הרב 'יאיר' כתב:ואם היית קורא הכל אולי היה יותר מובן. (ואין להשוות בין כיבוש יהושע לשאר זמנים).
הרמב"ן המפורסם (בשכחת העשין ד) כתב:"שנצטוונו לרשת הארץ... וזו היא שהחכמים קורין אותה 'מלחמת מצוה'. וכך אמרו בגמר סוטה אמר רב יהודה מלחמת יהושע לכבש דברי הכל חובה מלחמת דוד להרווחה דברי הכל רשות. ולשון ספרי (שופטי' יז יד) וירשתה וישבת בה בזכות שתירש תשב.
ואל תשתבש ותאמר כי המצוה הזאת היא המצוה במלחמת שבע' עממים שנצטוו לאבדם... אין הדבר כן. שאנו נצטוינו להרוג האומות ההם בהלחמם עמנו ואם רצו להשלים נשלים עמהם ונעזבם בתנאים ידועים אבל הארץ לא נניח אותה בידם ולא ביד זולתם מן האומות בדור מן הדורות. וכן אם ברחו האומות ההם מפנינו והלכו להם, כמאמרם (דב"ר שופטי') הגרגשי פנה והלך לו, ונתן להם הקב"ה ארץ טובה כארצם זו אפריקי, נצטוינו אנחנו לבוא בארץ ולכבוש המדינות ולהושיב בה שבטינו.
וכן אחרי הכריתנו את העממים הנזכרים אם רצו אחר כן שבטינו לעזוב את הארץ ולכבוש להם את ארץ שנער או את ארץ אשור וזולתם מן המקומות אינם רשאין. שנצטוונו בכיבושה ובישיבתה. וממאמרם מלחמת יהושע לכבש תבין כי המצוה הזו היא בכבוש. וכן אמרו בספרי (ס"פ עקב) כל המקום אשר תדרוך כף רגלכם בו לכם נתתיו כאשר וכו' אמר להם כל המקום שתכבשו חוץ מן המקומות האלו הרי הוא שלכם או רשות בידם לכבוש חוצה לארץ עד שלא יכבשו א"י תלמוד לומר וירישתם גוים גדולים ועצומים ואחר כך כל המקום אשר וכו'. ואמרו ואם תאמר מפני מה כיבש דויד ארם נהרים וארם צובה ואין מצות נוהגות שם, אמרו דוד עשה שלא כתורה התורה אמרה משתכבשו א"י תהיו רשאין לכבש חוצה לארץ והוא לא עשה כן. הרי נצטוינו בכיבוש בכל הדורות..."
נשבעתי ואקיימה לשמור כל משפטי צדקך
יאיר כתב:הרב שך זצ"ל לא אמר שעלינו להזניח את הארץ אלא שעדיין לא קיבלנוה (ובודאי שצריך לדאוג לשמור על שטחיה בידינו).
[עוד שמעתי בשם הרב שך זצ"ל שעניין ההתנחלויות הוא התגרות באומות (שכן על כך גם האו"ם לא מסכים) שהיא אחת מג' שבועות (סוף כתובות) ולכן אין זו הדרך. ועדיין לא מחוורים לי הדברים דיים כיצד מתיישבים עם דברי הרמב"ן].
גאולה בקרוב כתב:נכתב בעקבות נפילת ההצעה לחוק ההסדרה, על ישובי ארץ ישראל.
והנה רובא דאינשי לא מסוגלים הרבה להועיל מעשית. אבל גם מי שלא הולך להפגנות ומאבקים, ולא שובת רעב, אין זה פוטר אותו מלהרגיש חלק מהענין, לכאוב את הכאב הגדול, להתפלל ולרצות, ולהיות שותף במה שיכול.
ולו רק מצד הכרת הטוב, שבלעדי אנשי יש"ע ומאבקם- הרי מצד המנהיגות השולטת מזמן מזמן תותחי האויב היו מטר מת"א, בני ברק וירושלים.
לכן מוטל עלינו בשעה זו להוסיף חיזוק בקרבנו בחיבת הארץ, להוקיר את מיישביה גם במקומות נידחים שהציונות החילונית אינה רוצה להכיר בהם, להתפלל עליהם ולרצות בטובתם. והוא רחום יכפר עוון, על אחינו הכל כך מבולבלים, תינוקות שנשבו.
ודבר שפתיים אך למחסור, שגם מי ששייך לציבור "החרדי" אין לו "פטור" בכלשהו לחיבת הארץ, ולא קשור כלל ליחס למדינה או לציונות החילונית, ואפילו לא לשאלה כמה הוא מחבב או מעריך את ציבור "הכיפות הסרוגות".
וכבר כתב מרן החזו"א זצ"ל שמצות ישוב הארץ הוכרעה ע"י הרמב"ם והרמב"ן וכל הפוסקים.
בעז"ה הקב"ה יזכנו לכל חבלי ארץ הקודש, ויתקיים בנו: "הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא".
יוסף_בן_יעקב כתב:ארץ ישראל אינה נושא למקח וממכר עם כיפות הסרוגות.
ישוב הארץ היא מצוות אלוקינו, ואיסור לא תחנם הוא איסור אלוקינו!
הא למה זה דומה - שהממשלה תחליט לגייס 30 בחורים לצבא ותמורתם יתנו 800 מבנים לישיבות.
