יצא מפי כתב:ולהזכיר גם את הספר 'מנחת חיים' (נמצא באוצר) בו יש כמאה ואחד תירוצים על דברי רש"י בבראשית שכאשר יוסף נפגש עם יעקב קרא יעקב קריאת שמע.
חיס כתב:בהשראת שבועות, מתאים להוסיף שלפני כמה שנים יצא קונטרס הרבה תירוצים על הקושיות המג"א איך אומרים זמן מתן תורתינו וכו'
בר ששת כתב:אגב, לעצם מהות האשכול.
אינני זוכר על איזה ספר, אבל על עניין שכזה, הגיב מרן האמרי אמת זי"ע, כדרכו.
אני מבקש תירוץ אחד אמיתי שיענה על 100 קושיות, ולא 100 תירוצים על קושיה אחת אמיתית.
ובאמת משפט זה מקהה מעט את השנינות שיש בספרים כגון אלו. שכן ריבוי תירוצים, במובן מסוים רק מדגישים את טיב הקושיה.
לאחר 500 התירוצים על קושיית הב"י, ניתן לקלוט עד כמה היא קושיא אלימתא. שכל פעם מחדש חשים צורך להתעמת איתה.
זאת ועוד, שבאיזשהו מקום כל-כך הרבה תירוצים בהכרח מאלצים להביא גם תירוצים מאולצים ופחות טובים, שיקדמו את המחבר
על המספר העגול 100 או 500 או כל מספר משמעותי שגמר אומר מראש. (לא מצאנו ספר של 378 תירוצים...).
בר ששת כתב:אגב, לעצם מהות האשכול.
אינני זוכר על איזה ספר, אבל על עניין שכזה, הגיב מרן האמרי אמת זי"ע, כדרכו.
אני מבקש תירוץ אחד אמיתי שיענה על 100 קושיות
מבקש חכמה כתב:אזכיר גם את קבא דקושייתא שיצא עם המון תירוצים ע"י רד"א מנדלבוים.
לייטנר כתב:בר ששת כתב:אגב, לעצם מהות האשכול.
אינני זוכר על איזה ספר, אבל על עניין שכזה, הגיב מרן האמרי אמת זי"ע, כדרכו.
אני מבקש תירוץ אחד אמיתי שיענה על 100 קושיות
התער של אוקאם
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7% ... 7%90%D7%9D
בר ששת כתב:אגב, לעצם מהות האשכול.
אינני זוכר על איזה ספר, אבל על עניין שכזה, הגיב מרן האמרי אמת זי"ע, כדרכו.
אני מבקש תירוץ אחד אמיתי שיענה על 100 קושיות, ולא 100 תירוצים על קושיה אחת אמיתית.
מעיין כתב:ספר עולת נדבה להרב בראווער ברוקלין נוא יארק
כמדומה מאה תירוצים על קושי' בסוגי' השוחט עולת נדבה
יצא מפי כתב:בהשראת שבועות, מתאים להוסיף שלפני כמה שנים יצא קונטרס בשם 'מטעמי משה' ובו כמאה ושמונים טעמים למנהג אכילת מאכלי חלב בשבועות, מלוקט הכל מספרים וסופרים.
כמו כן באחד מספריו של בעל השבט מוסר ראיתי פעם שמביא כשבעים טעמים למנהג קריאת רות בשבועות.
ולהזכיר גם את הספר 'מנחת חיים' (נמצא באוצר) בו יש כמאה ואחד תירוצים על דברי רש"י בבראשית שכאשר יוסף נפגש עם יעקב קרא יעקב קריאת שמע.
ואייך אפשר להתעלם מקושייתו הנודעת של הב"י בחנוכה, שכבר יצא ספר עם חמש מאות תירוצים (!).
איש_ספר כתב:בהסכמה לשו"ת בנין צבי מייזליש ח"ב, כותב המסכים (בעל הר שפר להוריות) שבמיוחד התפעל מחריפותו בקונטרס ובו מאה תירוצים לקושיא אחת.. אבל בשו"ת עצמו לא מצאתי לפו"ר.
