יוסףלוי כתב:כמדומני יש מחלוקת בזה (ואצלנו עשה החזן)
מורה צדק כתב:יוסףלוי כתב:כמדומני יש מחלוקת בזה (ואצלנו עשה החזן)
מה עשה?
יוסףלוי כתב:מורה צדק כתב:יוסףלוי כתב:כמדומני יש מחלוקת בזה (ואצלנו עשה החזן)
מה עשה?
כוונתי שאמר מעין שבע, חרף צעקות הקהל ופסקו של מרן הגרע"י שהתנוסס לו בפתח ביהנכ"ס.
הוגה כתב:טוב נו, עוד אחת מני אלף מחלוקות לעוסות [ולפעמים קצת מאוסות] בין שני הבתים
אוהב אוצר כתב:הוגה כתב:טוב נו, עוד אחת מני אלף מחלוקות לעוסות [ולפעמים קצת מאוסות] בין שני הבתים
ממש בזיון תלמידי חכמים, אולי תתבטא בצורה יותר מכובדת?
אוהב אוצר כתב:אל תרגיש מקופח, לא רק שלך....
אוהב אוצר כתב:הוגה כתב:טוב נו, עוד אחת מני אלף מחלוקות לעוסות [ולפעמים קצת מאוסות] בין שני הבתים
ממש בזיון תלמידי חכמים, אולי תתבטא בצורה יותר מכובדת?
מורה צדק כתב:למען ידעו את האמת לאמיתה.
מורה צדק כתב:יש עדיין כאלה שלא יודעים.
מורה צדק כתב:מה אתה לא יודע, נדאג שתדע.
הוגה כתב:מורה צדק כתב:מה אתה לא יודע, נדאג שתדע.
תודה.
אך באמת שאינך צריך לדאוג.
פשוט איני יודע דבר אחד.
איני יודע - מדוע מחפשים בכל דרך, להשליט דעה אחת על חברתה ? בכוחניות, בשתלטנות, בהפחדות ??
בהזיה, ש"כפי דעתנו" כך ה'אמת' היחידה ואין בלתה.. ו"כל החולק על זה כחולק על השכינה"...?!
האם לא היו מנהגים שונים בתקופת הראשונים ??
האם דעתם של גדולי פרשני קבלת האר"י, הרש"ש, שמן ששון, מקובלי בית אל בכמה דורות, הגר"א מני, "ישכיל עבדי", כדעת ההדיוטות חלילה ??
האם דעתם של גדולי עדות המזרח, כהגר"ח פאלאג'י ובנו היפ"ל, כף החיים, והבאים אחריהם, לא מספיק חשובה ??
ותאמין לי שכבר הספקתי לשכוח את "הכלל" שאנחנו בא"י אתריה דמרן... וכו' וכו', אמנם זו דעתו של הגרע"י בצורה גורפת (כשהוא רוצה...). זכותו.
אבל האם לא זכותם של גדו"י רבים לשלול דעתו הנ"ל מכל וכל ? לא זכותם ?!
אתה רוצה לוותר על ברכה זו בכה"ג ? תוותר. אם תרצה אתה יכול להורות כך גם לשומעי לקחך, הרב "מורה צדק"..
אך האם לא כדאי "לצאת מהסרט" של "אמת אחת ויחידה ואין בלתה"...??
הוא אשר אמרתי. איני יודע ! - איני יודע מנין העזות וחוסר הבושה לרצות "למחוק" דעת גדולים וטובים.
ומקרה זה כדוגמא אחת מני אלף.
.
צh33 כתב:אני לא בקיא בכל המו"מ (שנראה שהיה כאן) בין המו"צ והרב הוגה
בכל מקרה נ"ל כי מקובל שמתעטף בכוחו זה למפסק הלכתא לרבים הוא לא בעיה פחותה יותר מזה. (וכי עלינו להגות בסידור הרש"ש יומם וליל כדי להכריע בהלכה זו?!)
(כבר ציינתי כאן למאמר בקובץ פעמי יעקב האחרון.)
מורה צדק כתב:לצערי הרב אלה שמנסים להשליט את דעתם בסילוף מקורות ועובדות נמצאים בצד השני.
הלכה זו אינה שונה משאר הלכות, כמו בנושא החשמל שכל צד מסביר את דעתו ומנסה לשכנע את הרבים (החזו"א והגרש"ז) וכך הוא באלפי מחלוקות במשך הדורות, כל צד כותב את דעתו, וכן, גם בלשונות חריפים אף יותר מהמקובל היום, ובאמת כך מנהגם של פוסקי דורנו שמציגים את דעתם, אך כאשר יש כאלה שמסלפים את האמת ומשנים את הדין לפי אינטרסים אישיים (וד"ל) חובה לזעוק ולמחות. וזאת ללא קשר לנושא האשכול.
דורנו דור תהפוכות, כל צורבא מרבנן שרוצה פירסום ממציא לעצמו שיטה, או שקופץ משיטה לשיטה לפי רצונות ואתוות ליבו, מעתיק חצאי משפטים מגדולי האחרונים והופך את התורה לקרדום לחפור בה, יש לי סכסוך אישי עם משפחת יוסף אז פתאום הוא נהפך למאן דאמר בכללי הפסיקה, הוא רואה שהוא לא נבחר לרב עיר כי החבר מועצה באותו מקום לא אוהב אותו אז פתאום יש לו מה להגיד על חימום בשבת על פלטה, וכך על זה הדרך, במקום להיות אמיתיים ולומר ולכתוב דברי אמת וצדק, הכל נהפך לגל עכור של שקר.
והוא אשר אני אומר, אין כוונתינו למחוק דעת גדולים וגם לא לכפות את דעתינו, אך חובת המחאה עדיין מוטלת עלינו, וגם החובה להזהיר את הציבור מפני הטועים והמטעים.
הוגה כתב:שאלות מספר, ותשובה אחת:
• ישנם מקרים שגדו"י מורים אחרת מהמשנ"ב, אך האם משום כך משנ"ב נהפך להיות "משנת חסידים" שאין מורים על פיו ?! - (ע"ע בא"ח וכה"ח)
• החזו"א חולק במקומות רבים על המשנ"ב, אך האם בעקבות כך פסל את כל המשנ"ב וטען שכתבו לעת זקנותו ותלמידים שבשו וכו' ?! - (ע"ע אול"צ)
• האם הגרש"ז התבטא על החזו"א "אחד המתיימר להיקרא רב" חלילה, ומנע ממנו בכוח להורות את פסקיו בציבור ?! - (ע"ע הרה"ר שלאחריו)
• האם מאן דהו מגדו"י, תקף והשתלח בזלזול במחברי דורו, כל מקום שלא תאם בדיוק את דעתו ?! (ע"ע "אברך אחד")
• האם מאן דהו מגדו"י, הלך ומנע מנהגים רבים מעדתו, בצירוף פרפראה של "מנהג אותיות גהנם" ?!
אם זה לא כפייתיות, אז מה זה כפייתיות ? פוביה ספציפית...?
שאלת בעל תשובה: מדוע זה כך ? למה ההבדלים כל כך שונים ?
.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים