בלעזער,
זה בגלל שבעלז קיבלו מקום בכנסת ברוטציה?...
ברזילי כתב:גם בלי חשבונות רבים, הטיעון די פשוט: בכל מדינה מודרנית, העשירים מממנים את העניים. מי שבוחר לחיות בעוני מטיל את עצמו במידה זו או אחרת על הציבור גם אם הוא מסתפק במועט, משום שהוא ממשיך להנות מן השירותים החברתיים שמעניקה המדינה לפחות כמו חברו העשיר משלם המיסים (ובדר"כ עוד יותר ממנו, כי המדינה מעודדת את העניים בהטבות נוספות). כל מי שמכיר את הציבור החרדי, ובפרט הישיבתי, יודע כי הבוחרים ללמוד שנים ארוכות באהלה של תורה מבלי להקדיש זמן לרכישת מקצוע ולפרנסה, חיים בדרך כלל בצמצום ובעוני-יחסי לעומת שאר הציבור. בפורומים פנימיים מעלים על נס את ההקרבה הכרוכה בכך, ובצדק. רק לצורך פולמוס עם החילונים, פתאום עולה הטענה כאילו הציבור החרדי עשיר ומשלם מיסים יותר מכל השאר. ובכן, כדאי לזכור שבעלי הפלוגתא מן הצד השני של המתרס אינם מטומטמים.
צh33 כתב:רבותיי!
כל הדיון כאן היפותטי אם נהיה באופוזיציה גם אם נהיה צודקים ב 100% טיעונים לא נקבל גרוש ולא בגלל טיעונים אידאולוגיים למיניהם אלא סתם כי כסף שלא חייבים להוציא מהכיס לא מוציאים וככה יתנהגו נערי האוצר בכל ענין.
ואם נהיה בקואליציה הרי זכותינו בדין וביושר ליטול כמה כסף שנחפוץ לאיזו מטרה שהיא כי אז התקצוב הוא בעצם תמורה לנתינת השלטון למפלגה X.
בקיצור אין מצב שבאמת החילונים נותנים לנו 'נדבה' עבור הכוללים.
וכל צעקנים למיניהם שצועקים הם בסה"כ בטכסיס פשוט משכיחים את הטענה הבסיסית שזכינו בבחירות וזכותינו להנהיג את המדינה לפי דעתינו. נקודה.
בעלזער כתב:חיים אני חושב שהסברתי את עצמי די טוב ולא ידעתי שיש פה כאלו קשיי הבנה.
חיים כתב:בעלזער כתב:הרי כל עניין התקציב זה בלוף אחד גדול, עובדה היא שאם פורצת מלחמה יש פתאום מיליארדים ללא כל קשר לתכנון התקציב של המדינה
ומה עם הגירעון, גם זה בלוף?
בעלזער כתב:חיים כתב:בעלזער כתב:הרי כל עניין התקציב זה בלוף אחד גדול, עובדה היא שאם פורצת מלחמה יש פתאום מיליארדים ללא כל קשר לתכנון התקציב של המדינה
ומה עם הגירעון, גם זה בלוף?
בעלזער כתב:סין מחזיקה רזרבות של 1000 טריליון?
וגם להם כאילו יש גרעון!!
תשאל את ירון זליכה והוא יסביר לך איך זה עובד.
בכל אופן אני שמעתי את נתניהו אומר שהוא רוצה להגיע לרזרבות של 1000 מיליארד דולר, גאווה לאומית.
בעלזער כתב:???
ברזילי כתב:1. תקציב הישיבות גדול בהרבה מתקציב התיאטראות, להבדיל. למעשה תקציב הישיבות לבדו גדול מכל תקציב משרד התרבות והספורט, הכולל גם מימון ספריות, מוזיאונים, חוגים לנוער, מתנ"סים וכו' וכו' ואף מעט לתרבות תורנית.
י. בנימין כתב:ברזילי כתב:1. תקציב הישיבות גדול בהרבה מתקציב התיאטראות, להבדיל. למעשה תקציב הישיבות לבדו גדול מכל תקציב משרד התרבות והספורט, הכולל גם מימון ספריות, מוזיאונים, חוגים לנוער, מתנ"סים וכו' וכו' ואף מעט לתרבות תורנית.
האם נתון זה אמיתי ומוסמך?
ישיבישקייט כתב:בלעזער,
זה בגלל שבעלז קיבלו מקום בכנסת ברוטציה?...
בעלזער הוא בעלזער כמו שאני סעודי, הוא סובל משעמום כרוני וחוץ מלכתוב דברים לא גמורים ולא ברורים אין לו מה לומר.
