שחר כתב:עשוי לנחת כתב:אבל כעת באשכול זה נתמקד יותר בעובדות קטנות שמופיעות על סדר ההלכות ולא בהקדמות וכמו ההודעות שעד עכשיו
בכל התגובות שעד עכשיו לא מצאתי משהו שעונה להגדרה זו, שהיא מ"הקדמה" לספר, וכנראה כוונתך "וכמו בהודעות שעד עכשיו שאכן אינם מהקדמות וכדומה"
שאם לא כן אז מה כן צריך להיות מובא כאן.
ישיבע בוחער כתב:המהרש''א היני זוכר היכן כותב שמפני שהיה צריך ליסוע לסחור ביריד אשר בעיר לייפציג ושם לא יכל עתוב את חידושיו אז על דפים אלו אין חידושי המהרש''א
ישיבע בוחער כתב:המהרש''א היני זוכר היכן כותב שמפני שהיה צריך ליסוע לסחור ביריד אשר בעיר לייפציג ושם לא יכל עתוב את חידושיו אז על דפים אלו אין חידושי המהרש''א
בגולה כתב:ישיבע בוחער כתב:המהרש''א היני זוכר היכן כותב שמפני שהיה צריך ליסוע לסחור ביריד אשר בעיר לייפציג ושם לא יכל עתוב את חידושיו אז על דפים אלו אין חידושי המהרש''א
המהרש"א נסע לסחור ביריד?
עשוי לנחת כתב:ישיבע בוחער כתב:המהרש''א היני זוכר היכן כותב שמפני שהיה צריך ליסוע לסחור ביריד אשר בעיר לייפציג ושם לא יכל עתוב את חידושיו אז על דפים אלו אין חידושי המהרש''א
מהרש"א שבת עה:
מכאן עד סוף הפרק לא ראיתי להעלות על ספר מחדושי הלכות מפני שלא למדתי אז בישיבה בהיותי ביריד לובלין
ולכאו' מה הכוונה, וכי למהרש"א לא היו חידושים על מה שלא למד בישיבה?
וצ"ל כמו שכתב בפני יהושע [לא זוכר היכן?] על כמה דפים באיזו מסכת שהוא לא כתב על זה חידושים, כי זה לא היה בישיבה, והיינו שחידושים שלא התחדשו בישיבה, זה לא אותו דבר...
בגולה כתב:לא שאלתי אם הוא סחר או לא!
אלא אם הכוונה ליריד לובלין היא לסחור ביריד, או ליריד של ועד ד' ארצות שהיה בלובלין!
אצילי ארץ גודרי גדר ועומדים בפרץ בל יגיע כליון וחרץ הלא המה ראשי ומנהיגי ארץ המתוועדים ביריד לובלין לחזק ולתקן בדקי דבקי בית ישראל ידיהם ולבותם באמונה לאל בזכותם וצדקתם ימהרו ויחישו הגואל בימיהם ובימינו תוושע יהודא וישראל אכי"ר:
היא שיחתי כתב:הזמן יכלה והם לא יכלו יש עשרות אלפי ציטוטים כאלו
ואם אני טועה ויש רק 3000 כאלו אז תצטטו את כולם?
בשעה שכתבתי דברי הנ"ל לא היה לפני הספר כסף משנה כי זה למדתי בברחי מן מלחמות הרקים.
נהנה מהאוצר כתב:באשל אברהם מבוטשאטש יש המון סיפורים אישיים וכגון שהיה נוהג לומר ברכות השחר אף אם הלך לישון אחר עלות השחר וקם קודם הנץ ואחר כך כתב שהוא מסתפק בזה [זה ראיתי לאחרונה, והמחפש שם יראה רבים מאד כאלו]
מה שנכון נכון כתב:הרש"ל לא כותב שהיה פוגרום, אלא שהתבטלה השמחה במהומות גדולות ע"י סבות קשות.
הרוצה לפרש יפרש כרצונו, אבל אין הכרח, ויש לדייק בציטוט.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 271 אורחים