מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
ברסלב
הודעות: 564
הצטרף: ד' מאי 30, 2012 5:36 pm

פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי ברסלב » ש' יוני 30, 2012 11:13 pm

הרמב"ן הקדוש כותב לומר במוצאי שבת קודש פטום הקטורת המציל מן המגיפה מאידך ראיתי פעם בשם האר"י שלא כדאי לומר אותו במוצאי שבת.
האם מישהו יודע בזה דברים מוסמכים.
כמו כן נתבקשתי לכתוב פטום הקטורת עם פירוש, כאשר מישהו מבקש לאומרו עם פשט פשוט, ופעם ראיתי פירוש טוב על מעשה רוקח וממולח טהור קודש ועוד כהנה דברים קשים בפרשת כי תשא.
את אחי אנוכי מבקש אם מישהו יודע או שמע על כך, אם ניתן לכתוב פטום הקטורת על קלף עם פירוש, אם מותר לעשות כן, והאם זה ממשיך להועיל להציל מן המגיפה.
ייש"כ למפרע

מורה צדק
הודעות: 1559
הצטרף: ד' יולי 14, 2010 12:03 am

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי מורה צדק » א' יולי 01, 2012 6:56 pm

על קלף כבר נידון ביבי"א, וכתב שראוי לספרדי להמנע מלכותבו, אך התיר לקנות מסופר אשכנזי.
לגבי מוצ"ש, היכן באר"י מוזכר ע"ז?

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי חכם באשי » א' יולי 01, 2012 7:02 pm

ברסלב כתב:הרמב"ן הקדוש כותב לומר במוצאי שבת קודש פטום הקטורת המציל מן המגיפה מאידך ראיתי פעם בשם האר"י שלא כדאי לומר אותו במוצאי שבת.

אני מבין שאתה מחפש מישהו שיכריע בין הרמב"ן והאריז"ל, אז אני מבשר לך שבדיוק פגשת את האדם הנכון!
בחלומי והנני רואה את המלאך <....*> אשר גובהו מהארץ ועד לבין האופנים, ואמר לי: חכם באשי בני! חכם באשי בני! דע, כי סוד הפטום בלילי הראשון שבסוד <....> בבחינת <....> כמו שנרמז בסוד <....> לא נמסר אלא למי ששמו פותח ומסיים באות בי"ת.
ואתה דע לך!

* נמחק בעקבות הוראת רבותינו הקדושים, שאין לגלות אלא לצנועים.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי חכם באשי » א' יולי 01, 2012 7:04 pm

ואגב,
יחוס סגולת אמירת 'פיטום הקטורת' במוצ"ש לרמב"ן אמיתי בדיוק כמו שאר הסגולות המיוחסות לו.
כמה וכמה מחכמי הדורות נתחבבו על בעלי סגולות למיניהם, והם ייחסו את סגולתיהן להן בלא כל יסוד. כמו: ר' יהודה החסיד, הרמב"ם (שהתנגד לסגולות!), ר' אברהם אבן עזרא, רמב"ן ועוד ועוד.

חקר
הודעות: 851
הצטרף: ג' נובמבר 22, 2011 12:00 am

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי חקר » א' יולי 01, 2012 7:24 pm

שמא תוכל להצביע על סגולה אחת שמיוחסת לרמב"ם?

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי צביב » א' יולי 01, 2012 11:19 pm

לא הבנתי
א. מניין שכתיבת פרשת הקטורת מועילה להציל ממגיפה
[אכן בעניין קמיע, פירש רבי אליהו גוטמכר זצ"ל, שזו תפילה בר"ת]
ב. לאחר שנוהגים לכתוב את כל הברייתא על קלף
מדוע יאסר לכתוב פירוש נכון


ועוד עניין
כתב בסדר היום לומר את פיטום הקטורת מתוך קלף
האם מספיק לכתוב רק את הפסוקים
ולא הברייתא, משום דהוי דברים שבע"פ, שאין תועלת בכתיבה

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' יולי 02, 2012 12:29 am

חקר כתב:שמא תוכל להצביע על סגולה אחת שמיוחסת לרמב"ם?


