מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מדינת ישראל באספקלריא תורנית

דרישה במצות ישוב ארץ ישראל ומשמעותה המעשית, וחקירה בסוגיית מדינת ישראל, סמליה וחגיה במשנת חכמים
עקביה
הודעות: 5755
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: ההשקפה החרדית לגבי המדינה

הודעהעל ידי עקביה » ב' נובמבר 18, 2024 9:14 am

יהודה טאוב 3 כתב:
ראש וראשון לכל דבר שבקדושה (1).jpg

ניתן לראות ולשמוע כאן את כל ההשקפה החרדית לגבי קום המדינה.הקושיות ההבנות וההסברים.

שתי הערות:

1. כב' אומר שאין ספר חרדי המתייחס למדינה. זה לא מדויק. ישנו הספר "התקופה בסערת אליהו" של ר' אל'ה ויינטרוב. בפ"ג הוא פורס את השקפתו על מדינת ישראל.

2. לא הבנתי מדוע העובדה שטילים נופלים בשטח פתוח מעידה על גאולה. אם הקב"ה שומר על יהודים שלא ימותו זה סימן לגאולה?

נ.ב. מיירטים את הטילים המכוונים למקומות יישוב, ולא את אלה המכוונים לשטח פתוח.

נ.ב.2. הקב"ה הביא גם את הטבח הנורא בש"ת העבר, ואת המצב הקשה שאנו מצויים בו כעת - חטופים בעזה, חיילים נופלים ומשאירים אלמנות ויתומים והורים שכולים, עשרות אלפי יהודים מפונים מבתיהם ורבים עוד יותר חיים בפחד ודאגה, כך שבשקלול כללי לא ממש ברור לי איפה הניסים עליהם מדבר מר.

יהודה טאוב 3
הודעות: 48
הצטרף: ד' נובמבר 29, 2023 5:14 pm
שם מלא: הרב יהודה טאוב
יצירת קשר:

ספר חרדי על התקופה?

הודעהעל ידי יהודה טאוב 3 » ג' נובמבר 26, 2024 3:00 am

ישר כוח שהפנת אותי לספר "התקופה בסערת אליהו"
הסתכלתי בו קצת ולכאורה הוא מדבר על התקופה שבו נאמרו הדברים עד תשל"ה אז יצאה המהדורה הראשונה.
משנת תשל"ז קרה מהפך בארץ ישראל
השלטון שעלה היה ימני שהיה אוהד תורה ומצוות.
מאז החלו התקציבים לישיבות, ולתלמודי התורה.
פטור בני הישבות מגיוס שהיה עד אז עומד על 800 בחורים בשנה.
כן זה לא להאמין שעד אז רק 800 בחורים קיבלו דחוי - וכל השאר התגייסו!!!
ומאז התחילו לקבל דחיה ללא הגבלה.
עד שכיום ב"ה ישנם אלפים רבים.

בנוסף בעבר אולי היה ניתן לחשוב שארץ ישראל היא מקום ניסיון לעם ישראל עם ערב רב.
אבל כיום שבכל מקום בעולם - יהודים פשוט נמחקים - ההתבוללות היא במצב שלא ניתן לתאר.
המקום היחידי בעולם!!!
שבו יהודים מתרבים זה רק בארץ ישראל.
וכן הישיבות ב"ה פורחות.

האם הדברים האלו עדיין רלוונטים?

ראה מה שכתב בספר ויואל משה החדש.

ולכן אני עדין חושב שאין ספר חרדי על התקופה שלנו.
קבצים מצורפים
ויואל משה החדש - הרב שוורץ.pdf
(1.96 MiB) הורד 47 פעמים

יהודה טאוב 3
הודעות: 48
הצטרף: ד' נובמבר 29, 2023 5:14 pm
שם מלא: הרב יהודה טאוב
יצירת קשר:

Re: ההשקפה החרדית לגבי המדינה

הודעהעל ידי יהודה טאוב 3 » ג' נובמבר 26, 2024 3:05 am

עקביה כתב:
יהודה טאוב 3 כתב:
ראש וראשון לכל דבר שבקדושה (1).jpg

ניתן לראות ולשמוע כאן את כל ההשקפה החרדית לגבי קום המדינה.הקושיות ההבנות וההסברים.

שתי הערות:

2. לא הבנתי מדוע העובדה שטילים נופלים בשטח פתוח מעידה על גאולה. אם הקב"ה שומר על יהודים שלא ימותו זה סימן לגאולה?



גם אם נס זה עדין לא משפיע עליך
אז תראה כמה עשרות ניסים אנו חיים
https://www.youtube.com/watch?v=iNppyffhMPg&t=6s

עקביה
הודעות: 5755
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: ספר חרדי על התקופה?

הודעהעל ידי עקביה » ג' נובמבר 26, 2024 12:30 pm

יהודה טאוב 3 כתב:משנת תשל"ז קרה מהפך בארץ ישראל
וכו'
האם הדברים האלו עדיין רלוונטים?

מאז תשל"ז קרו עוד מהפכים בארץ ישראל.
אני חושש שאילו היינו שואלים את ר' אל'ה ויינטרוב לדעתו היום, הוא היה אומר את אותו הדבר.

עקביה
הודעות: 5755
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: ההשקפה החרדית לגבי המדינה

הודעהעל ידי עקביה » ג' נובמבר 26, 2024 12:33 pm

יהודה טאוב 3 כתב:גם אם נס זה עדין לא משפיע עליך
אז תראה כמה עשרות ניסים אנו חיים
https://www.youtube.com/watch?v=iNppyffhMPg&t=6s

לא הבנתי האם השורה הראשונה היא אמירה/קביעה/דעה/שאלה/תשובה.

בדבריך שבקישור אתה מתמקד בהיבט מסוים של המציאות. זה נחמד. אבל ללא התייחסות למכלול, התמונה המתקבלת פגומה וחסרה.

יהודה טאוב 3
הודעות: 48
הצטרף: ד' נובמבר 29, 2023 5:14 pm
שם מלא: הרב יהודה טאוב
יצירת קשר:

Re: ספר חרדי על התקופה?

הודעהעל ידי יהודה טאוב 3 » ה' נובמבר 28, 2024 3:11 am

עקביה כתב:
יהודה טאוב 3 כתב:משנת תשל"ז קרה מהפך בארץ ישראל
וכו'
האם הדברים האלו עדיין רלוונטים?

מאז תשל"ז קרו עוד מהפכים בארץ ישראל.
אני חושש שאילו היינו שואלים את ר' אל'ה ויינטרוב לדעתו היום, הוא היה אומר את אותו הדבר.


אני מסכים איתך שלכאורה הוא היה אומר אותו דבר.
משום שיש היום אסכולה אצל חלק מהרבנים של לשמר את העבר גם אם הרבה מאוד דברים השתנו.

אפשר לראות את זה בהמון נושאים:
א. היחס לארץ ישראל - בעבר פחדו שדיבור על זה יגרום להתקרב לציונות, היום חשש זה לא קיים ובכל זאת רבים עדין לא מדברים.
ב. היחס לקיבוץ גלויות - גם אם בעבר היה ניתן לחשוב שאולי זה מקרה, לאחר שכבר רוב ישראל כמעט כאן וודאי שזה קיבוץ גלויות.
ג. היחס למצוות התכלת - להעתיק תשובות שנכתבו לפני תש"ן שהתגלה הארגמון קוצים, ולהתייחס אליהם כלפינו היום.
ד. ויש אפילו שמדליקים נרות חנוכה בבית - כי בחוץ לארץ היו מדליקים בבית.
ועוד דברים רבים כאלו.

אני חושב לצערי שגם אם יהיה ראש ממשלה חרדי, ורוב העם יחזרו בתשובה בב"א, עדין לא ישנו את ההשקפה.
וכבר נאמר במדרש:
ילקוט שמעוני ישעיהו רמז תצט
שנו רבותינו בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם. ואם אין אתם מאמינים ראו באורי שזרח עליכם.

משמע במדרש שגם שיהיה בית המקדש קיים, והמשיח יעמוד על גביו ויגיד להם הנה הגאולה, לצערנו יהיו כאלו שעדיין יאחזו בהשקפה הישנה ולא יאמינו שיצאנו מהגלות.
ולכן אמר ואם אין אתם מאמינים.
ונשאר רק להתפלל שנזכה שכמה שיותר מעם ישראל יזכו לראות את אור הגאולה במהרה.


ראוי לציין שיש ששמעו מהרב ויינטרוב גם דברים אחרים
צילום מסך 2024-11-28 033927.png
צילום מסך 2024-11-28 033927.png (162.77 KiB) נצפה 710 פעמים


ויש גם שלמדו שמה שכתב בפרקים אח"כ שיש ב' שלבים בגאולה - הולך על התקופה שלנו
אנחנו נמצאים עכשיו לאחר השלב הראשון.
כמו שכתב הרב
ב שלבים בגאולה.png
ב שלבים בגאולה.png (660.25 KiB) נצפה 710 פעמים
נערך לאחרונה על ידי יהודה טאוב 3 ב ה' נובמבר 28, 2024 3:41 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

בינה להבין
הודעות: 196
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2022 5:51 pm

Re: ספר חרדי על התקופה?

הודעהעל ידי בינה להבין » ה' נובמבר 28, 2024 3:35 am

יהודה טאוב 3 כתב:שנו רבותינו בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם. ואם אין אתם מאמינים ראו באורי שזרח עליכם.

כולנו מחכים שנראה באורו שזורח

עקביה
הודעות: 5755
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: ספר חרדי על התקופה?

הודעהעל ידי עקביה » ה' נובמבר 28, 2024 4:13 pm

יהודה טאוב 3 כתב:וכבר נאמר במדרש:
ילקוט שמעוני ישעיהו רמז תצט
שנו רבותינו בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם. ואם אין אתם מאמינים ראו באורי שזרח עליכם.

משמע במדרש שגם שיהיה בית המקדש קיים, והמשיח יעמוד על גביו ויגיד להם הנה הגאולה, לצערנו יהיו כאלו שעדיין יאחזו בהשקפה הישנה ולא יאמינו שיצאנו מהגלות.
ולכן אמר ואם אין אתם מאמינים.

ביאת המשיח המתוארת במדרש הזה אינה מתאימה לדברי הרמב"ם (מלכים יא ד) - שתחילה עומד מלך מבית דוד ואח"כ בונה את המקדש ואח"כ מתברר שהוא המשיח - אלא לדברי הירושלמי (מעשר שני פ"ה ה"ב) שבית המקדש עתיד להיבנות קודם למלכות בית דוד.

אבל לפי הירושלמי יש להבין, מדוע יאמינו לו שהוא מלך המשיח? על כך עונה המדרש 'ראו באורי שזרח'.

צופה_ומביט
הודעות: 5961
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' נובמבר 28, 2024 5:47 pm

למה לא מתאים לרמב"ם?

עקביה
הודעות: 5755
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי עקביה » ה' נובמבר 28, 2024 6:13 pm

כי מלך המשיח לא מגיע פתאום ועומד על גג בית המקדש.
הוא התמנה מכבר, נלחם באומות ונצחם ובנה את ביהמ"ק וקיבץ נדחי ישראל.

צופה_ומביט
הודעות: 5961
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' נובמבר 28, 2024 6:24 pm

ובזה מובטח שכל ישראל כבר יאמינו בו שהוא משיח?
אומר המדרש שלא, עד שיראו בעיניהם שהוא משיח.
ולא "כי כך פסק הרמב"ם".
[איני רוצה להאריך בדוגמאות, אבל יתאר כל אחד לעצמו מה אם אותו מבית דוד שיעשה וכו' הוא מעדה/חוג/השקפה הפוכים לגמרי מהעדה/חוג/ההשקפה שלו ושהוא אוחז וכו'].

