חכם באשי כתב:אך עם כל תחרותם (וירבו תחרויות כאלו!...) הם לא זכו לכוון לדעת השני ולהוציא את אותו חיבור באותה שנה!
כרם כתב:א. לפני כמה שנים יצאו לאור באותה שנה 2 מהדורות שונות של רבינו גרשום על בבא בתרא.
כרם כתב: מכון ירושלים מפרסם תמיד ב"מוריה" על ספרים שעובדים עליהם ועתידים לצאת לאור - כדי למנוע כפילויות.
גאולה בקרוב כתב:לידידי הרב ברכה משולשת,
ודאי שהציבור יכול לקבל תועלת, אבל מה עם העוגמת נפש העצומה? הבין אדם לחבירו?
וממקום שבאת! איזו עוגמת נפש היתה שם!
גאולה בקרוב כתב:איך עובדי הספריה הלאומית אמורים לדעת דבר כזה?
איש_ספר כתב:כרם כתב: מכון ירושלים מפרסם תמיד ב"מוריה" על ספרים שעובדים עליהם ועתידים לצאת לאור - כדי למנוע כפילויות.
נגעת בעיקר הבעיה. אם תיקח את רשימות מכון ירושלים תמצא חיבורים רבים שפורסמו לפני עשרות שנים ועדין לא יצאו, או שיצאו אחר שנים רבות מיום פרסומם. האם זה הוגן?
לפני כמה שנים היה בירושלים מודעות מטעם ביה"ד מסוים, במודעה היה רשימה של ספרים שמכון אופק מתעתד להוציא (פירוש הרש"ס לעדויות לא היה שם...), ואזהרה חמורה שאיש לא יקדים אותם, הנשמע כדבר הזה או הנראה כמוהו? בין הספרים היה שו"ת הרי"ף שרד"צ רוטשטיין עבד עליו שנים רבות מאד. האם הם עשו איזה בירור אם יש מישהו שעובד על הספרים הנקובים שם? אמת, שהמצב שכל אחד חוטף מהשני הוא בלתי נסבל וחיב תיקון, אבל גם לאידך המצב שמישהו תופס חזקה על חבילת ספרים ולא נותן לאיש להתקרב אליהם עשרות שנים גם הוא שערוריה.
גאולה בקרוב כתב:והעיקר המעשה: איך פותרים בדורנו שלא "יקרו" כאלו מקרים, מלווים בעוגמת נפש?
ברקים רב כתב:שו"ת ישועות יעקב לר' יעקב אורנשטיין.
יו"ל לראשונה בפיעטרקוב בשנת תרס"ו ע"י ר' אברהם יוסף פישער הכותב בהקדמתו כי הכת"י היה שייך לאדמו"ר מגור שקנה אותו בכסף רב, וכאשר הוציא המו"ל את ס' לשון הזהב להרב ר' זאב וואלף אב"ד ליז'ענסק מצא חן בעיני האדמו"ר זצ"ל שמסר לו את כתה"י במטרה להוציאו לאור.
שנה לאחמ"כ נדפס אותו ספר עצמו בלבוב ע"י הרב ר' אריה לייב ברוידא והוא כותב בהקדמתו כי הכת"י היה שייך לו ומעולם לא היה אצל האדמו"ר מגור ורק ע"י סיבה נתגלגל הספר להמו"ל הראשון שבדה מלבו את כל הסיפור עם האדמו"ר מגור שלא היה ולא נברא. (הרצ"י אברמוביץ, דגלנו אייר תש"כ).
ישראל הר כסף כתב:ידידי עוסק שנים בההדרת ספר הרוקח במסגרת מכון 'זכרון אהרן' (וכבר הוזכר כאן כמה פעמים) ולחרדתו גילה לא מזמן, כשהוא קרוב לסוף העבודה, שהרב קליין (בן רבי מנשה אבדק"ק אונגוואר) רב קרית אונגוואר ברמות גמר גם הוא את עבודתו על כל הספר. היה ביניהם דין ודברים ארוך מתוך רצון להיטיב זה עם זה ומתוך חרדה זה על עבודתו של זה, ולבסוף הסכים הרב קליין למכור את עבודתו למכון 'זכרון אהרן' ובתנאי שעבודתו והערותיו ישתלבו אף הם בתוך הספר, הספר יצא ע"ש העורך של 'זכרון אהרן' בציון כי חלק ניכר מההערות הם מפרי יגיעתו של הרב קליין. ובאמת ציין העורך כי מצא בעבודתו על ספרו של הרב קליין חומר רב הראוי להעשיר בו את הספר. ב"ה זה נגמר בטוב (?) אבל כל אחד יכול להבין שזה יכל להיגמר כ"כ רע. וגם ככה העגמ"נ והלחץ שהיו אז מנת חלקם של שניהם היה נורא ואיום. חייבים למצוא איזה פתרון לדבר זה.
ישראל הר כסף כתב:ידידי עוסק שנים בההדרת ספר הרוקח במסגרת מכון 'זכרון אהרן' (וכבר הוזכר כאן כמה פעמים) ולחרדתו גילה לא מזמן, כשהוא קרוב לסוף העבודה, שהרב קליין (בן רבי מנשה אבדק"ק אונגוואר) רב קרית אונגוואר ברמות גמר גם הוא את עבודתו על כל הספר.
ישראל הר כסף כתב:נכון שכשאני כתבתי לא מזמן הכוונה לפני שנה וחצי.
אבל לא לפני ארבע שנים. בוודאות לא.
אז מכון זכרן אהרן רק התחיל לעבוד על הספר.
גאולה בקרוב כתב:עצה טובה למניעת כפילויות (חוץ מהרעיון לנסות להקים איזה מאגר שירכז הכל) הוא שמהדיר יפנה לאלו שחזקים באותו תחום, שכמעט אין סיכוי שלא ידעו ממהדיר אחר.
וכגון אצלי בלקט יושר ויוסף אומץ, אין כמעט סיכוי שהרב ב"ש המבורגר או הרב י"מ פלס לא ידעו על עבודה כזאת...
ועצה נוספת, לפרסם די בתחילת העבודה מאמרים בקבצים וכתבי עת שונים, של קטעים מתוך הספר עם ההדרה. בנוסף למידע שיוכל לקבל מהקוראים, יועיל גם למנוע כפילויות.
ועכ"פ גם אני מצטרף לקודמי, שלנוכח ריבוי המכונים והמהדירים בזמננו, חייבים למצוא פתרון הגיוני לבעיה!!!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 123 אורחים