סעיף כתב:צריך לפתוח כאן אשכול נפרד שבו כל אחד יכתוב ספרים שעומדים לצאת לאור, וכך נוכל למנוע כפילויות.
חכם באשי כתב:אתה חושב שהעולם מתחיל ומסתיים ב'פורום' שלנו?! מה עם הציבור הרחב שאין לו כל גישה לפורום?
כרם כתב:יש אומרים שחלק מהכפלויות, יש בהם חוסר יושר. שאחד שומע על עבודתו של השני, קוסם לו הרעיון, והוא ממהר להקדים אותו.
וזה מרתיע מאוד מלפרסם רעיון.
אמרתי אחכמה כתב:'ערוגת הבשם' עה"ת,
רמ"י גר"וו ממונסי ניו יורק, כבר ההדיר והוציא לאור 2 כרכים,
ולאחרונה ההדיר ראש"פ מבני ברק את הספר כולו.
איש_ספר כתב:אמרתי אחכמה כתב:'ערוגת הבשם' עה"ת,
רמ"י גר"וו ממונסי ניו יורק, כבר ההדיר והוציא לאור 2 כרכים,
ולאחרונה ההדיר ראש"פ מבני ברק את הספר כולו.
שמעתי שיש איזה עלון של פאפא כמדומני, שכל שבוע מביאים איזה קטע מהמהדורה של ראש"פ ועושים 'מטעמים' האמנם?
איש_ספר כתב:נגעת בעיקר הבעיה. אם תיקח את רשימות מכון ירושלים תמצא חיבורים רבים שפורסמו לפני עשרות שנים ועדין לא יצאו, או שיצאו אחר שנים רבות מיום פרסומם. האם זה הוגן?
לפני כמה שנים היה בירושלים מודעות מטעם ביה"ד מסוים, במודעה היה רשימה של ספרים שמכון אופק מתעתד להוציא (פירוש הרש"ס לעדויות לא היה שם...), ואזהרה חמורה שאיש לא יקדים אותם, הנשמע כדבר הזה או הנראה כמוהו? בין הספרים היה שו"ת הרי"ף שרד"צ רוטשטיין עבד עליו שנים רבות מאד. האם הם עשו איזה בירור אם יש מישהו שעובד על הספרים הנקובים שם? אמת, שהמצב שכל אחד חוטף מהשני הוא בלתי נסבל וחיב תיקון, אבל גם לאידך המצב שמישהו תופס חזקה על חבילת ספרים ולא נותן לאיש להתקרב אליהם עשרות שנים גם הוא שערוריה.
----
ולנושא האשכול
שביתת השבת מלצן י"ל באותה שנה ממש ע"י שני מהדירים.
מור וקציעה י"ל בהפרש קצר ע"י ווגשל ומכון ירושלים.
ילקוט שמעוני מהדורות מחודשות כנ"ל.
ברקים רב כתב:שו"ת ישועות יעקב לר' יעקב אורנשטיין.
יו"ל לראשונה בפיעטרקוב בשנת תרס"ו ע"י ר' אברהם יוסף פישער הכותב בהקדמתו כי הכת"י היה שייך לאדמו"ר מגור שקנה אותו בכסף רב, וכאשר הוציא המו"ל את ס' לשון הזהב להרב ר' זאב וואלף אב"ד ליז'ענסק מצא חן בעיני האדמו"ר זצ"ל שמסר לו את כתה"י במטרה להוציאו לאור.
שנה לאחמ"כ נדפס אותו ספר עצמו בלבוב ע"י הרב ר' אריה לייב ברוידא והוא כותב בהקדמתו כי הכת"י היה שייך לו ומעולם לא היה אצל האדמו"ר מגור ורק ע"י סיבה נתגלגל הספר להמו"ל הראשון שבדה מלבו את כל הסיפור עם האדמו"ר מגור שלא היה ולא נברא. (הרצ"י אברמוביץ, דגלנו אייר תש"כ).
איש_ספר כתב:תורתו של מהרש"ל על שע"ד נדפסה באותה שנה בבאזל ובלובלין. שנת שנ"ט. אחד נקרא יריעות שלמה ואחד מכונות שלמה.
בגולה כתב:אף אני הק' מצאתי פעם צילום של שני עמודים מהמהדו' הנ"ל, והגהתי אותו ע"פ המהדו' הישנה, היו שם שיבושים בשוגג ובמזיד - מזעזע!
אין לי שום נגיעה, ואין דעתי עם הלוחמים..., רק פשוט בדקתי הדברים
איש_ספר כתב:נגעת בעיקר הבעיה. אם תיקח את רשימות מכון ירושלים תמצא חיבורים רבים שפורסמו לפני עשרות שנים ועדין לא יצאו, או שיצאו אחר שנים רבות מיום פרסומם. האם זה הוגן?
