ברסלב כתב:אשמח מאוד אם תרחיב בעניין פירוש אבן יחיא, הרב ישראל וידבסקי ז"ל הדפיסו מחדש, והוא פירוש טוב, אם כי לא תמיד על פי חז"ל.
עשוי לנחת כתב:ברסלב כתב:אשמח מאוד אם תרחיב בעניין פירוש אבן יחיא, הרב ישראל וידבסקי ז"ל הדפיסו מחדש, והוא פירוש טוב, אם כי לא תמיד על פי חז"ל.
אין לי מושג, נתקלתי בו באקראי. וגם אני אשמח לשמוע פרטים עליו.
איך שלא יהיה יש הרבה מהראשונים שמפרשים שם שלא כחז"ל, אך לעתים הם מביאים את דברי חז"ל על מי שתיקן את המזמור, "פרק זה מי אמרו" [בפסחים ובמדרשים ועוד], ולפי זה מבארים את כל המזמור, אך לא תמיד זה כמו חז"ל. כך שזה לא יחודי לאבן יחיא.
ברסלב כתב:ועיין גם באור החיים הק' בהקדמה אם מותר לפרש שלא על פי חז"ל.
והדברים אינם פשוטים כלל ועיקר.
ברסלב כתב:האור החיים הק' היה שרף ממש ומה לנו עסק בנסתרות
וגם הוא עצמו מתבטל לגמרי לדעתו של רש"י וכפי שכתבתי שכותב שרש"י כיוון לדעתם של חז"ל ממש.
אך, להתחיל לפרש פסוקים שלא על פי חז"ל על סמך דברי האור החיים הקדוש שאין לנו כל מושג בשרפים תרשישים רוכבי ערבות וכו'. הדרך רחוקה מאוד.
חכם באשי כתב:רבונו של עולם!
מישהו רואה מה הולך פה?
אדם פותח אשכול בענין "כשמודה על ישועתו יספר את הצרות", ודרך אגב הוא מזכיר את פירוש אבן-יחייא - ובכך הוא 'קבר' את האשכול!
ברסלב מיד משתלט על השיח וגורר אותו למחוזות רחוקים.
נמאס!!!!
ברסלב כתב:אשמח מאוד אם תרחיב בעניין פירוש אבן יחיא, הרב ישראל וידבסקי ז"ל הדפיסו מחדש, והוא פירוש טוב, אם כי לא תמיד על פי חז"ל.
--
ולעצם העניין, ראה אצל בלהה הפעם אודה את השם ותעמוד מלדת, שצריך גם לספר על הצרות. ויש עוד הרבה כפי שזכור לי.
ברסלב כתב:מעניין לעניין באותו עניין, כולם טרחו לדעת מדוע הזכיר דוד במזמור שיר חנוכת הבית את עניין ותרפאני וכו' את דבר מחלתו, וכבר שמעתי וראיתי על זה אלפי פירושים, והפירוש הכי נכון לאמת נמצא בטעמא דקרא. שפתיים ישק.
תיקו כתב:לגופו של ענין
מתחיל בגנות ומסיים בשבח.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 458 אורחים