עט סופר כתב:עורך הטאגבלט בורשא החליט מה יכנס ומה לא, מלבד מסכת שקלים שנוספה לבקשת הגר"מ פינשטיין בכנסיה בתש"מ..
בגולה כתב:בנוגע לסיפוחה לש"ס בבלי - עי' בעלי תמר, וכן האריך בזה פרופ' י' זוסמן באחד ממאמריו.
בגולה כתב:עכשיו בחיפוש באוצר מצאתי, ברור הדבר שכבר היתה שקלים בדף היומי מאז ומתמיד, ואכן היה חילוק בין הדפים שהיו נלמדים מלפנים בדפוס ווינה, אך לא נשתנה הדבר בתש"מ, אלא בתשל"ו. ואיני יודע אם קשור לזה הגר"מ פיינשטיין.
קטע הבא מצאתי בירחון מעיין התורה, פרעשבורג, שבט תשלו, גליון א (לח), במאמר ספרא וסייפא מאת הרב ישי בוים:
הבונה כתב:בגולה כתב:עכשיו בחיפוש באוצר מצאתי, ברור הדבר שכבר היתה שקלים בדף היומי מאז ומתמיד, ואכן היה חילוק בין הדפים שהיו נלמדים מלפנים בדפוס ווינה, אך לא נשתנה הדבר בתש"מ, אלא בתשל"ו. ואיני יודע אם קשור לזה הגר"מ פיינשטיין.
קטע הבא מצאתי בירחון מעיין התורה, פרעשבורג, שבט תשלו, גליון א (לח), במאמר ספרא וסייפא מאת הרב ישי בוים:
בסיום הש"ס הקודם פורסם בהמודיע שעד שנת תשל"ו הלכו בשקלים לפי ד' זיטומיר (לא ווינה כדברי בגולה), ומאז עברו לפי מנין הדפים של ד' ווילנא, הדבר הוחלט במועצת גדולי התורה של אגו"י.
כנראה, כאשר הגר"מ שפירא שהתגורר אז בפולין הכריז על לימוד הדף היומי, עדיין היה ד' זיטומיר די נפוץ בפולין, אך אחרי המלחמה יצאו בארץ ובארה"ב מהדורות צילום רק של וילנא, לכן היה צורך בכך.
בגולה כתב:הבונה כתב:בגולה כתב:עכשיו בחיפוש באוצר מצאתי, ברור הדבר שכבר היתה שקלים בדף היומי מאז ומתמיד, ואכן היה חילוק בין הדפים שהיו נלמדים מלפנים בדפוס ווינה, אך לא נשתנה הדבר בתש"מ, אלא בתשל"ו. ואיני יודע אם קשור לזה הגר"מ פיינשטיין.
קטע הבא מצאתי בירחון מעיין התורה, פרעשבורג, שבט תשלו, גליון א (לח), במאמר ספרא וסייפא מאת הרב ישי בוים:
בסיום הש"ס הקודם פורסם בהמודיע שעד שנת תשל"ו הלכו בשקלים לפי ד' זיטומיר (לא ווינה כדברי בגולה), ומאז עברו לפי מנין הדפים של ד' ווילנא, הדבר הוחלט במועצת גדולי התורה של אגו"י.
כנראה, כאשר הגר"מ שפירא שהתגורר אז בפולין הכריז על לימוד הדף היומי, עדיין היה ד' זיטומיר די נפוץ בפולין, אך אחרי המלחמה יצאו בארץ ובארה"ב מהדורות צילום רק של וילנא, לכן היה צורך בכך.
לא דבריי הם, אלא העתקתי דברי ר' ישי בוים, שכתב דפוס ווינא, ראה צילום לעיל, ואפשר כדבריך.
בגולה כתב:שו"ר בעלי תמר, בריש ח"א, שתמה בענין מס' עדיות, וקודם הזכיר גם הענין של מס' שקלים שהיה שינוי במספר הדפים בלוח דף היומי הישן:
ראה המצורף באשכול זה.בברכה המשולשת כתב:מעל"ע, האם ידוע מי מרבותינו הוא בעל 'המפרש' על מסכת קינים
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 328 אורחים