אוצר החכמה כתב:ראינו גם ראינו,
למאן דאמר אין קורין בכתובים בשבת, שבת קטז ב, לדעת ר' נחמיה.
חכם באשי כתב:הסיבה שאין קורין בכתובים בשבת, היא משום "ביטול בית המדרש", היא הדרשה שנהגה באותם ימים.
ולא ניתן לומר כך גבי המאגרים הממוחשבים (אם כי, אחרים יטענו, שהם-הם הדברים!!!)
נשאלת השאלה האם מעיקר הדין צריך לנשק הדיסק במקרה שנפל?.. :)
.ווונדערלעך כתב:השאלה אם הוא נפל על השטיח דחזקה שאינו מתקלקל. אבל זאת יש לשאול, מי סגי בנשיקה אחת, או דילמא בעינן 45 אלף נשיקויס
אמנם שוב יש לשאול, דהרי יש מח' האם יוצאין ידי מצוות כתיבת ס"ת בלוקח ס"ת מן השוק, ולא בכותב בעצמו, וא"כ יש לדון לדעת הרא"ש אם המצווה הווי דווקא בכותב ספר, או גם בקונה ספר. דאם נאמר שהוא דווקא בכותב ספר בעצמו, אזי לא יוצאים י"ח בקניית אוצה"ח.
חכם באשי כתב:דומני,
כי אשכול היתולי (כן הוא במרבית הודעותיו) זה יותר מתאים לימי אדר.
קצת סבלנות, חודש אדר הקרוב יהיה בעוד כששה חודשים...
יאיר כתב:גלילי הסבר נא לבור כמוני מהו "ניטל"..
יאיר כתב:ונשאלת השאלה האם מעיקר הדין צריך לנשק הדיסק במקרה שנפל?.. :)
יאיר כתב:ונשאלת השאלה האם מעיקר הדין צריך לנשק הדיסק במקרה שנפל?.. :)
מנחם כתב:בעניין נישוק ס"ת:
לכאורה טעות ביד ההמונים בחושבם שהוא נובע מקדושתו, וכל שיש בו קדושה ראוי לנשקו. נישוק מורה על חיבה: "ראיתי מבני עליה שהיו מנשקין המצות והמרור, וכן הסוכה בכניסתו וביציאתו, וכן ארבעה מינים שבלולב, והכל מחיבוב המצוה, ואשרי מי שעובד ה' בשמחה" (של"ה הובא במ"ב תע"ז סק"ה).
חיים כתב:אולי יש גם להסתפק על מה שכתב הט"ז יו"ד רעז, א בשם הב"ח וז"ל וכתב מו"ח ז"ל מכאן יש ללמוד שלא ילך אדם חוץ ויניח הספר פתוח אם אין עליו מפה דלאו דוקא ס"ת אלא ה"ה שאר ספרים עכ"ל האם הוא הדין שאין ללכת ולהניח ספר פתוח על המסך.
נהנה מהאוצר כתב:חיים כתב:אולי יש גם להסתפק על מה שכתב הט"ז יו"ד רעז, א בשם הב"ח וז"ל וכתב מו"ח ז"ל מכאן יש ללמוד שלא ילך אדם חוץ ויניח הספר פתוח אם אין עליו מפה דלאו דוקא ס"ת אלא ה"ה שאר ספרים עכ"ל האם הוא הדין שאין ללכת ולהניח ספר פתוח על המסך.
כבר מזמן הסתפקתי בזה, והאם למישהו יש ידיעה בנידון?
מה שכתבו כאן שמכיון שאינו כתב אין בכך כלום, לא ברירא לי, דמי יימא לן שהאיסור להשאיר ספר פתוח הוא דווקא בספר כתוב, ואולי עיקרו הוא ענין סגולי וכד', ואם כן גם במסך יתכן ויהיה הדין כן
יאיר כתב:דיש מלאך המכונה ש"ד (ש"ומר ד"פין)
img770 כתב:אמנם שוב יש לשאול, דהרי יש מח' האם יוצאין ידי מצוות כתיבת ס"ת בלוקח ס"ת מן השוק, ולא בכותב בעצמו, וא"כ יש לדון לדעת הרא"ש אם המצווה הווי דווקא בכותב ספר, או גם בקונה ספר. דאם נאמר שהוא דווקא בכותב ספר בעצמו, אזי לא יוצאים י"ח בקניית אוצה"ח.
יאיר כתב:נהנה מהאוצר כתב:חיים כתב:אולי יש גם להסתפק על מה שכתב הט"ז יו"ד רעז, א בשם הב"ח וז"ל וכתב מו"ח ז"ל מכאן יש ללמוד שלא ילך אדם חוץ ויניח הספר פתוח אם אין עליו מפה דלאו דוקא ס"ת אלא ה"ה שאר ספרים עכ"ל האם הוא הדין שאין ללכת ולהניח ספר פתוח על המסך.
כבר מזמן הסתפקתי בזה, והאם למישהו יש ידיעה בנידון?
מה שכתבו כאן שמכיון שאינו כתב אין בכך כלום, לא ברירא לי, דמי יימא לן שהאיסור להשאיר ספר פתוח הוא דווקא בספר כתוב, ואולי עיקרו הוא ענין סגולי וכד', ואם כן גם במסך יתכן ויהיה הדין כן
אכן הוא ענין סגולי כמובא בבאר היטב שם (יו"ד רעז א) דיש מלאך המכונה ש"ד (ש"ומר ד"פין) דמשכח תלמודו של המשאיר ספר פתוח ויוצא..
(אך עדיין לכאורה אין ראיה..)
יאיר כתב:שכחנו באשי שרק כשאתה כותב דברים מוזרים יש להם דין תורה..ואע"פ שאתה מזלזל חושב אני שיתכן מאוד שמי שנפל לו הדיסק ונשקו הקב"ה לא יקפח שכרו..אך אם זה משעשע אותך אתה מוזמן להמשיך ללעוג..אך אם תגזים..יתכן וגם אני אפתח פי..(אגב..אתה מרשה לי לכנותך בשמך?..)..
[חבל..בדיוק רציתי לפתוח אשכול לבקשת סליחה לרגל הימים הנוראים..ועוד חזון למועד..]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 575 אורחים