הבונה כתב:מענין מדוע אין מנהג לקרא בליל יו"כ באיוב ובעזרא ובד"ה [ולר"ז בן קבוטל גם בדניאל] לזכר מה שהיו קורים לפני כה"ג בליל יו"כ.
חכם באשי כתב:הבונה כתב:מענין מדוע אין מנהג לקרא בליל יו"כ באיוב ובעזרא ובד"ה [ולר"ז בן קבוטל גם בדניאל] לזכר מה שהיו קורים לפני כה"ג בליל יו"כ.
לא מספיק שאומרים את כל שיר היחוד והכבוד, בנעימה, אט אט?!
ויש עוד מוסיפים את כל ספר תהלים.
חקר כתב:שמעתי שיש נוהגים שלא ללמוד בת"ב מספר איוב רק את דברי איוב ולא את דברי שלשת רעיו, שלא כפשטות הגמ' וההלכה ש'קורא בקינות באיוב ובדברים הרעים שבירמיה'.
ידוע לחכמים דכאן היכן נהגו כך ומדוע?
חקר כתב:ר' לייטנר
לא הבנתי, זו סיבה לעצם קריאת ספר איוב בת"ב, או לאי קריאת חלקים ממנו כמו שהזכרתי בשאלתי?
חקר כתב:מה, דברי איוב יותר מרתקים מדברי רעיו?
לייטנר כתב:חקר כתב:מה, דברי איוב יותר מרתקים מדברי רעיו?
דברי איוב מלינים על חוסר הצדק הקיים בעולם וכו', בניגוד לרעיו שמנסים להסביר בדרכים שונות את הצדק הקיים. דברי כולם (לפחות בזמנים עברו) מושכים את הלב, אלא שדברי איוב קשים נפשית לקריאה ולימוד ולכן אליבא דכ"ע (גם לפי המנהג שהזכרת) מותר ללומדם בת"ב.
ודי בזה להבנת תשובה פשוטה.
צביב כתב:גם מגילת איכה מסתיימת בדברי תנחומים
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים