יאיר כתב:כל נגיעה של חיבה נאסרה וכן לחיצת יד (יש כאלה שצריך לומר להם את זה).
הרב 'מדבר' כתב:הרב 'יאיר' כתב:כל נגיעה של חיבה נאסרה וכן לחיצת יד).
לחיצת יד זה נגיעה של חיבה מזכרוני הסטיפלר כותב שכן שא"א אחרת והאג"מ כמדומני אינו סבור כך.
למאי_נמ? כתב:4) גם מיעוט הפוסקים המתיר לחיצת יד במקום ההכרח הגמור מפני כבוד הבריות, חובה להקפיד שלחיצת יד זו תהיה טכנית, קצרה ונטולת חיבה (וכ"ש הנאה ח"ו).
הרב 'יאיר' כתב:מיהם הפוסקים המתירים לחיצת יד?
למאי_נמ? כתב:הרב 'יאיר' כתב:מיהם הפוסקים המתירים לחיצת יד?
ראה שו"ת נשמת חיים (לרבי חיים ברלין, סימן קלה אות ו):
"ואשר שאל על דבר נתינת ידו לרשעים או לנכרית, הנה ליתן יד לפושעים אין שום איסור בזה אם אין בזה הודאה וחיזוק להנהגותיהם בשרירות לבם.
ולתת יד לאשה לשון הש"ס הוא ברכות ס"א א': המרצה מעות לאשה מידו לידה כדי להסתכל בה, - מבואר דאם אינו מכוון לשום דבר, וכש"כ שאינו עושה כדי להסתכל בה, כמו מעלתו שכל מעשיו לשם שמים, אין איסור בזה לרצות מעות מידו לידה. ודאי אם יוכל להזהר בזה מה טוב, אבל אם אי אפשר לו להנצל מזה כגון אם הנכרית הקדימה והושיט לו את ידה ואין דעתו לשום הרהור ח"ו אין להחמיר בזה, ודרכיה דרכי נועם, ואהבת את ה' אלקיך אמרו חכמים יומא פ"ו א' שיהא שם שמים מתאהב על ידך, ולא יאמרו על יראי ה' שהם משוגעים ואינם בעלי דרך ארץ."
(הגעתי לזה דרך מאמר באנגלית, בעקבות המלצת 'רב_צעיר')
למאי_נמ? כתב:כוונת המס"י שיש איסור עצמי בקִרבה לעריות, אף אם לא יבוא להיכשל בביאות אסורות ח"ו, אבל הגדרת 'קִרבה' היא רק בדבר שיש בו יצר והרהור, אבל נגיעה בעלמא (וכיו"ב) איננו בגדר קרבה ואין בזה איסור עצמי.
ברקים רב כתב:ידועים דברי האמרי אמת שהק' איך אמרו 'אפילו יש בידו תורה ומעש"ט כמשה רבינו לא ינקה מדינה של גיהנם', וכי ס"ד שאדם גדול כמש"ר יכוון להסתכל, נאר הער מיינט אז ס'וועט איהם נישט שאטין...
דענטיסט כתב:האם ניתן לחלק בין החזרת יד לגויה שהושיטה ידה, לבין הושטת יד בתחילה לגויה מחמת נימוס?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 351 אורחים