עי' לדוגמא בספר הסגולות (ן' אברהם) וספר רפאל המלאך (רוזנברג).
לזכרוני, העותקים בה"ב (וכנראה גם באוצה"ח) חפישים וניתן למצוא בהם במהרה איזו סגולה רמב"מית...

ברסלב
הודעות: 564
הצטרף: ד' מאי 30, 2012 5:36 pm

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי ברסלב » ב' יולי 02, 2012 11:42 am

צביב כתב:לא הבנתי
א. מניין שכתיבת פרשת הקטורת מועילה להציל ממגיפה
[אכן בעניין קמיע, פירש רבי אליהו גוטמכר זצ"ל, שזו תפילה בר"ת]
ב. לאחר שנוהגים לכתוב את כל הברייתא על קלף
מדוע יאסר לכתוב פירוש נכון


ועוד עניין
כתב בסדר היום לומר את פיטום הקטורת מתוך קלף
האם מספיק לכתוב רק את הפסוקים
ולא הברייתא, משום דהוי דברים שבע"פ, שאין תועלת בכתיבה

כידוע לך כבר הארכתי בזה, ויש בעניין ספר שלם ניתן לפנות לאשכול נא שגבם.
כל הבקי בחיפוש בספרי האויצר ימצא את מבוקשו.

ברסלב
הודעות: 564
הצטרף: ד' מאי 30, 2012 5:36 pm

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי ברסלב » ב' יולי 02, 2012 3:48 pm

קיבלתי באישי שמסוכן לומר פטום הקטורת במוצאי שבת.
א. אכן כך ידוע בשם האר"י הקדוש, אך הרמב"ן כפי הנראה כן אמר לאומרו במוצאי שבת. ולפחות כך מודפס בסידורים.
ב. איני בטוח אם האר"י הק' אסר לומר פטום הקטורת במוצאי שבת מטעם שאסור לומר פסוקים בלילה או היה לו טעם מיוחד בפסוקי פטום הקטורת דווקא. ויש לעיין מדוע האר"י הק' התיר לומר ויתן לך במוצאי שבת וכבר דנו בזה הפוסקים.

בכל אופן, כפי הנראה פסוקי פטום הקטורת בפירוש והבנה, מהו מעשה רוקח ומהו ממולח טהור קודש וכו' גם לדעת האר"י הקדוש אין בזה בעיה.

---
ואני ראיתי אצל אחד מגדולי הדור שאמר במוצאי שבת פסוקי נגע צרעת

משה ששון
הודעות: 158
הצטרף: ג' דצמבר 06, 2011 11:04 pm

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי משה ששון » ג' יולי 03, 2012 4:00 pm

צביב כתב:לא הבנתי
א. מניין שכתיבת פרשת הקטורת מועילה להציל ממגיפה


ולא הברייתא, משום דהוי דברים שבע"פ, שאין תועלת בכתיבה


שמעתי שכתוב בזוהר הקדוש שאם היו יודעים בני אדם במעלת הקטורת היו נוטלים כל תיבה עטרה לראשם
הרי שכתיבת הקטורת מועילה בעצמה

ברסלב
הודעות: 564
הצטרף: ד' מאי 30, 2012 5:36 pm

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי ברסלב » ג' יולי 03, 2012 4:06 pm

בקיצור יש לי ספר שלם על זה. על כל הנושא. ובעז"ה יבוא יום ויכנס לאויצר.
לו יחיה גבר שנין אלפין.

הבונה
הודעות: 1129
הצטרף: ד' מרץ 09, 2011 6:05 pm

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי הבונה » ג' יולי 03, 2012 4:10 pm

ברסלב כתב:בקיצור יש לי ספר שלם על זה. על כל הנושא. ובעז"ה יבוא יום ויכנס לאויצר.
לו יחיה גבר שנין אלפין.

נדמה לי שיהיה הרבה יותר קצר וחסכון בזמן, אם תרשום את הנושאים שעליהם לא כתבת.

מורה צדק
הודעות: 1559
הצטרף: ד' יולי 14, 2010 12:03 am

Re: פשט בפיטום הקטורת פשט פשוט והאם מותר לאומרו במוצאי שבת

הודעהעל ידי מורה צדק » ג' יולי 03, 2012 7:42 pm

ברסלב

כדאי שתראה את ספרו של הרב פנחס זביחי על העניין.



חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 266 אורחים