נהנה מהאוצר כתב:זה אכן נפלא מאד טנא מלא כל טוב
אבל כתבת שנקרא חג הביכורים על שם ביכורי האדמה שמביאים בזמן זה
ולא ציינת מקור לכך, ועד כמה שידוע לי גם אין מקור לכך, אלא הטעם היחיד לשם חג הביכורים הוא בכלל שתי הלחם שבאים ביכורים לכל המנחות כולם.
ולזה יש מקור?
אבל הביכורים שמביאים מפרי האדמה אין הם שייכים לשם החג, ובשיטה מקובצת בכורות כה כתב שאין להביאם ביו"ט של שבועות וראה מה שדן האם מותר להביאם ביו"ט במנחת חינוך מצוה שז וראה גם דרך אמונה ביכורים פ"ב בדרך אמונה ס"ק מב ובבאור ההלכה שם
ואם א"א להביא ביו"ט אפשר להביא קודם בזמן העליה לרגל או לאחר מכן בימי המילואים, ורק באים לומר שזו תקופת הבאת הביכורים.
עוד נקודה אחת, מדוע לא אומרים את הפסוקים בלשם יחוד, ומה המיוחד ביום האחרון, וכי בגלל שמזכיר שיש מצוה לספור שבעה שבועות יחשב לו הדבר כספירה?????
תורת ארם צובא כתב:נהנה מהאוצר כתב:זה אכן נפלא מאד טנא מלא כל טוב
אבל כתבת שנקרא חג הביכורים על שם ביכורי האדמה שמביאים בזמן זה
ולא ציינת מקור לכך, ועד כמה שידוע לי גם אין מקור לכך, אלא הטעם היחיד לשם חג הביכורים הוא בכלל שתי הלחם שבאים ביכורים לכל המנחות כולם.
ולזה יש מקור?
ובשיטה מקובצת בכורות כה כתב שאין להביאם ביו"ט של שבועות
תורת ארם צובא כתב:בס"ד זיכני ה' לכתוב דברים אלו, חלק מהם בסיוע גדול מהפורום.
המלאכה לא נסתיימה, ואודה לכל הערה והארה.
תורת ארם צובא כתב:נהנה מהאוצר כתב:אבל כתבת שנקרא חג הביכורים על שם ביכורי האדמה שמביאים בזמן זה. ולא ציינת מקור לכך, ועד כמה שידוע לי גם אין מקור לכך, אלא הטעם היחיד לשם חג הביכורים הוא בכלל שתי הלחם שבאים ביכורים לכל המנחות כולם.
ולזה יש מקור?
איש ספר כתב:רש"י במדבר כ"ח כ"ו ובעוד מקומות.
תורת ארם צובא כתב:רש"י כותב ביכורי קציר חיטים, ולכאו' זה שם נוסף.
אברהם כתב:הרמב"ן חולק על רש"י וסובר שהוא ע"ש מצות הבאת ביכורי פרי האדמה שמתחילה אז.
לא פתחתי הרגע בפנים, אז איני יכול לציין מקומו.
נהנה מהאוצר כתב:איפה הרמב"ן ????
נהנה מהאוצר כתב:אבל לשמחתי מצאתי סוף סוף מקור מפורש שאכן נקרא חג הביכורים על שם ביכורי פרי האדמה, וז"ל החזקוני במדבר כח כו
ביום הבכורים על שם שמשם והלאה מביאין בכורי אדמה קורהו יום הבכורים
ושמחתי על ידיעה נוספת זו
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים