יש להוסיף ע"ז מה שכתב במרכבת המשנה ח"ג פ"ב מבית הבחירה ע"ד היעב"ץ במטפחתו,שכתב לתמוה על המובא בזוהר דרשה על מה שנקרא בית הכנסת אשנגה ופירשו אש נגה וכו' ותמה היעב"ץ בין דבריו, איך עושה דרשה על מילה לועזית וכו', וכ' במרכה"מ דאישתמיטיה לרגע מה שאמרו בב"ב דף כה, א: ר"י אמר שכינה במערב, דאמר ר"י מאי אויריה אוויר יה. ופירש"י דואיירה בלשון פרסי וא"כ מה בין זה לזה והבן.
אוצר החכמה כתב:יש להוסיף ע"ז מה שכתב במרכבת המשנה ח"ג פ"ב מבית הבחירה ע"ד היעב"ץ במטפחתו,שכתב לתמוה על המובא בזוהר דרשה על מה שנקרא בית הכנסת אשנגה ופירשו אש נגה וכו' ותמה היעב"ץ בין דבריו, איך עושה דרשה על מילה לועזית וכו', וכ' במרכה"מ דאישתמיטיה לרגע מה שאמרו בב"ב דף כה, א: ר"י אמר שכינה במערב, דאמר ר"י מאי אויריה אוויר יה. ופירש"י דואיירה בלשון פרסי וא"כ מה בין זה לזה והבן.
עיין גם בספר תולדות אדם על ר' זלמן אחי הגר"ח מוולוזין שדבר בענין זה
ובכלל הרבה מילים הידועות לנו כלועזיות אפשר לראות שרשם בלשון הקודש
וראיתי באיזה ספר שכתב שגם מילת רקיטה לציין דבר העף (מעצמו כמו טיל או מעיף אחר כמו הכדור) שרשה בלשון הקודש במילה רחת שעניינה להעיף התבואה.
איש_ספר כתב:תמיהתו של בר בי רב על מה שמנה מהרח"ו מלכים לב' ספרים ידועה מכבר, אבל לא חשבתי שנכון להזכירה כאן, שהרי עינינו הרואות (ולהדיא בפרע"ח) שבתיקון ליל שבועות כתב להדיא שבזה ישלים כ"ד ספרים ולא עלתה על דעתו כ"ה ספרים, הרי להדיא שלא חילק למלכים כמו שלא חילק שמואל ודה"י.
ואח"כ תקרא תרי עשר מכל נביא ונביא, ג"פ הראשונים וג"פ האחרונים, ובהגיעך לחבקוק תקרא ההפטרה של יום שני של שבועות, וה' בהיכל קדשו וגו'
איש_ספר כתב:תגלית נפלאה:
בסידור חמדת ישראל האמיתי, (לא זה שהדפיסו המנח"א, שכידוע חלקו השני אינו אלא עיבוד של פרע"ח), העתיד לראות אור ע"י אהבת שלום. נמצא כתוב:ואח"כ תקרא תרי עשר מכל נביא ונביא, ג"פ הראשונים וג"פ האחרונים, ובהגיעך לחבקוק תקרא ההפטרה של יום שני של שבועות, וה' בהיכל קדשו וגו'
עבודת שמואל, שבט תש"ע, עמ' קע"ב.בתיקון ליל שבועות היה רבינו <שמואל דרזי> מזהיר שיקראו ג' פסוקים גם בכל ספר מתרי עשר ולא כמו שנדפס בקריאי מועד המצויים רק מהספר הראשון והאחרון. וכך העיד בשם חכם יהודה פתייה זצ"ל. וכדרכו אף עשה מעשה והדפיס קובץ מיוחד ובו ההשלמות כדי שיוכלו לתיתו בתוך הספר וחלקו לכל דורש
מינצקער כתב:עיין הסכמתו של הגר״ש דבליצקי שליט״א לתיקון ליל שבועות של הגאון ר׳ משה שץ שליט״א שלאחרונה חזר בו
איש_ספר כתב:ברשת אור החיים או אצלי הק'.
איש_ספר כתב:ברשת אור החיים או אצלי הק'.
פלגינן כתב:איש_ספר כתב:ברשת אור החיים או אצלי הק'.
ילמדנו רבנו. האם כל ההוספות נוספו ע"י מדפיסים בעלמא או שמא ע"י גדולי הדורות?
נפ"מ עבורי שהגם כי אשמח מאוד אם זמן אמירת התיקון יקוצר אצלי, אך מאידך איני "סובל" ומשווע 'הושע-נא שלש שעות' של אמירת התיקון, וא"כ מה לי מלאך מיכאל מה לי מלאך גבריאל?!
איש_ספר כתב:על האר"י אין מה לדבר, חוששני לדברים הרבה יותר גרועים...
איפה ראית?
איש_ספר כתב:רק מחר יהיה בחנויות
לעומקו של דבר כתב:איש_ספר כתב:על האר"י אין מה לדבר, חוששני לדברים הרבה יותר גרועים...
איפה ראית?
צריך להיזכר.
לעומקו של דבר כתב:איש_ספר כתב:רק מחר יהיה בחנויות
ודמיו 11 גרוש השווים לכל שנציא
איש_ספר כתב:גם תהלים הוסיפו בלי מקור.
לעומקו של דבר כתב:איש_ספר כתב:על האר"י אין מה לדבר, חוששני לדברים הרבה יותר גרועים...
איפה ראית?
צריך להיזכר.
אגב, מצאתי מישהו שלפחות ניסה לעשות כעין הרעיון של תיקון עם דברי האר"י, "תיקון ליל שבועות השלם לפי סדר מורינו ורבינו משיח בן יוסף האר"י ... ארץ ישראל תשע"ב, בלי הוספות האחרונים זצ"ל", אלא שמצאתי שם בהקדמה לשון מהלכת גדולות על כל מה שזז ובלי ראיות, כולל גם "והתרחקנו מספר עץ חיים שהיא מהדורא בתרא של האר"י ז"ל המשובשת ביותר"(!) .
כמו"כ על עניין התרי עשר לא עלו שם אלא הביאו רק הושע מלאכי והפטרת חבקוק.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים