נויירא כתב:לא יודע אם קשור לאשכול זה
אבל נפתח לאחרונה גמ"ח לפרסום ושליחת חידו"ת במייל
ממאמרים עד ספרים, יש להם כבר כמה וכמה מאמרים וספרים [חוץ מבית מלא ספרים] הנשלחים למבקש במייל במנגנון אוטמטי
ראו הוראות ופרטים בקובץ המצורף
באדיבות פורום נתיב
חכם באשי כתב:הופיע ספרו החדש של פרופ' ר' עזרא פליישר, "תפילות הקבע בישראל בהתהוותן והתגבשותן", שני כרכים עבים מלאים מזן אל זן
http://www.magnespress.co.il/website/index.asp?id=3781
חכם באשי כתב:הופיע ספרו החדש של פרופ' ר' עזרא פליישר, "תפילות הקבע בישראל בהתהוותן והתגבשותן", שני כרכים עבים מלאים מזן אל זן
http://www.magnespress.co.il/website/index.asp?id=3781
ציבור כתב:באיזכור על הספר של הרב ביניש
נגעו כאן בנקודה מהותית מאוד:
השפת אמת לא שאב מעולם המושגים הרעיוני החבדי, עד כדי כך שנאמר שזה מקור עיקרי לספרו!
זו טענה שהתחדשה בימי הריי"צ - אבי גישה זו
אולם לומדי השפ"א מעולם לא הסכימו עימה.
או במילים אחרות: לומדי חב"ד ניסו לטעון שהשפ"א דורך בנתיבתם, מתוך נסיון לנכסו, ואילו לומדי שפ"א חלקו על כך לחלוטין.
הסיבה לכך היא עקרונית, כמו שהמחבר כתב בהקדמתו.
ואכן יפה כוחו של ספר זה לחדד את היות השפ"א עומד בזכות עצמו.
איש אשכולות כתב:שערי דורא של מכון המאור, בחנויות.
צh33 כתב:ציבור כתב:באיזכור על הספר של הרב ביניש
נגעו כאן בנקודה מהותית מאוד:
השפת אמת לא שאב מעולם המושגים הרעיוני החבדי, עד כדי כך שנאמר שזה מקור עיקרי לספרו!
זו טענה שהתחדשה בימי הריי"צ - אבי גישה זו
אולם לומדי השפ"א מעולם לא הסכימו עימה.
או במילים אחרות: לומדי חב"ד ניסו לטעון שהשפ"א דורך בנתיבתם, מתוך נסיון לנכסו, ואילו לומדי שפ"א חלקו על כך לחלוטין.
הסיבה לכך היא עקרונית, כמו שהמחבר כתב בהקדמתו.
ואכן יפה כוחו של ספר זה לחדד את היות השפ"א עומד בזכות עצמו.
במחילה הצצתי בחנויות בספר וראיתי בהקדמה מכתבו של הרב שפרן שבו מודיע מפורשות שהשפ"א שאב הרבה מתורת הרב ז"ל וזז"פ באמת לכל בר בי רב ולפום ריהטא המחבר לא סובר אחרת.
לכללות הספר יש הרבה לדון ולהעיר. ואיכ"מ אלא באשכול נפרד.
(מה שאני מוכרח להתענין האם המחבר חסיד גור או רק פולני במוצאו? כמדומה שאין הוצאת ספר כזה משהו רגיל אצל חס"ג.)
אברהם כתב:
המחבר כנראה מתלמידי ר' שאול אלתר, שכן לאורך כל מדורי הספר שזורים הערותיו המבריקות של הגר"ש.
ספרן כתב:אברהם כתב:
המחבר כנראה מתלמידי ר' שאול אלתר, שכן לאורך כל מדורי הספר שזורים הערותיו המבריקות של הגר"ש.
איך מגיע בן משפ' קרביץ הליטאית להיות מתלמידי הגרש"א, אתמהא. כנראה מדובר במחבר הביאור שעל הספורנו עה"ת ועוד.
מדבר כתב:איש אשכולות כתב:שערי דורא של מכון המאור, בחנויות.
מה רמת העבודה האם גבוהה כמו הטור שלהם או אותיות מרובעות ולמטה כמה ציונים
חכם באשי כתב:בתורתו של ר' גדליה, מהדורה חדשה עם הוספות.
עשוי לנחת כתב:ראיתי כעת בחנות ספר שהוציאו האנציקלופדיה התלמודית
בשם "אוצר התפילה",
המחבר הרב דוד קאהן
עקב מהירותי לא הספקתי לעיין כה"צ, אך מלמעלה נראה שהוא יספק כאן את אלו שחיפשו סידור עם מקורות ברורים לכל קטע בתפילה ועוד ועוד,
נראה אנציקלופדיה מקיפה על כל נושא הקשור לתפילה.
אולי בהמשך בל"נ אבדוק יותר
ספרן כתב:אברהם כתב:
המחבר כנראה מתלמידי ר' שאול אלתר, שכן לאורך כל מדורי הספר שזורים הערותיו המבריקות של הגר"ש.
איך מגיע בן משפ' קרביץ הליטאית להיות מתלמידי הגרש"א, אתמהא. כנראה מדובר במחבר הביאור שעל הספורנו עה"ת ועוד.
עשוי לנחת כתב:ראיתי כעת בחנות ספר שהוציאו האנציקלופדיה התלמודית
בשם "אוצר התפילה",
המחבר הרב דוד קאהן
עקב מהירותי לא הספקתי לעיין כה"צ, אך מלמעלה נראה שהוא יספק כאן את אלו שחיפשו סידור עם מקורות ברורים לכל קטע בתפילה ועוד ועוד,
נראה אנציקלופדיה מקיפה על כל נושא הקשור לתפילה.
אולי בהמשך בל"נ אבדוק יותר
ספרן כתב:עשוי לנחת כתב:ראיתי כעת בחנות ספר שהוציאו האנציקלופדיה התלמודית
בשם "אוצר התפילה",
המחבר הרב דוד קאהן
עקב מהירותי לא הספקתי לעיין כה"צ, אך מלמעלה נראה שהוא יספק כאן את אלו שחיפשו סידור עם מקורות ברורים לכל קטע בתפילה ועוד ועוד,
נראה אנציקלופדיה מקיפה על כל נושא הקשור לתפילה.
אולי בהמשך בל"נ אבדוק יותר
לפני קרוב לארבעה עשורים שמעתי מהגר"ד קאהן שכבר אז כתב וסיים את הערך תפילה עבור האנצ"ת. אגב, לפני כחמש שנים פגשתיו שוב בחתונה בארה"ב וחזר מיד מזכרונו המופלא על כל פרטי שיחתנו שארכה שעות אחדות בסוכה אחת שנזדמנו אליה בירושלים.
היא שיחתי כתב:חכם באשי כתב:בתורתו של ר' גדליה, מהדורה חדשה עם הוספות.
היכן ניתן להשיג?
היא שיחתי כתב:חכם באשי כתב:בתורתו של ר' גדליה, מהדורה חדשה עם הוספות.
היכן ניתן להשיג?
חקר כתב:נזכר כבר לעיל:
http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=6618&start=320#p89620
ספרן כתב:ספרן כתב:אברהם כתב:
המחבר כנראה מתלמידי ר' שאול אלתר, שכן לאורך כל מדורי הספר שזורים הערותיו המבריקות של הגר"ש.
איך מגיע בן משפ' קרביץ הליטאית להיות מתלמידי הגרש"א, אתמהא. כנראה מדובר במחבר הביאור שעל הספורנו עה"ת ועוד.
עתה נתברר שאכן המחבר בן משפחה ליטאית, אלא שעוד טרם נישואיו נתקרב לחצר גור ואף נתקבל כחסיד מן השורה כשנהיה חתן אצל אחיו של הגר"מ שפרן. ומכאן להכירות עם הגרש"א שהנו חובב ספרים גדול, הדרך קצרה וכך זכה לעטר ספרו בהערותיו של האחרון.
עשוי לנחת כתב:ראיתי כעת בחנות ספר שהוציאו האנציקלופדיה התלמודית
בשם "אוצר התפילה",
המחבר הרב דוד קאהן
עקב מהירותי לא הספקתי לעיין כה"צ, אך מלמעלה נראה שהוא יספק כאן את אלו שחיפשו סידור עם מקורות ברורים לכל קטע בתפילה ועוד ועוד,
נראה אנציקלופדיה מקיפה על כל נושא הקשור לתפילה.
אולי בהמשך בל"נ אבדוק יותר
שבטיישראל כתב:עשוי לנחת כתב:ראיתי כעת בחנות ספר שהוציאו האנציקלופדיה התלמודית
בשם "אוצר התפילה",
המחבר הרב דוד קאהן
עקב מהירותי לא הספקתי לעיין כה"צ, אך מלמעלה נראה שהוא יספק כאן את אלו שחיפשו סידור עם מקורות ברורים לכל קטע בתפילה ועוד ועוד,
נראה אנציקלופדיה מקיפה על כל נושא הקשור לתפילה.
אולי בהמשך בל"נ אבדוק יותר
מתי ילמדו תועים בינה שהחלק הכי חשוב בהדפסת ספרים הוא צורת העימוד של הספר !!!
העימוד של הספר ממש נורא ואיום - ולדוגמא הפרק על הנוסחאות השונות בשמו"ע - הכל בלבול אחד גדול !!
חכם באשי כתב:יצא לאור קונטרס האינטרנט בהלכה, מאת ר' דוד ליכטנשטיין.
איני מכיר את המחבר, אך לאור 'חדשנותו' של הקונטרס טרחתי לרשום את האימייל המופיע בגב השער: [email protected]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 697 אורחים