מדבר כתב:נתעוררתי בליל שבועות האם יש להדליק כמנהג המקובל נר על כל אחד מבני הבית (אע"פ שזה מנהג נאה מ"מ אין לו מקור )ביו"ט שאין להדליק אלא לצורך יש לדון האם זה צורך ואם נאמר משום ריבוי אורה נחשב צורך הרי בימינו שיש חשמל אין ניכר אור הנר ואולי המניחים את הנרות במקום מרכזי יש בזה כבוד יו"ט ונחשב לצורך אולם בביתי מניחים במקום פינתי מחשש סכנה ודיינו בשתי נרות שהם עיקר הדין אבל להוסיף במקום שאין חיוב ולהיכנס לשאלה של איסור? לכן נהגתי בשתי נרות בלבד אשמח לדעת מה סוברים חכמי בית המדרש
שטיינער כתב:מדבר כתב:נתעוררתי בליל שבועות האם יש להדליק כמנהג המקובל נר על כל אחד מבני הבית (אע"פ שזה מנהג נאה מ"מ אין לו מקור )ביו"ט שאין להדליק אלא לצורך יש לדון האם זה צורך ואם נאמר משום ריבוי אורה נחשב צורך הרי בימינו שיש חשמל אין ניכר אור הנר ואולי המניחים את הנרות במקום מרכזי יש בזה כבוד יו"ט ונחשב לצורך אולם בביתי מניחים במקום פינתי מחשש סכנה ודיינו בשתי נרות שהם עיקר הדין אבל להוסיף במקום שאין חיוב ולהיכנס לשאלה של איסור? לכן נהגתי בשתי נרות בלבד אשמח לדעת מה סוברים חכמי בית המדרש
לכאורה אם אין שום תועלת והנאה בנרות שבת, זה קרוב להיות ברכה לבטלה. אולי עדיף למצוא פתרון להדליק במקום האכילה.
ישראל הר כסף כתב:אותה שאלה ישנה לגבי מנהג הדלקת נרות נשמה ביו"ט.
לי אמר מו"צ בק"ס שאדליק בחדר חשוך אם תהיה לי הנאה ממנו דאל"ה הוי כנר של בטלה וצ"ע אם מותר להדליק.
ובאמת תמהתי בדבריו כי אם תוספת אורה מתירה הדלקה א"כ מאי גרע נר נשמה שעומד ליד כל הנרות.
ואי לא מהני כל הנרות שמדליקות הנשים מהיכי תיתי.
מורה צדק כתב:אותו ספק יש על נר ההבדלה, אם יש להדליק במיוחד להבדלה או שיש להשתמש בנרות שהודלקו לכבוד יו"ט בשביל שלא להדליק אש לכאו' לחינם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 384 אורחים