה_ומביט כתב:בג"ץ - שהוא במקום חוקה, כן? - חזר בו, הודה בטעות פעם? פסלו את דרעי על סמך טענה שהוא התחייב בהסדר הטיעון שלו שלא לשוב לכנסת, שלושה ימים אחרי הפסק הזה העלתה א. דיין ראיון עם היומ"ש שבו הוא אומר בפה מלא שלא היה ולא נברא. למה היא חיכתה עם החומרים האלה עד לאחר הפסיקה? כי היא מושחתת, תקשורת, זה למה, ולמה בג"ץ לא חזר בו מיד כשהתברר שהוא פסק על סמך עובדה לא נכונה? יש בכלל חיקור עובדות ועדויות בבג"ץ? כולם יודעים שלא. הכל שם סבירות וערכיות - שלהם - ותו לא. כלומר: הכל זה רק: אני הריבון במדינה ואני שולט ואני קובע מה שבא לי, הא ותו לא.
הרועה כתב:בברכה המשולשת כתב:יעל וילנר (למרות הייחוס החשוב באמת שלה, וק"ו בהתחשב בכך שמי הוא אחיה...) איננה ידועה כימנית במיוחד ואפילו לא כשמרנית כ"כ. וגם היא חלק מהממסד.
אגב, אם מדקדקים בייחוסי אחים, יש לדקדק לכיוון השני בייחוסו של השופט מני מאזוז...
שמואלייזער כתב:צופה_ומביט כתב:
אגב, יש כמה אנשי שמאל, שהם באמת אנשים ישרים שמלכתחילה הלכו ביושר ותמימות ודאגה כנה, שכאשר נחשפו לשקרים [בעל כרחם, כי יש גבול כמה אפשר לשקר לכולם כל הזמן, ובמאמץ גדול של ערוצי ואנשי הימין נגד רוח הסערה הכללית] ראו נכוחה היכן נמצאת האמת והיושר - ומיד עברו צד, בגלוי ובאומץ, וכמובן מיד הפכו למטרה להשמצות והתקפות פרועות ודה-לגיטימציה להם עצמם. מראשי המחנה הפכו בבת אחת לתת-אדם, [רק כי עברו צד, כן? עוד הוכחה לאמור לעיל]. הם הכי מפחידים את ראשי ההפיכה, כי להם יש הררי חומרים ותיעודים ומידע פנימי, כי הם בעצמם היו מראשי המחנה הזה. עכ"פ, אנשים כאלה נותנים לי תקוה שזה כן יכול לקרות, וככל שהמדינה תישרף יותר - תהיה התפכחות רחבה יותר. וכבר היום רואים קריאות נגד האנרכיה והמרי והסרבנות, מאנשים שאינם דוקא אנשי ימין מושבעים. אלא פשוט מאזרחים שפויים ו/או מודאגים.
התופעה שציינת מעניינת מאוד, ואציין דבר ממש בולט.
העוברים משמאל לימין הם בד"כ אנשי אקדמיה או מעולם התקשורת, שלא הרויחו שום תועלת מהמעבר שלהם אלא להיפך: חייהם הפכו במקרים רבים לגיהנום. להלן כמה שמות שאני זוכר
גדי טאוב (אקדמיה)
מוטי קידר (אקדמיה)
שי גולדן (תקשורת)
יניב אלעד (תקשורת)
עירית לינור (תקשורת)
חיים רמון (אמנם פוליטיקאי, אבל עשה את המעבר לאחר שפרש מהפוליטיקה, נשאר שמאל בכל הקשור לעניני שטחים וכו', אבל ימין בכל הנוגע למאבק נגד מערכת המשפט)
לאידך גיסא, האנשים שעברו צד מהימין לשמאל הם תמיד פוליטיקאים שנבעטו החוצה מהמחנה הימני, או כאלו שרצו להרויח משהו.
