מגיב ומניב כתב:בשביל טענה זו הובאו דברי רש"י דהתרת ממונם באה בעקבות כך שלא קבלו את התורה, ודוק.
המעיין כתב:אני מבין שתורף הרעיון הוא שבתחילה הגמרא הבינה שרעהו הכוונה היא שהניזק רעהו של המזיק וע"ז שאלה בגמרא א"כ גם להיפך יהיה פטור ובתירוץ פירוש המילה רעהו הוא חברו של הקב"ה ולפי"ז אמרינן שרעהו זה דווקא ולכן דכנעני שנוגח של ישראל מיקרי שור רעהו כי הישראל הוא רעו של הקב"ה אבל דישראל שנגח של כנעני לא מקרי רעהו כי הגוי אינו רעו של הקב"ה ודבר זה שהגוים אינם רעו של הקב"ה קרה כשהקב"ה התיר ממונם מפארן (ואע"פ שאפשר לטעון שלפי"ז עיקר תירוץ הגמרא חסר מן הספר מצינו כבר ביאורים כאלה בראשונים וגם כאן כוונת הכותב למצוא מקור לרבינו בחיי)
מגיב ומניב כתב:שוב ראיתי שהפלת אותי, צוציק מכובדי, במכמורת הטעות. אני העמדתי דברי לפי ר' יוחנן שמפארן התיר ממונם לישראל, ואתה רמית מדברי ר' אבהו שלא קיימו ז' מצוות בני נח. אין כאן סרך קושיא, והכל על מקומו בא בשלום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים