יואל שילה כתב:לומר שלאחר שנראים כבר אלפי כוכבים - ניתן לכל אחד להבחין בדיוק בהופעת שלשה כוכבים חדשים - ו'זה הכוכבים שחיכינו להם' - זה דחוק ביותר
לגמ' יש שתי אפשרויות - לא שלש
יש לה אפשרות שכפי שבבוקר למאיר ובא קרא יום, כך למחשיך ובא קרא לילה
ואפשרות של ג' כוכבים
אין לגמ' אפשרות שכפי שבבוקר מיעוט אור הוא יום - כך גם בלילה כל עוד יש מעט אור הוא יום
אינני מכיר דרך להוריד מפות כוכבים נראים לפי כמות אור
ראשית אני מודה לך מקרב הלב על התמונות ששלחת וזה נתן דרך להגיע לאותה תוכנה
לטענתך שדחוק לומר על סוג מסוים של כוכבים, הנראים אחרי שכבר נראים אלפי כוכבים, זה לא נראה לי דוחק, כי לכוכבים אלו יש מבנה אחר מאלפי הכוכבים הנראים קודם, כל הגדולים, הם מהבהבים, ובעלי ברק, ונראים כבעלי זוויות, משא"כ אלו הם נקודות עגולות, לא מהבהבים, וחיוורים, וללא ברק.
וכבר כתבתי בפורום זה, באשכול 'מחמירים בהכל ומחללים שבת לפי השו"ע והרמ"א' בעמוד 16 בתאריך 06 נובמבר 18, שם הסברתי איך לדעתי הלך המסורת מאב לבן בזיהוי הכוכבים
מה שכתבת "יש לה אפשרות שכפי שבבוקר למאיר ובא קרא יום, כך למחשיך ובא קרא לילה" לא הבנתי מנין לקחת זאת, כי הגמ' תלמוד בבלי מסכת מגילה דף כ עמוד ב
וכולן שעשו משעלה עמוד השחר כשר. מנהני מילי? אמר רבא: דאמר קרא ויקרא אלהים לאור יום - למאיר ובא קראו יום. - אלא מעתה, ולחשך קרא לילה, [למחשיך ובא קרא לילה]? הא קיימא לן דעד צאת הכוכבים לאו לילה הוא! - ,ומכאן ראיה שכל זמן שמחשיך אין כוכבים בינונים, ובפסחים ב. הנוסחה שונה אבל המשמעות זהה
מה שכתבת "אין לגמ' אפשרות שכפי שבבוקר מיעוט אור הוא יום - כך גם בלילה כל עוד יש מעט אור הוא יום" גם זה לא מדויק כי רבי יהודה אומר שזמן מעלה"ש עד הנץ החמה שווה לזמן שמהשקיעה לצאה"כ וכן עולא וכן רבא