אריק שרון (לאחר פרשיות האי היווני הקים את קדימה ועשה את ההתנתקות)
ציפי לבני (כנ"ל, ממובילות קדימה, אלא שעליה לא ידועה סיבה נבזית שגרמה לה לעשות זאת, כך שיתכן שהיא היחידה עם סיבה אידיאולוגית)
אהוד אולמרט (כנ"ל, הפך לאחד מהגרועים שבאומות)
בוגי יעלון (נבעט מהליכוד והפך לשונא נתניהו אובססיבי).
רובי ריבלין (מהתוקפים הבוטים ביותר של מערכת המשפט, מאז שהחליט להבחר לנשיא שינה צד, וכנשיא נודע לשמצה באמירותיו המתחנפות לשמאל והמכוערות במיוחד כגון 'בני עמי בחרו בדרך הטרור', ועוד).
גדעון סער, זאב אלקין (שנאת נתניהו)
נפתלי בנט, איילת שקד (לגבי השנים האלו זה לא כל כך שמאל כמו שהם שיתפו פעולה עם השמאל)
מתן כהנא
עידית סילמן (בסוף חזרה למחנה הימין).
ומן הסתם יש עוד כמה ששכחתי.
אני חושב שהרשימה הזאת מדברת בעד עצמה. מחנה השמאל, שפעם התהדר בהיותו האידיאולוגי, איבד את כל האידיאולוגיה שלו. היא נמצאת כיום רק במחנה הימין.
באמונתו כתב:ועוד הימנו זצ"ל:
באמונתו כתב:הרואה כתב:באמונתו כתב:ועוד הימנו זצ"ל:
הרי אלו לא אותם אנשים ומהיכי תיתי לקחת משפט שנאמר על אנשים אחרים לחלוטין בעלי דעות אחרות ורקע אחר בכל כך הרבה מובנים ולהשליך ממנה על המציאות כיום, יש אין ספור חילוקים
דווקא הדוגלים בשיטת בריסק שבנושאים הלכתיים הם הכי חסרי אמון במוסכמות וכל דבר בודקים שוב ושוב, לא מתקרבים לכותל המערבי מחשש שזה העזרה, וכן הלאה בכל סוגיא, פתאום בנושאים כאלו מצטטים מעיישהלך שלא רלוונטיים לנידון שישן משום כיוון, ועוד בחרדת קודש חסידית.
פלא בעיני
למרות שבהקשר הספציפי הזה אני מסכים אבל לא בגלל דברי ר' חיים שכאמור אין קשר
במחילה, אלה הבלים;
מרן הגר"ח זצ"ל נפטר בשנת תרע"ח - בחו"ל, מרן הגרי"ז זצ"ל נפטר בא"י - שנת תש"כ.
לא אותם אנשים ...
בכ"ז לא הבחין ביניהם בשום פנים לעניין הזה.
הציונים הם ציונים הם ציונים.
אדרבה, וכנ"ל.
לא מדובר במעשיות אלא במסורת.
כפי הנראה אינך באמת מכיר בריסק.
אליסף כתב:באמונתו כתב:הרואה כתב:באמונתו כתב:הרואה כתב:באמונתו כתב:ועוד הימנו זצ"ל:
הרי אלו לא אותם אנשים ומהיכי תיתי לקחת משפט שנאמר על אנשים אחרים לחלוטין בעלי דעות אחרות ורקע אחר בכל כך הרבה מובנים ולהשליך ממנה על המציאות כיום, יש אין ספור חילוקים
דווקא הדוגלים בשיטת בריסק שבנושאים הלכתיים הם הכי חסרי אמון במוסכמות וכל דבר בודקים שוב ושוב, לא מתקרבים לכותל המערבי מחשש שזה העזרה, וכן הלאה בכל סוגיא, פתאום בנושאים כאלו מצטטים מעיישהלך שלא רלוונטיים לנידון שישן משום כיוון, ועוד בחרדת קודש חסידית.
פלא בעיני
למרות שבהקשר הספציפי הזה אני מסכים אבל לא בגלל דברי ר' חיים שכאמור אין קשר
במחילה, אלה הבלים;
מרן הגר"ח זצ"ל נפטר בשנת תרע"ח - בחו"ל, מרן הגרי"ז זצ"ל נפטר בא"י - שנת תש"כ.