איש_ספר כתב:ידוע מה שאמר הרב מטשעבין על גבורות שמונים של ר' יוסף ענגיל, שסדר הדברים לא היה שנתאספו אצלו שמונים תירוצים ואז קרא לספרו גבורות שמונים, אלא להיפך, מתחילה עלה בדעתו לקרוא לספרו גבורות שמונים, ולכן כלל בספרו רק שמונים פירוקים, ואילו היה קורא לחיבורו 'גבורות מאה' היה כותב בו מאה ישובים...
חיס כתב:יצא מפי כתב:בהשראת שבועות, מתאים להוסיף שלפני כמה שנים יצא קונטרס בשם 'מטעמי משה' ובו כמאה ושמונים טעמים למנהג אכילת מאכלי חלב בשבועות, מלוקט הכל מספרים וסופרים.
כמו כן באחד מספריו של בעל השבט מוסר ראיתי פעם שמביא כשבעים טעמים למנהג קריאת רות בשבועות.
ולהזכיר גם את הספר 'מנחת חיים' (נמצא באוצר) בו יש כמאה ואחד תירוצים על דברי רש"י בבראשית שכאשר יוסף נפגש עם יעקב קרא יעקב קריאת שמע.
ואייך אפשר להתעלם מקושייתו הנודעת של הב"י בחנוכה, שכבר יצא ספר עם חמש מאות תירוצים (!).
בספר מטעמי משה יש פ"א טעמים לאכול מאכלי חלב בחג השבועות.
בספר מנחת חיים יש צ' ביאורים וכו'.
מעיין כתב:בר ששת כתב:אגב, לעצם מהות האשכול.
אינני זוכר על איזה ספר, אבל על עניין שכזה, הגיב מרן האמרי אמת זי"ע, כדרכו.
אני מבקש תירוץ אחד אמיתי שיענה על 100 קושיות, ולא 100 תירוצים על קושיה אחת אמיתית.
לענין שנגעת בו אם יש גריעותא בזה להרבות במהלכים או בתירוצים, בגמ' יש מאות פעמים איבעית אימא, ויש על זה כללים איזה עיקר, ואם שתיהן צריכין, גם במפרשי רש"י הקדמונים נמצא למכביר לפרש כשרש"י מביא ד"א למה שתיהן צריכין
וידוע דברי הרמב"ן בהקדמתו למלחמות שאין התורה כחכמת התשבורת שיש עליהן מופת חותך
מ"מ כמדומה בבריסק הקפידו שלא להרבות בתירוצים, וגם את התירוץ האמיתי להרצות אותו על נכון אל הנקודה
וכמו שבתירוצים נמצא ריבוי, נמצא לפעמים קושיות שהם על דרך זו, כמו קושי' הנפלאה של המנחת חינוך שהוא בנוי מכמה הקדמות להוציא הקושי' לאורה, והם אחד מדרכי התורה וקוב"ה חדי בפלפולא
אברימי כתב:איש_ספר כתב:ידוע מה שאמר הרב מטשעבין על גבורות שמונים של ר' יוסף ענגיל, שסדר הדברים לא היה שנתאספו אצלו שמונים תירוצים ואז קרא לספרו גבורות שמונים, אלא להיפך, מתחילה עלה בדעתו לקרוא לספרו גבורות שמונים, ולכן כלל בספרו רק שמונים פירוקים, ואילו היה קורא לחיבורו 'גבורות מאה' היה כותב בו מאה ישובים...
ספר זה סובב סביב הקושיא על סוטה שיכולה לחד מ"ד לפגל מנחתה ושוב לא יבדקוה המים. ומטו משמיה דהגאון רי"ח זוננפלד שסוטה בגימטריא 80 וע"כ נקבע מספר זה לתירוצים על קושיא זו. ודפח"ח.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 332 אורחים