לפני כמה שנים היה בירושלים מודעות מטעם ביה"ד מסוים, במודעה היה רשימה של ספרים שמכון אופק מתעתד להוציא..., ואזהרה חמורה שאיש לא יקדים אותם, הנשמע כדבר הזה או הנראה כמוהו? בין הספרים היה שו"ת הרי"ף שרד"צ רוטשטיין עבד עליו שנים רבות מאד. האם הם עשו איזה בירור אם יש מישהו שעובד על הספרים הנקובים שם? אמת, שהמצב שכל אחד חוטף מהשני הוא בלתי נסבל וחיב תיקון, אבל גם לאידך המצב שמישהו תופס חזקה על חבילת ספרים ולא נותן לאיש להתקרב אליהם עשרות שנים גם הוא שערוריה.
זקן ששכח כתב:כן הכרתי יהודי שהשקיע ב'פרי הארץ' של הרה"ק מויטבסק וכשבא לברך על המוגמר הקדימו אחר 'וגנז' רעיונו תרתי משמע.
חובב_ספרים כתב:איש_ספר כתב:נגעת בעיקר הבעיה. אם תיקח את רשימות מכון ירושלים תמצא חיבורים רבים שפורסמו לפני עשרות שנים ועדין לא יצאו, או שיצאו אחר שנים רבות מיום פרסומם. האם זה הוגן?
לפני כמה שנים היה בירושלים מודעות מטעם ביה"ד מסוים, במודעה היה רשימה של ספרים שמכון אופק מתעתד להוציא..., ואזהרה חמורה שאיש לא יקדים אותם, הנשמע כדבר הזה או הנראה כמוהו? בין הספרים היה שו"ת הרי"ף שרד"צ רוטשטיין עבד עליו שנים רבות מאד. האם הם עשו איזה בירור אם יש מישהו שעובד על הספרים הנקובים שם? אמת, שהמצב שכל אחד חוטף מהשני הוא בלתי נסבל וחיב תיקון, אבל גם לאידך המצב שמישהו תופס חזקה על חבילת ספרים ולא נותן לאיש להתקרב אליהם עשרות שנים גם הוא שערוריה.
נשמע ונשמע. אדרבה בימים שעברו בד"כ פחדו להוציא ספר לפני שקבלו הסכמות האוסרים על אחרים. רק זה לא היה הפקר. זה היה בהבנה שהם יעבדו על זה ברצינות, ויש שהתנו להדיא שזה רק אם לא יאחרו אותו, כגון בהסכמת החת"ס לגבעת פנחס שהאיסור היה בתנאי שלא יאוחר הדפסת הספר הנ"ל מאוחר משנה תמימה.
היה ראוי לחזור לשיטה הזה, רק אני חושש שזה אינו מציאותי. כל התקנות היו כדי שיהיה אפשר להדפיס ספרים, וחלים רק במקום שזה הכרחי, וכמו שהאריך החת"ס (חו"מ תש' ע"ט) וכתב שבמקום שלא ימנעו מלהדפיס ספרים גם בלא זה אין האיסור בתוקף. היום בקל אפשר למצוא או להמציא איזה ב"ד המוכן לחתום על הכל. צריך אימון בהב"ד, שהם באמת דנו בהדבר בכובד ראש ובררו הדבר היטב ונתברר שא"א ליתן לזה לשני אנשים להוציא מהדורה אחרת. וגם צריך לברר שאלו שכן נותנים להם הזכות ולא יעבדו באופן רשלני ביודעים שאין להם תחרות. לא ברור שזה יתקבל שכן היה.
הבטחתי כתב:הרב וואזנר אחז (בהסכמתו לרמב"ם פרנקל) שגם כהיום ניתן לאסור הוצאת ספרים
הזכרתני את פרשיית האיסור של בד"ץ העדה"ח לפני כעשור, להוציא רי"ף מחדש (לבקשת עוז והדר), ואת חזרתם.
משה גרוס כתב:עד שהחרדים לא יכירו בעולם התורה של הדתיים הלאומיים לסוגיהם, יעריכו, יוקירו וילמדו את תורתם, אי אפשר יהיה להגיע למצב של הסכמות כאלו. נתחיל מזה...
הנאמן בפקדונו כתב:משה גרוס כתב:עד שהחרדים לא יכירו בעולם התורה של הדתיים הלאומיים לסוגיהם, יעריכו, יוקירו וילמדו את תורתם, אי אפשר יהיה להגיע למצב של הסכמות כאלו. נתחיל מזה...
אין מה להתחיל עם זה,
ההוצאות לאור של ב' המחנות הללו וכן קהל היעד של הלקוחות אינן סותרות זו את זו.
הבטחתי כתב:הלואי שזו היתה הבעיה, קודם כל נטפל כל אחד איש על מחנהו...
הבטחתי כתב:הלואי שזו היתה הבעיה, קודם כל נטפל כל אחד איש על מחנהו...
עדיאל ברויאר כתב:הבטחתי כתב:הלואי שזו היתה הבעיה, קודם כל נטפל כל אחד איש על מחנהו...
הלואי שזו היתה הבעיה, קודם כל נטפל כל אחד איש בעצמו...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 322 אורחים