ברסלב כתב:http://www.hebrewbooks.org/40456
והוא רחום יכפר עון
אלי_ש כתב:ברסלב כתב:הספר הנ"ל כפי הנראה אינו באוצר וטוב שכך.
נמצא באוצר http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?19414&
מישהו יכול להצביע לי על המיקום המדוייק בספר בו מובאת הסגולה הנ"ל?
אלי_ש כתב:יאיר כתב:לא נ"ל שנמצאת שם.
גם אני לא מצאתי שם.
אז מה המקור? האם יש כאן מישהו ששמע זאת מהרב פישר? וגם: איך בדיוק מתבצעת הסגולה?
אלי_ש כתב:יאיר כתב:לא נ"ל שנמצאת שם.
גם אני לא מצאתי שם.
ברסלב כתב:אם אני אומר שזה נמצא שם אז זה נמצא שם.
יאיר כתב:ר' גוראריה היכן ראית/שמעת זאת?
ברסלב כתב:פעם ראיתי מרבי נחמן זי"ע שנקרא מראה הילדים על שם שהורג רח"ל את בניו אך אין לי מקור מדוייק לזה. וגם איני בטוח שכבר הופיע בזמנו אך משהו כעין זה זכור לי.
במקור בספר כתוב שנקרא מראה הילדים על שם ר ... המלאך ראה שם.
ישבב הסופר כתב:גם אני שמעתי את הסגולה כמו שכתבו ידידינו הרג"א. שמעתי שרי"י הקפיד שישתה הבעל מהמעיין עצמו,
גוראריה כתב:הסגולה היא בערך כך...
שבטיישראל כתב:אלי_ש כתב:יפה. תודה ר' ישבב.
ולנושא השני, בחיפוש מקוון מצאתי עוד סגולות להפיכת העובר (בלי אחריות):
* לימוד שור שנגח את הפרה.
* "סגולה מהסטייפלער: שתלך האשה על ארבעותיה מהלך ארבע אמות אנא ואנא בביתה. בדוק ומנוסה".
יש סגולה ידוע לבדוק את ארון הספרים שבבית אם יש שם ספר המונח בצורה הפוכה
אלי_ש כתב:אשמח להחכים בעניין הסגולה המפורסמת להיפוך העובר, המיוחסת לרבי ישראל יעקב פישר. יבואו החברים וילמדוני.
גוראריה כתב:הסגולה היא בערך כך: הבעל והאשה יוצאים למעיין הסטף
הוא שותה בפיו מהמעיין ואח"כ פולט מפיו ונשפך לתוך פיה
[יתכן שגם קרביהן של בלתי מעוברות יכולים להתהפך מזה...]
לפני ימים אחדים פנתה אלי אחת מבנות משפחתי לחפש לה מקור לסגולה ללידה קלה שהגיעה לאזנה להזכיר את שמות אמו של אאע"ה ואמו של המן, חיפשתי ולא מצאתי כזאת, רק מצאתי שהחיד"א כותב סגולה להנצל משונאיו לאמר ז' פעמים אמתלאי בת כרנבו, ובספר אחר [כמדומני אגרא דפרקא] כותב לומר אמתלאי בת עורבתי י"ז פעמים, כנראה הסגולה ששמעה היא תרכובת מנצחת של שתי הסגולות הללו גם יחד, אך עדיין לא הגעתי לכלל הכרעה כמה פעמים לומר את הסגולה המורכבת, האם רק ז' פעמים כהחיד"א או י"ז פעמים כהגירסא השניה, או את אימיה דאברהם ז' פעמים ואימיה דהמן י"ז פעמים, או שירא שמים יצא ידי הכל ויאמר את שתיהן בב' האופנים תחילה בז' פעמים ולאחמ"כ בי"ז פעמים, מה דעת רומעכ"ת?...
גישתך נכונה. והכלל הוא, ירא שמים ייצא ידי כל הדעות, ואפילו אם הן עולות לתתק"ס, כמניין המקווה, המבטל ברייה מעקרה וכו'. והדברים עתיקים.
ושמא התערובת מסוכנת? ואין אתנו יודע עד מה.
סח לי ידיד שבעבר היה חשוך בנים, שפעם התדפק קבצן על דלתו והכביר עליו בדברים על סגולת הצדקה לזש"ק וכו', ההוא שכבר נמאס לו הפטיר כלאחר יד, תשמע בדיוק אתמול התחלתי סגולה אחרת נ"ל שלא בריא לערבב...
אחשדרפנטובסקי כתב:אני צריך דחוף סגולה להיות מאמין בסגולות.
חכם באשי כתב:אחד מחכמי הפורום, שהחליט משום מה כי פתחתי 'בית הוראה' לסגולות, הפנה אלי את ספקו החמור:לפני ימים אחדים פנתה אלי אחת מבנות משפחתי לחפש לה מקור לסגולה ללידה קלה שהגיעה לאזנה להזכיר את שמות אמו של אאע"ה ואמו של המן, חיפשתי ולא מצאתי כזאת, רק מצאתי שהחיד"א כותב סגולה להנצל משונאיו לאמר ז' פעמים אמתלאי בת כרנבו, ובספר אחר [כמדומני אגרא דפרקא] כותב לומר אמתלאי בת עורבתי י"ז פעמים, כנראה הסגולה ששמעה היא תרכובת מנצחת של שתי הסגולות הללו גם יחד, אך עדיין לא הגעתי לכלל הכרעה כמה פעמים לומר את הסגולה המורכבת, האם רק ז' פעמים כהחיד"א או י"ז פעמים כהגירסא השניה, או את אימיה דאברהם ז' פעמים ואימיה דהמן י"ז פעמים, או שירא שמים יצא ידי הכל ויאמר את שתיהן בב' האופנים תחילה בז' פעמים ולאחמ"כ בי"ז פעמים, מה דעת רומעכ"ת?...
לפני ימים אחדים פנתה אלי אחת מבנות משפחתי לחפש לה מקור לסגולה ללידה קלה שהגיעה לאזנה להזכיר את שמות אמו של אאע"ה חיפשתי ולא מצאתי כזאת...
הר ששון כתב:אני שומע אנשים תמיד אומרים שניתנת קידוש להולדת הבת הוא סגולה שלא יהא עיכוב במציאת שידוך שלה
הנה בגוף העניו של נתינת קידוש אמרו לי שזה מובא בטעמי המנהגים אבל עוד לא בדקתי בפנים
אבל זה שהיא סגולה להנ"ל מה מקורו
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 549 אורחים