לא אותם אנשים ...
בכ"ז לא הבחין ביניהם בשום פנים לעניין הזה.
הציונים הם ציונים הם ציונים.
אדרבה, וכנ"ל.
לא מדובר במעשיות אלא במסורת.
כפי הנראה אינך באמת מכיר בריסק.
אתה רק מחזק את דברי...
זה שקוראים למעשיות מסורת לא הופך את זה ליותר נכון.
בכל סוגיא נורמלית בבריסק היו מגלגלים אותך מכל המדרגות עם טיעונים ברמה כזאת
אתה רק מחזק את דברי...
אינכם מכירים בריסק כלל.
כיצד השקפתה ותפיסת עולמה עוצבה, וכיצד נמסרת מדור דור בדקדוק.
אני מבני משפחתם.
באמונתו כתב:מרן הגאון ר"מ פיינשטיין זצ"ל - שנת תשמ"ב:
הרואה כתב:באמונתו כתב:מרן הגאון ר"מ פיינשטיין זצ"ל - שנת תשמ"ב:
מעניין באיזו ישיבה זה היה
אני מעריך שזה פשוט לא קרה
באותם שנים רוב הרמ"ים בישיבות התיכוניות ובישיבות ההסדר הבודדות היו חרדים ורובם לא עשו צבא
עוד פלא בעיני למה הרבה מאד מהסיפורים על גדולי ישראל שהמסר שלהם יותר קנאי (במובן המקובל של המילה כלומר אנטי ציוני) די מפוקפקים בלשון המעטה.
יש פה רגש קדושה שדוחק את הלומדעס הבריסקאית ואת השכל הישר ובמקרים רבין גם את העובדות הברורות לטובת התבדלות והטחת טיעונים בצד השני.
כאמור לגופו של עניין אני גם חושב שהציונים של היום חשודים על הרציחה אבל המעיישהלך אינם הוכחה לזה, מה שיותר מוכיח את זה (אמנם לא בלמדנות בריסקערית) אלו ההצהרות של ראשיה שריה ויועציה שחיי האויב חשובים להם לא פחות מחיי החיילים.
ולגבי בריסק אם כדברי אליסף אז יתכן שאני מכיר יותר ממך, אני מכיר מקרוב כמה מנכדי וניני הגרי"ז אם זה עוזר לך, ודווקא לכן התמיהה שלי על הגישה החסידית הנ"ל גדולה יותר.
חד ברנש כתב:כיום אין ספק שהציונים חשודים על הרציחה,
במעשה דלעיל הובא, שאין להתגייס לצבא, כי אפשר שראשיה יסכנו את החיילים שלא לצורך, וכיום נודע שאכן כן הוא.
במבצע 'צוק איתן' (איזה שם בומבסטי... הלוואי שהתוצאות היו כאלו), נכנסו חיילים לשכונת סג'עיה ונהרגו עשרה או יותר (איני זוכר במדויק) במקום להפציץ מן האויר, כדי שלא להרוג "בלתי מעורבים".
היו עוד מקרים כאלו בעשרים השנים האחרונות. כך בפעולה הגדולה בג'נין ב'חומת מגן' (בשנת 2003 כדומני), שנהרגו הרבה חיילים כי לא רצו להרוג "בלתי מעורבים".
במילים אחרות: אזרחי האויב חשובים יותר מהחיילים.
חד ברנש כתב:כיום אין ספק שהציונים חשודים על הרציחה,
במעשה דלעיל הובא, שאין להתגייס לצבא, כי אפשר שראשיה יסכנו את החיילים שלא לצורך, וכיום נודע שאכן כן הוא.
במבצע 'צוק איתן' (איזה שם בומבסטי... הלוואי שהתוצאות היו כאלו), נכנסו חיילים לשכונת סג'עיה ונהרגו עשרה או יותר (איני זוכר במדויק) במקום להפציץ מן האויר, כדי שלא להרוג "בלתי מעורבים".
היו עוד מקרים כאלו בעשרים השנים האחרונות. כך בפעולה הגדולה בג'נין ב'חומת מגן' (בשנת 2003 כדומני), שנהרגו הרבה חיילים כי לא רצו להרוג "בלתי מעורבים".
במילים אחרות: אזרחי האויב חשובים יותר מהחיילים.
הרואה כתב:באמונתו כתב:מרן הגאון ר"מ פיינשטיין זצ"ל - שנת תשמ"ב:
באותם שנים רוב הרמ"ים בישיבות התיכוניות ובישיבות ההסדר הבודדות היו חרדים ורובם לא עשו צבא
באמונתו כתב:קלאָץ קשיא'ס.
א"צ ישיבה שהקים, רק ישיבה שהחליט בה, המנהל של הישיבה נועץ עימו, ופעל על פיו דווקא.
אני יכול להעיד כי הסיפור אמת ויציב כנ"ל, כי אני מכיר אותם אנשים אשר מעורבים בו, והינם אנשי אמת.
כפי שהכרתי את מרן זצ"ל, אוסיף עוד, כי ההוראה הנ"ל מתאימה לו ביותר (שבמקום ספק פיקוח נפש, תמיד דחה הכול בצד, דבר שבלט בפסיקותיו).
יש לציין הרעיון לשאול את משפחת טנדלר, כמוצלח במיוחד ...
ניתן לדחות בקש, עוד קש ועוד קש, רק לקבל דברים כהווייתם - לא יכולים ...
באמונתו כתב:על מעשה הנ"ל עם מרן ר"מ, אני יכול להעיד, כמי שמכיר מקרוב אותם אנשים בסיפור, שדבריהם אמת!
לשון מרן הנ"ל, ש"מסורת בידינו מרן הגר"ח מבריסק זצ"ל", כפי שאמרתי שמדובר במסורת בדיוק.
על שייכותי האישית והמשפחתית המובהקת אל בריסק (ארה"ב וירושלים) לא אאריך כאן.
ראינו דברי מרנן הגר"ח - הגרי"ז - הגר"מ, מה נשאר לך לומר? שזה לא היה?!
באמונתו כתב:מעניין לעניין, ממו"ר רז"ל שמעתי, מעשה שהיה;
היו חיילים דתיים ששאלו אם מותר להם להדליק רדיו בליל שבת בעמדות שמירותיהם (מסתבר שדוּבר בטרנזיסטורים, במוצבים רחוקים, מנותקים מחשמל).
אותו רב ראשי הנ"ל, שאז שירת כרבצ"ר, הורה לחומרה.
מו"ר (ממנהלי ישיבת הסדר כ"ב בשעתו) התעמת איתו בדבר, משום פיקוח נפש.
אבל החיילים היו כפופים לרבצ"ר.
כצפוי, הם נרדמו על משמרתם, ונטבחו כמו אווזים, רח"ל.
כעת, שאלה המתבקשת, שמירת שבת היא דחמירא, או דילמא ...
בן מיכאל כתב:לא הצלחתי לעקוב אחרי האשכול, מיהו אותו רב ראשי? ושאלה נוספת, מתי היה הסיפור הזה?
צופה_ומביט כתב:לגבי 4. מה שטוב לארה"ב טוב גם לנו. ודי בזה.
תא חזי כתב:ומה בעתיד - אני עכ"פ רואה במאורעות העכשיו צידוק לא קטן לשיטת מהר"י ט"ב, ובפרט לשיטת מהר"א וואסערמאן הי"ד.
עקביה כתב:תא חזי כתב:ומה בעתיד - אני עכ"פ רואה במאורעות העכשיו צידוק לא קטן לשיטת מהר"י ט"ב, ובפרט לשיטת מהר"א וואסערמאן הי"ד.
מה עניין שמיטה אצל הר סיני?
תא חזי כתב:אבל המציאות היא שהציונות בשורשה ועיקרה אינה מיועדת להיות מדינה על פי תורה בשום צורה, ואחת דינה להיחרב (במלחמת אחים וכדו') אם תנסה להיות כזו,
תא חזי כתב:הוי אומר - שמדינה ליהודים (וגם לא מדינה חרדית) לא שייכת קודם ביאת משיח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 165 אורחים