אם להביא מהמדרש הזה דלא כרמב"ם אולי ממה שהוא מדבר על מופת, ואצל הרמב"ם מלך המשיח לא יעשה - ובעיקר לא יוצרך לעשות - שום מופת (הלכות מלכים ומלחמות יא, ג), ואף בימיו עולם כמנהגו נוהג (שם פרק יב, וכדעת שמואל).
וגם זה יש לבאר לפי דרכו של הרמב"ם בביאורי אגדות בכלל.


אגב, אותה הלכה (יא, ג) ברמב"ם נראית בעליל כמכוונת נגד הנוצרים [מתוכן דבריו, ולשונו, ומה שמנגיד לזה את הכלל של נצחיות חוקי התורה, ובזה גופא מפרט את המוציא דברים מפשוטן]:
אל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים, ומחדש דברים בעולם, או מחיה מתים, וכיוצא בדברים אלו שהטפשים אומרים. אין הדבר כן, שהרי רבי עקיבה חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזבא המלך. והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח, ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעוונות; כיון שנהרג, נודע שאינו זה. ולא שאלו ממנו חכמים לא אות ולא מופת.
ועיקרי הדברים ככה הן: שהתורה הזאת – אין חוקיה ומשפטיה משתנים לעולם ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן ולא גורעין מהן. וכל המוסיף או גורע, או שגילה פנים בתורה והוציא הדברים של מצוות מפשוטן – הרי זה בוודאי רשע ואפיקורוס.
נערך לאחרונה על ידי צופה_ומביט ב ה' נובמבר 28, 2024 6:26 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

עקביה
הודעות: 5755
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי עקביה » ה' נובמבר 28, 2024 6:24 pm

למען האמת לא דייקתי כשכתבתי שלפי הירושלמי לא מובן מדוע יאמינו לו שהוא המשיח.
יתכן ואין הירושלמי שונה מהרמב"ם אלא בפרט הזה שביהמ"ק קודם לבואו של המשיח, אבל לא בשאר מה שכתב הרמב"ם, וא"כ אין כאן שאלה מדוע יאמינו לו.

אולי דברי המדרש הם לפי הגמ' בעירובין מג. "הריני נזיר ביום שבן דוד בא" וכו', שם מדובר על משיח שבא באופן פתאומי לחלוטין. וגם את זה פסק הרמב"ם (נזירות ד יא).

עקביה
הודעות: 5755
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי עקביה » ה' נובמבר 28, 2024 7:50 pm

צופה_ומביט כתב:ובזה מובטח שכל ישראל כבר יאמינו בו שהוא משיח?
אומר המדרש שלא, עד שיראו בעיניהם שהוא משיח.
ולא "כי כך פסק הרמב"ם".
[איני רוצה להאריך בדוגמאות, אבל יתאר כל אחד לעצמו מה אם אותו מבית דוד שיעשה וכו' הוא מעדה/חוג/השקפה הפוכים לגמרי מהעדה/חוג/ההשקפה שלו ושהוא אוחז וכו'].

משמעות המדרש היא שרק כעת הוא מתגלה, כשהוא עומד על גג ביהמ"ק. והרי זה דלא כרמב"ם.

בעיית המשיח שלא מהחוג והעדה שלי אינה אלא במשיח שמגיע פתאום. לא במלך גדול וחזק העומד במלכותו וכולם כפופים לו זה מכבר.

עקביה
הודעות: 5755
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: ספר חרדי על התקופה?

הודעהעל ידי עקביה » ב' דצמבר 02, 2024 9:55 am

עקביה כתב:לדברי הירושלמי (מעשר שני פ"ה ה"ב) שבית המקדש עתיד להיבנות קודם למלכות בית דוד.

העירוני שזו גם משמעות הבבלי מגילה יז:-יח. ורש"י שם.