(תקוותי שאכן תושבי בית א-ל ישכילו זאת ולא יתפנו מרצון חלילה, ויחולל שם ה')
אוצר החכמה כתב:רשות העתיקות גם הציעה לאתרא קדישא אותו דבר, תנו לנו לפנות כמה קברים, וניתן לכם בית קברות שלם, והסכלים האלה לא הסכימו, מה אתה אומר?
מורה צדק כתב:יוסף_בן_יעקב כתב:ארץ ישראל אינה נושא למקח וממכר עם כיפות הסרוגות.
בהתנגדות לפינוי אין מצות אלוקינו (מאיפה המושג החדש הזה?) ולא מצוה דרבנן וגם אין איסור לא תחנם. יש כאן שטח ששייך לערבי, ומנין שמותר לגזול אותו? וגם א"ת שכבר בנו בו בתים ואפשר ע"פ ההלכה לפצותו במשהו, מנין שהוא חייב לקבל את דין התורה? וגם אין כל סברא במה שאמרו שא"י שייכת ליהודים ולא לגוים, כי הקב"ה עדיין לא החזיר לנו את הארץ. ומה עם התגרות באומות? ואם זה יגרום לנזק בין לאומי שיגרור אחריו את עצירת הבניה בהתנחלויות? ובכללם ביתר ומודיעין? ואז יכלה ממונם של ישראל שמחירי הדירות יעלו וכו' וכו'.
אז הכי טוב לאחינו חובשי הכיפות הסרוגות, במקום לריב ולהתעמת ולפלג את העם בשביל 30 בתים, יתפנו להם בשמחה לאחד מ800 הבתים שיקבלו בתמורה לפינוי, ובא לציון גואל.
ואם הם מחפשים להוציא אנרגיה, יש לי רשימה ארוכה של דברים הדרושים תיקון וזקוק למתנדבים רבים בתיקון הדבר.
גאולה בקרוב כתב:מה שהוזכר לעיל כמה פעמים "הבטחת" 800 בתים:
א. כאמור בדברי קודמי, שאינה טענה בתורה ומצוות, זה מול זה.
ב. "תחילת נפילה ניסה" (סוטה), ושלושים בתים יכול להיות ח"ו התחלה להרבה, רח"ל.
ג. למה להאמין ב"הבטחה" של פלוני?
ד. מה בכלל הקשר בין מעלה אדומים וקרני שומרון, לבית אל? שלושים בתים בבית אל תמורת בניית אלף בתים בבני ברק וצפת... הם "מבטיחים" ב"גושי ההתישבות" הגדולים, מה שניחא להם בינתיים להודות במקצת. אין שום קשר בין הנושאים, למי שמבין מה בכלל קורה ביש"ע.
ה. ומה עם הבין אדם לחבירו, שגם לא יהיה קל בעיננו גזילת הנמצאים שם.
הרב 'מורה צדק' כתב:הרב 'אוצר החכמה' כתב:רשות העתיקות גם הציעה לאתרא קדישא אותו דבר, תנו לנו לפנות כמה קברים, וניתן לכם בית קברות שלם, והסכלים האלה לא הסכימו, מה אתה אומר?
מי שחושב שיש דמיון הרי הוא נמצא בבעיה קשה מנשוא.
מורה צדק כתב:בהתנגדות לפינוי אין מצות אלוקינו (מאיפה המושג החדש הזה?) ולא מצוה דרבנן.
מורה צדק כתב:וגם אין איסור לא תחנם.
מורה צדק כתב:וגם אין כל סברא במה שאמרו שא"י שייכת ליהודים ולא לגוים, כי הקב"ה עדיין לא החזיר לנו את הארץ.
כפי הנראה כוונתו מחמת שזה ישמעאלי, שאינו עובד ע"ז, ולא כדעת הב"י (חו"מ רמט, ב) שאף בנוכרי שאינו עובד ע"ז אסור (מלבד גר תושב), ודברי הטור והב"ח שם צונזרו (כפי שניתן לראות במהדורות החדשות, כדוגמת 'שירת דבורה').
[ואם סמך עמש"כ בשו"ת יביע אומר (ח"ח חו"מ סי' ב ס"ק א; ועוד) לצרף את שיטת הרשב"א והמאירי לסניף להקל בזה, הנה הוא רק צרפם לסניף, ועוד שכבר השיגו על דבריו בספר 'שמיטה כמצותה' (יש באוצר ובהיברו-בוקס), והוכיחו (בעמ' מז, סו-סז, פב-פז) שאין כן כוונת הרשב"א; ומה שהביא מדברי המאירי, הנה כבר נודע שדעת רבים שכתב כן רק מפחד הגויים ולא לדינא, וגם בספר הנ"ל (עמ' פז ואילך) האריכו להוכיח כן, ועכ"פ זוהי שיטה יחידאה, שלא הביאוה הפוסקים, וקשה לסמוך עליה אפילו כסניף, וק"ו כבודו שרוצה לעשותה עיקר לדינא].
שליטא כתב:בסדר אבל רציתי להשתתף בצער הציבור ואין לי מושג במה מדובר...
גאולה בקרוב כתב:מהיכי תיתי להגדיר זאת צרות של השני? ושל אחינו בית ישראל?..
פגיעה במצות ישוב הארץ ובארץ ישראל, גזירת חורבן על 4 מקומות בא"י, זו צרה שלנו!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים