עמקן כתב:האם יש מקורות להיתר החדש הזה לב"ד ליתן רשות לאדם לפנות לערכאות כשהצד השני מוכן לדון בד"ת? [עם כל הכבוד להרב ספרן צריכים מקור משהו מוסמך יותר להגיד חידוש גדול כזה.]
בברכה המשולשת כתב:כדיין בבית דין לדיני ממונות, אבקש לציין את העובדות הבאות:
ב. אם שני הצדדים מוכנים לדין תורה, אז בית הדין דן- ואם אחד מהם מערים, אנחנו מגלים זאת, ב"ה.
ג. אם צד מסרב לקיים את פסק הדין, אז בית הדין מתיר לפנות לערכאות לאישור פסק הבוררות, כדאיתא בשו"ע.
ברסלב כתב:בברכה המשולשת כתב:כדיין בבית דין לדיני ממונות, אבקש לציין את העובדות הבאות:
ב. אם שני הצדדים מוכנים לדין תורה, אז בית הדין דן- ואם אחד מהם מערים, אנחנו מגלים זאת, ב"ה.
ג. אם צד מסרב לקיים את פסק הדין, אז בית הדין מתיר לפנות לערכאות לאישור פסק הבוררות, כדאיתא בשו"ע.
הרב בברכה ידידי כאחד שגם עוסק קצת בתחום אבקש לשאול.
על ב. וג'.
על ב. איך אתם מגלים זאת, כאשר אין לחייב אפילו שבועת היסת.
על ג. האם כדי לאשר פסק בוררות צריך היתר מבי"ד, אתממה.
מה גם שהרי על פי החוק חייבים לאשר אותו תוך שלושים יום ממתן הפסק, והיה בהניח אם יערים ויאמר, שהוא שומע בקול בי"ד ולאחר שלושים יום, כאשר פג תוקפו, יצפצפף על הבי"ד. מה אז.
מוקירך. ברסלב
ברסלב כתב:ב. בבתי המשפט בדרך כלל, יושבים 'שופטים' במרכאות כמובן, שלמדו והשקיעו שנים, יש להם שכל ישר, ומאוד ממוקדים, ניתן לדעת ציונים על כל שופט ויש פורום של עורכי דינים, ללבן עניינים, בדרך כלל, כאשר השופט דוחה אותך בקש, זה מפני שהוא רואה שאין עם מי לדבר, וכנראה העו"ד שלך לא הכין עצמו כהוגן, ובכל אופן העו"ד אשם ולא השופט.
ג. לצערי ואני אומר זאת בצער רב, ברוב בתי הדין היום בארץ יושבים אנשים רדודים...
גם זה הבל כתב:לענ"ד אחד הסיבות המרכזיות שלא מסכימים שיעתיקו מהפורום הוא מגאוה ורדיפה אחרי הכבוד.
רוב הכותבים פה לא משקיעים ימים ולילות במה שהם כותבים כאן [אחרת הרמה הכללית לא היתה כזו]
ואם יש בנ"א שיכולים להשתמש בגיבובי הדברים שמובאים פה ולצרפם יחד לאיזוהי כתבה
אדרבה ואדרבה לפחות ככה יוצא עוד איזו שהיא תועלת מהפורום.
פרי יהושע כתב:לכא' מה ההבדל בין ניק לשם עט, כמו חזון איש למשל, אמנם זה לא אותו דבר, כי הסיבות להסתרה שונות, כאן בפורום רצון להסתתר כדי שלא לקחת אחריות על החישוף ושכל אחד שפוגש אותך ברחוב יוכל לצטט אותך משיחות בעלמא, וכאן איזה צניעות.
עכ"פ לעניין דבר בשם אומרו, תלוי בחקירה האם זה כדי לא להשתבח בדבר שלא שלך, או כדי לתת כבוד לאומר כי לכא' כאן אינו תמיד כבוד לאומר כי בחר שלא לחשוף עצמו, אם כך בשם זה אינו כבוד לו, והעניין של "גאולה לעולם" יש להתבונן ביסודו, וכמדומני ומסתמא מדברים על זה.
הרע במיעוטו כתב:פרי יהושע כתב:לכא' מה ההבדל בין ניק לשם עט, כמו חזון איש למשל, אמנם זה לא אותו דבר, כי הסיבות להסתרה שונות, כאן בפורום רצון להסתתר כדי שלא לקחת אחריות על החישוף ושכל אחד שפוגש אותך ברחוב יוכל לצטט אותך משיחות בעלמא, וכאן איזה צניעות.
עכ"פ לעניין דבר בשם אומרו, תלוי בחקירה האם זה כדי לא להשתבח בדבר שלא שלך, או כדי לתת כבוד לאומר כי לכא' כאן אינו תמיד כבוד לאומר כי בחר שלא לחשוף עצמו, אם כך בשם זה אינו כבוד לו, והעניין של "גאולה לעולם" יש להתבונן ביסודו, וכמדומני ומסתמא מדברים על זה.
אם יכתוב: 'ראיתי חכ"א שכתב' יציל עצמו מחשד שמשתמש בעטרה שאינה שלו וגם שלא יחשדו בראשון שהוא המעתיק
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים