הבונה כתב:זכור לי קטע מענין, שכעת אינני יודע כיצד לאתרו, כאשר תורת הבית כותב על דין מסוים שאיננו יודע, והרא"ה בבד"ה משיג מדוע אינו יודע, הרי ניתן להוכיח ממקום פלוני, ועונה הרשב"א (ציטוט מהזכרון אולי לא ממש מדויק): הרב הזה יודע יותר ממנו, שהוא יודע שאינו יודע, והוא אינו יודע שאינו יודע".
היא שיחתי כתב:הספר הודפס בחייו, אז קשה שהוא טעות מעתיקים
בנתיים נדפס השיראיש_ספר כתב:בכתה"י מצוי שיר (הלכות ע"ד השיר) מתקופת הראשונים, שלצידו פירוש. כמה לשונות בו מוכיחים שהמפרש הוא המחבר. מאידך בכמה מקומות כותב המפרש, 'המחבר יסד דין זה בשיטת וכו''. וכן ע"ז הדרך. ומכאן השאלה שבכותרת. תודה וכט"ס.
...גם הסגנון מסורבל ותמוה. אהרן כותב על עצמו בגוף שלישי. גם אם לפני עשרות שנים נהגה לשון מעין זו, כיום היא מעוררת תמיהה. בעשרות מקומות נקט לשון "הספר/החיבור/המחקר מסיק/מנסה/טוען/חושף/מראה" וכדומה. ובכן, הספר הוא חפץ דומם ועל כן אינו עושה כל פעולה. לספר יש מחבר והוא זה שמסיק, טוען, חושף וכדומה. ההעלמה המדומה והמלאכותית של הכותב, המביעה לכאורה צניעות, היא במקרה הטוב הצטנעות ובמקרה הפחות טוב חמיקה מאחריות...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים, ישבב הסופר ו־ 352 אורחים