יהודה טאוב 3
הודעות: 48
הצטרף: ד' נובמבר 29, 2023 5:14 pm
שם מלא: הרב יהודה טאוב
יצירת קשר:

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי יהודה טאוב 3 » ה' דצמבר 05, 2024 4:22 am

לגבי המחלוקת כיצד יבנה המקדש - יש כאן סיכום יפה.
וגם הצעת פשרה בין כל הדעות:
https://www.youtube.com/watch?v=wNkG4LYd90A[/quote]

עקביה
הודעות: 5755
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי עקביה » ה' דצמבר 05, 2024 9:24 am

יהודה טאוב 3 כתב:לגבי המחלוקת כיצד יבנה המקדש - יש כאן סיכום יפה.
וגם הצעת פשרה בין כל הדעות:

אולי החמצתי משהו - יש בדבריך יישוב לשיטת הרמב"ם (מלכים פי"א) שהמשיח הוא מלך שיעמוד באופן טבעי, ולאחר שימלוך יבנה את בית המקדש?

יהודה טאוב 3
הודעות: 48
הצטרף: ד' נובמבר 29, 2023 5:14 pm
שם מלא: הרב יהודה טאוב
יצירת קשר:

שלוש דעות ושלושת שבועות

הודעהעל ידי יהודה טאוב 3 » א' דצמבר 15, 2024 4:48 pm

שלוש דעות ושלושת שבועות
ומה באמת סובר הציבור החרדי?
[/align]