זה ממש העתק של התולעת. שהיה בעל ידע אבל חסר סבלנות לכתוב ברור ועד הסוף. והכי גרוע יורה כחץ בלי עצירה למחשבה אפילו רגע, ולכן לא פלא שכל אשכול שלו היה מלא מחיקות ועריכות.
ועל כן אנחנו מבקשים מאדונינו הבעלזער אם יש לך (ויש לך ללא ספק) ידע ומחשבה תן לנו את זה במתינות ובעריכה ברורה ואל תשלוף סתם מהמותן בלי מחשבה כך שהאשכול ממשיך על ריק רק על בויכוח על הדברים הכי צדדיים. ואז נוכל ליהנות ממך כדבעי.
מאיפה הבקיאות המופלאה בתולדות הקראים? קשור למוצא מקרלין-לוצק?
בעלזער כתב:ישיבישקייט כתב:בלעזער,
זה בגלל שבעלז קיבלו מקום בכנסת ברוטציה?...
בעלזער הוא בעלזער כמו שאני סעודי, הוא סובל משעמום כרוני וחוץ מלכתוב דברים לא גמורים ולא ברורים אין לו מה לומר.
זה ממש העתק של התולעת. שהיה בעל ידע אבל חסר סבלנות לכתוב ברור ועד הסוף. והכי גרוע יורה כחץ בלי עצירה למחשבה אפילו רגע, ולכן לא פלא שכל אשכול שלו היה מלא מחיקות ועריכות.
ועל כן אנחנו מבקשים מאדונינו הבעלזער אם יש לך (ויש לך ללא ספק) ידע ומחשבה תן לנו את זה במתינות ובעריכה ברורה ואל תשלוף סתם מהמותן בלי מחשבה כך שהאשכול ממשיך על ריק רק על בויכוח על הדברים הכי צדדיים. ואז נוכל ליהנות ממך כדבעי.מאיפה הבקיאות המופלאה בתולדות הקראים? קשור למוצא מקרלין-לוצק?
וד"ל
נויירא כתב:כל מדינה דמוקרטית אמורה לתקצב את תרבותו של כל מגזר מאזרחיו, זה חלק מעקרונות הדמוקרטיה, ככה זה בארה"ב צרפת וכו', ככה זה כאן כשראש העיר חרדי, ולכן המדינה מתקצבת הרבה אירועים שממש לא מעניינים אותה עקרונית [הדוגמה האחרונה: העליה לרגל למירון], לכן היא מתקצבת למגזר הערבי כל מיני דברים מוזרים, וככה אמור להיות ביחס לתרבות המגזר החרדי הכולל ישיבות וכוללים, ויש להאריך
הרב אוצה"ח,
אכן אין טעם להכנס לדיון מקרו-כלכלי מפורט. הכלל הוא כי במדינת רווחה מודרנית אדם עשיר משלם מיסים הרבה יותר מאדם עני.
לענין טענתך החדשה, גם בתחום המיסים עקיפים המצב הוא כך. המס העקיף בישראל הוא בעיקר מע"מ, שכידוע משולם כאחוז קבוע מסך הוצאותיו של האדם (למעט חריגים מעטים, פירות וירקות וכדומה). מכיוון שההוצאה הממוצעת של משפחה חרדית קטנה מזו הממוצעת של משפחה שאינה חרדית, גם המע"מ המשולם קטן יותר, וזה פשוט.
לענין דוגמת המפעל שלך: אם אכן בעל המפעל תלוי לחלוטין בעובדים, הם ישבתו ויעלו את שכרם לרמה שבה הרווח יתחלק בינם לבין בעל המפעל בצורה סבירה. בחיים האמיתיים יש הרבה יותר ממפעל אחד, ואם העובדים ידרשו שכר גבוה יותר, יפטרו אותם ויביאו עובדים מסין, או שבעל המפעל יסגור אותו וישקיע את הונו במפעל חדש. לכן, בסופו של דבר, הנחת העבודה היא שיש יעילות כלכלית ושכר העובדים משקף, פחות או יותר, את הערך הכלכלי של עבודתם. הנחת היעילות היא הנחה מפשטת שאינה מתגשמת במלואה במציאות, אבל היא קירוב טוב בדרך כלל. לכן, השאלה היא לא עובד מול לא-עובד (הגדרת "עובד" היא שרירותית בלאו-הכי. גם מי שמתבטל יכול לקרוא לכך עבודה (במאמר מוסגר בריבוע, גם לדבריך שהשאלה היא מי עובד ומי לא, שיעור העובדים בציבור החרדי נמוך מן הממוצע בארץ כידוע)), אלא מה יוצא לתקציב המדינה מכך בסופו של חשבון. אני מסכים שזו לא השאלה היחידה החשובה, אבל זו השאלה הרלבנטית לענין איזון התקציב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 158 אורחים