על מנת להטפיח כתב:נראה לי שאתה מערבב בין חכמים גדולים שכתבו חיבורים עממים לבין אנשים עממים שכתבו חיבורים.
על מנת להטפיח כתב:באשכול הקושיות העיר איש ספר למש"כ המאירי על חיבור השאילתות, ולא פירט.
מבקש חכמה כתב:וכן ידועים דברי הרלב"ח בתשובותיו שאין לדבר על הגלגול ברבים אף למאמינים בגלגול וגם הרמב"ן על התורה רמז בנושא הייבום את נושא הגלגלול ולא כתב זאת במפורש.
איש_ספר כתב:על הסיפורים סביב 'חזרתו בתשובה' של הרמב"ם, נכתב לאחרונה מאמר ארוך בספר שי"ל לכבוד פרו' חלמיש העוסק כולו ברמב"ם והסוד.
ואני שואל את עצמי, למה האבברנאל יכל להאמין באמונה שלימה בסיפור הזה על אחרית ימיו של הרמב"ם, ולנו זה נשמע משונה, האם אנחנו מכירים טוב יותר את משנתו של הרמב"ם? האם אנחנו אינטלגנטים יותר? משכילים יותר? כמדומה (...) שכל התשובות שליליות, אז מה בכ"ז שורש הדבר?
איש_ספר כתב:ואני שואל את עצמי, למה האבברנאל יכל להאמין באמונה שלימה בסיפור הזה על אחרית ימיו של הרמב"ם, ולנו זה נשמע משונה, האם אנחנו מכירים טוב יותר את משנתו של הרמב"ם? האם אנחנו אינטלגנטים יותר? משכילים יותר? כמדומה (...) שכל התשובות שליליות, אז מה בכ"ז שורש הדבר?
איש_ספר כתב:אני שואל את עצמי, למה האבברנאל יכל להאמין באמונה שלימה בסיפור הזה על אחרית ימיו של הרמב"ם, ולנו זה נשמע משונה, האם אנחנו מכירים טוב יותר את משנתו של הרמב"ם? האם אנחנו אינטלגנטים יותר? משכילים יותר? כמדומה (...) שכל התשובות שליליות, אז מה בכ"ז שורש הדבר?
איש_ספר כתב:ואני שואל את עצמי, למה האבברנאל יכל להאמין באמונה שלימה בסיפור הזה על אחרית ימיו של הרמב"ם, ולנו זה נשמע משונה, האם אנחנו מכירים טוב יותר את משנתו של הרמב"ם? האם אנחנו אינטלגנטים יותר? משכילים יותר? כמדומה (...) שכל התשובות שליליות, אז מה בכ"ז שורש הדבר?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 555 אורחים