ולקנות בשר בהט' ימים להניח על אחר תשעה באב הנה בימים האחרונים שבכל שבוע הדרך לקנות באיזה ימים קודם וכן בימים הסמוכים לשבת ודאי אין שייך לאסור ואם נזדמן בשר עתה שהוא יותר בזול או שצריך להוליך למקום אחר נמי הא צריך לקנות עתה כשהוא בכאן אף שלאלו שדרים בכאן יש להם פנאי לקנות ביום אחר וממילא יש הרבה אופנים שצריכים לקנות עתה בשר וכיון שיש הרבה אופנים שמותר מסתבר שלא שייך איסור מראית עין אף כשאין לו צורך וכ"ש כשצריך לסיום ולסעודת מילה.
בשום שחיטה שבדקתי, כולל המהודרות ביותר, לא מפסיקים לשחוט.
עזריאל ברגר כתב:שאלתי שו"ב יר"ש וענה לי:בשום שחיטה שבדקתי, כולל המהודרות ביותר, לא מפסיקים לשחוט.
וכנראה הטעם שנתבטל המנהג, משום שבפועל רוב מה ששוחטים היום - יאכלו אותו בשבת הבאה, ולא כפי שהיה לפני המצאת המקפיאים וכו', שהיו שוחטים כדי לאכול מיד.
עזריאל ברגר כתב:שאלתי שו"ב יר"ש וענה לי:בשום שחיטה שבדקתי, כולל המהודרות ביותר, לא מפסיקים לשחוט.
וכנראה הטעם שנתבטל המנהג, משום שבפועל רוב מה ששוחטים היום - יאכלו אותו בשבת הבאה, ולא כפי שהיה לפני המצאת המקפיאים וכו', שהיו שוחטים כדי לאכול מיד.
יראה- שלם כתב:עזריאל ברגר כתב:שאלתי שו"ב יר"ש וענה לי:בשום שחיטה שבדקתי, כולל המהודרות ביותר, לא מפסיקים לשחוט.
וכנראה הטעם שנתבטל המנהג, משום שבפועל רוב מה ששוחטים היום - יאכלו אותו בשבת הבאה, ולא כפי שהיה לפני המצאת המקפיאים וכו', שהיו שוחטים כדי לאכול מיד.
בהעה"ח ובהכשר הרב רובין לא מתקיימת שחיטה בתשעת הימים.
לפי איך שביררתי הם באמת לא יוזמים שחיטות גסות מעבר לים (קשור גם לעובדה שמשתדלים למעט בדברים שיכולים להשתבש, כידוע). אבל כשמדובר אודות שחיטת עופות - ממשיכים לשחוט תמידים כסדרם.
כלומר, שחיטות לא קבועות שמטבע הדברים גמישות יותר ואפשר ״לשחק״ עם הזמנים - הם לא מקיימים. אבל שחיטות קבועות ומוסדרות לא פוסקות גם בימים אלה.
עזריאל ברגר כתב:יראה- שלם כתב:עזריאל ברגר כתב:שאלתי שו"ב יר"ש וענה לי:בשום שחיטה שבדקתי, כולל המהודרות ביותר, לא מפסיקים לשחוט.
וכנראה הטעם שנתבטל המנהג, משום שבפועל רוב מה ששוחטים היום - יאכלו אותו בשבת הבאה, ולא כפי שהיה לפני המצאת המקפיאים וכו', שהיו שוחטים כדי לאכול מיד.
בהעה"ח ובהכשר הרב רובין לא מתקיימת שחיטה בתשעת הימים.
תגובת השו"ב הנ"ל:לפי איך שביררתי הם באמת לא יוזמים שחיטות גסות מעבר לים (קשור גם לעובדה שמשתדלים למעט בדברים שיכולים להשתבש, כידוע). אבל כשמדובר אודות שחיטת עופות - ממשיכים לשחוט תמידים כסדרם.
כלומר, שחיטות לא קבועות שמטבע הדברים גמישות יותר ואפשר ״לשחק״ עם הזמנים - הם לא מקיימים. אבל שחיטות קבועות ומוסדרות לא פוסקות גם בימים אלה.
יראה- שלם כתב:עזריאל ברגר כתב:תגובת השו"ב הנ"ל:לפי איך שביררתי הם באמת לא יוזמים שחיטות גסות מעבר לים (קשור גם לעובדה שמשתדלים למעט בדברים שיכולים להשתבש, כידוע). אבל כשמדובר אודות שחיטת עופות - ממשיכים לשחוט תמידים כסדרם.
כלומר, שחיטות לא קבועות שמטבע הדברים גמישות יותר ואפשר ״לשחק״ עם הזמנים - הם לא מקיימים. אבל שחיטות קבועות ומוסדרות לא פוסקות גם בימים אלה.
בהעה"ח לא מתקיימת השבוע גם לא שחיטת עופות.
עזריאל ברגר כתב:יראה- שלם כתב:עזריאל ברגר כתב:תגובת השו"ב הנ"ל:לפי איך שביררתי הם באמת לא יוזמים שחיטות גסות מעבר לים (קשור גם לעובדה שמשתדלים למעט בדברים שיכולים להשתבש, כידוע). אבל כשמדובר אודות שחיטת עופות - ממשיכים לשחוט תמידים כסדרם.
כלומר, שחיטות לא קבועות שמטבע הדברים גמישות יותר ואפשר ״לשחק״ עם הזמנים - הם לא מקיימים. אבל שחיטות קבועות ומוסדרות לא פוסקות גם בימים אלה.
בהעה"ח לא מתקיימת השבוע גם לא שחיטת עופות.
אינני יודע איך לברר את המציאות האמיתית.
מעניין.
השוחט הנזכר לעיל כתב:נכנסתי עכשיו לקישור וראיתי תגובת יראה שלם.
אתה יכול לכתוב בשמי שהעובדות נבדקו ע״י שוחט שעובד עבור העדה, וממשיך בעצמו לשחוט עבורם גם בימים אלה.
עזריאל ברגר כתב:השוחט הנזכר לעיל כתב:נכנסתי עכשיו לקישור וראיתי תגובת יראה שלם.
אתה יכול לכתוב בשמי שהעובדות נבדקו ע״י שוחט שעובד עבור העדה, וממשיך בעצמו לשחוט עבורם גם בימים אלה.
אולי אין שחיטה עבור עופות טריים אלא רק שחיטה עבור הקפואים?
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים