זקן ששכח כתב:אינני יודע כיצד יסתדר הדבר עם ההברה האשכנזית. הרי תיבת לו נקראת loy ואילו לה נקראת lo .
אוצר החכמה כתב:זקן ששכח כתב:אינני יודע כיצד יסתדר הדבר עם ההברה האשכנזית. הרי תיבת לו נקראת loy ואילו לה נקראת lo .
מה השאלה ברור שיש הבדל בין קמץ לפתח רק כיון שהוא מעומעם יותר יש מקום להחליף ביניהם
אברהם כתב:לפיכך הוא רפה, שמשמע מדרשו כמו לא. עכ"ל. היינו שתיבת לה (בקמץ) כשאינה מפיק ה"א נשמעת כמו לא (בחולם). והנה לפי ההברה הספרדית וכו'...וצ"ע.
אברהם כתב:אוצר החכמה, לא הבנתי כוונתך. הלא אם אנו קוראים לָה כמו לַה, א"כ אפילו אם יתחלף באל"ף [לַא] לא ישמע כשלילה. משא"כ אם אנו קוראים כמו לוֹ א"כ כשמתחלפת הה"א באל"ף הרי זו תיבת השלילה.
אברהם כתב:אם כך הלא אין המפיק שייך לזה. דממה נפשך, אם אנו מתייחסים לכתיבה השלימה עם הניקוד אז בוודאי אין שום משמעות ל'לא' בחולם, ואם מתייחסים לכתיבת ספר התורה הלא אין בה שום אזכור למפיק כמובן. במילים אחרות, העדר המפיק אינו מורגש בכתיבה אלא בקריאה.
שמואל ברמה כתב:לא הבנתי, רש"י היה בצרפת, לא מסתבר שעוד אז היו בני מקומו בעלי הברה אשכנזית, למה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים, ישבב הסופר ו־ 320 אורחים