גאולה בקרוב כתב:ודוגמת זה נמצא גם בדברי חז"ל "הדרת פנים - זקן", שהוא ההבנה היהודית בהדרת פנים ויופיין, אע"פ שלגויים פנים מגולחות נחשב יותר יפה.
[ופשיטא שמושג "יופי" הוא אישי, וכדמצינו גם במהרש"א בהבנת ההיתר לב"ה לשיר לפני כלה כעורה "כלה נאה וחסודה", שלבעלה היא אכן נאה].
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי איך הבאת ראייה ממעשה של ר"י ור"ל שאין הזקן נוי לגבר, ובהשוכר את הפועלים משמע הפוך שבדבר הזה היה חסר לר"י משופריה
לייטנר כתב:אוצר החכמה כתב:לא הבנתי איך הבאת ראייה ממעשה של ר"י ור"ל שאין הזקן נוי לגבר, ובהשוכר את הפועלים משמע הפוך שבדבר הזה היה חסר לר"י משופריה
לא כתבתי שזקן אינו נוי לגבר, אלא שזקן קצר הוא זקן יפה, בניגוד לארוך.
יאיר כתב:לייטנר כתב:אוצר החכמה כתב:לא הבנתי איך הבאת ראייה ממעשה של ר"י ור"ל שאין הזקן נוי לגבר, ובהשוכר את הפועלים משמע הפוך שבדבר הזה היה חסר לר"י משופריה
לא כתבתי שזקן אינו נוי לגבר, אלא שזקן קצר הוא זקן יפה, בניגוד לארוך.
ועדיין לא מובן מהיכן הראיה דהא לר"י לא הוה זקן כלל.
יאיר כתב:(וכי ר"י בכוונה היה נמנע מ"הדרת פנים זקן"?!)
וראה מה שהזכרתי לעיל לגבי עבדקן סכסן וזלדקן קורטמן, שביטוי זה נאמר דווקא כלפי אלה הרואים בזקן גדול משום הדר.
ההוא תלמידא כתב:וראה מה שהזכרתי לעיל לגבי עבדקן סכסן וזלדקן קורטמן, שביטוי זה נאמר דווקא כלפי אלה הרואים בזקן גדול משום הדר.
דברי הבאי.
טיעון מנצח
לייטנר כתב:באמת מי סבור שלר' יוחנן כלל לא היה זקן?!
גאולה בקרוב כתב:לאוצר החכמה,
לכא' נראה אחרת, שאין בזה גנאי מצד הטבע, אלא מצד ההשקפה התורנית, דהיינו אחרי שהתורה הגדירה ששער של אשה נשואה הוא "מקומות המכוסים", ואזהרה לבנות ישראל שלא ילכו פרועות ראש. וכתוצאה מזה הוא גנאי להן, החוסר צניעות.
ולפי דברי נראה שמובן איך הגמ' בכתובות לומדת "אזהרה לבנות ישראל" מהגנאי והבזיון שמבזים לסוטה, שהרי כל הגנאי רק כתוצאה מהאיסור, ודוק.
אוצר החכמה כתב:לייטנר כתב:באמת מי סבור שלר' יוחנן כלל לא היה זקן?!
אני לא יודע מה היה לו אבל ברור שאין הכוונה בהשוכר את הפועלים, שהיה גדל לו זקן נאה, רק כיוון שהיה קוצצו לכן אי אפשר למנותו, אלא שהיה חסר לו בעצם הגידול מחמת הטבע.
וסוף דבר לא הבנתי, אתה טוען שמר' יוחנן ומשופריה יש ראיה על איך צריך להיות הזקן, ועל אותו עניין בר' יוחנן הגמרא אומרת להיפך.
לייטנר כתב:ל'ההוא תלמידא', יש דרך להביע דעה. הצלחת גם לא להביע את דעתך וגם להיות גס רוח בהודעה אחת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 488 אורחים