ביצה שנולדה ב...
ראשיתו של מאמר זה הוא בבקשה של מוסד בציבור הדתי התורני שנמסור להם הרצאה על מהותו של ארגון קדושת ציון? מה הוא חידש? במה הוא פועל? ומה החזון שלו?
זה הייתה משימה לא קלה בכלל – להגדיר בדיוק מה בדיוק העמדה של קדושת ציון בכל נושא, מה הוא מחדש? ומה סוברים בציבור החרדי הרגיל?
אבל שכרו בצידו זכינו להגיע להגדרות ממש נפלאות. על נושא אחד שהיה בשבילי חידוש גדול מאוד – אני רוצה לספר לכם במאמר שלפניכם (אם תרצו אפשר גם להזמין אותי להרצאה מלאה).
רבות דובר כבר בענין שלושת השבועות המובאות בגמ' כתובות ק"י. שלא יעלו בחומה ושלא ימרדו באומות. במאמר שלפניכם נציג את שלושת הדעות בזה והנפ"מ העצומה כל אחד לגבי מצוות ירושת הארץ.
דעה א: שיטת הויואל משה שגם כיום יש בעיה לעלות לארץ בכמות גדולה בגלל השבועה. על דעה זו חלקו כמעט כל גדולי ישראל מכמה וכמה טעמים.
דעה ב: שיטת קדושת ציון: לא רק שאין היום איסור של שלושת השבועות, אלא השבועות האלו בדיוק להיפך מחייבות אותנו היום לעשות כל מה שרק אפשר בשביל לעלות בארץ ולבנות אותה, שכן לשבועה יש תוקף (שיר השירים ב, ז): "אִם תָּעִירוּ וְאִם תְּעוֹרְרוּ אֶת הָאַהֲבָה עַד שֶׁתֶּחְפָּץ".
השבועה נאמרה עד שיגיע הזמן שבו חפץ בנו ה', שמגיע הזמן הזה לא רק שאין איסור לעורר את אהבה, אלא אין לך מצווה גדולה מזו, כשם שכלה לא מעוררת את אהבה לפני הנישואין, אבל לאחר מכן הרי זה תכלית כל הנישואין. כך גם לעם ישראל שלא הגיע עת החפץ אסור לעורר את אהבה על ידי העליה לארץ ישראל – אבל כשמגיע הזמן הרי זה שמחה הגדולה ביותר שיכולה להיות.
כיצד נדע מתי מגיע זמן "עד שתחפץ"? על כך אמרו לנו חז"ל כמו בבית שני, שראו שכורש קורא להם לבוא לארץ הבינו שהגיע הזמן שתחפץ. כך גם בגאולה האחרונה שיגיע הזמן שהגויים יקראו לנו לבוא לארצנו – זהו הזמן שחפץ בנו ה'.
ומה נאמר ומה נדבר זכינו ב"ה ולא כמו בגאולה שניה שרק מלך אחד קרה לנו, הרי בגאולה שלנו כל אומות העולם התכנסו יחדיו והחליטו ברוב גדול לתת לעם ישראל את ארצו הקדושה. אין לך קריאה גדולה מזו מהבורא – לומר לעמו הגיע זמן גאולתכם.
דעה ג: שיטת ביניים בין שתי הדעות הנ"ל סוברת אין איסור היום לעלות לארץ ישראל, כמו שכתב המשך חכמה במכתבו המפורסם כאשר אומות העולם נותנים רשות, הרי איננו עולים בחומה – בכוח.
אבל שלושת השבועות לא פקעו גם היום – אלא האיסור עדיין קיים אלא שטכנית כרגע אין מציעות של עליה בחומה - בכוח נגד האומות.
הטעם של דעה זו הוא משום שאינם רואים בכל הניסים שהראו את הסימן של "עד שתחפץ" ואינם רואים בזה "עד יום פקדי אותם". יתכן גם ולדעתם רק משיח נחשב עד שתחפץ. (מי שיש לו נפ"מ במקורות של דעה זו שישלח בקשה במייל).
מצוות ירושת הארץ
הביטוי המעשי של דעות אלו הוא בנוגע למצוות ירושת הארץ:
האם יש מצווה היום לרשת את ארץ ישראל? לגור במקומות שהערבים רוצים לקחת לעצמם? ולעשות כל מאמץ שהממשלה לא תתן שטחים לערבים? האם יש מצווה לטייל ביו"ש כדי לעזור לירושה ועוד?
לפי דעה ב' (עמדת הארגון קדושת ציון): ברור שיש היום מצווה עצומה של ירושת הארץ, הרי שלושת השבועות התבטלו לגמרי וקמה וגם ניצבה מצוות ירושת הארץ בדיוק כמו בימי יהושע. לכן הם עושים כל מאמץ להרחיב את גבולות ארצנו, לגור במקום שבו ירחיבו את גבולות הקדושה, מטיילים במרחבים קדושים אלו ומתנגדים נחרצות לכל ויתור על חלק מארצנו.
אמנם בעלי דעה ג' סוברים: וודאי מצווה גדולה מאוד לשבת היום בארץ ישראל. אבל לגבי מצוות ירושת הארץ הם מצטטים את הרשב"ש בתשובה (סי' ב):
"והנה אין ספק שהדירה בארץ ישראל מצווה גדולה היא בכל עת ובכל זמן. ואדוני זקני הרמב"ן מנאה מכלל מצוות עשה, שנאמר "וירשתם אותה וישבתם בה". אמנם מצוה זו אינה מצוה כוללת לכל ישראל בגלות החל הזה. אבל היא נמנעת בכלל, כמו שאמרו חז"ל (כתובות קיא,א) שהיא מכלל שבועות שהשביע הקב"ה את ישראל שלא ידחקו את הקץ ושלא יעלו בחומה".
בעלי דעה זו סוברים שלגבי מצוות ירושת הארץ שהיא בעיקר מצוות כוללת לכל ישראל, נכונים גם היום דברי הרשב"ץ שאין מצווה זו נוהגת כיום, היות והשבועות לא התבטלו רק טכנית כרגע אין להם מציעות.
מחמת זה לא תראה אותם תומכים במפעל הישובים, אינם מתנגדים למסירת שטחים ועוד עשרות נפ"מ למעשה ממש יש בין דעה זו לדעה ב'.
כל זה הגיע להם מחמת שאינם רואים בכל הניסים שאירעו את סימן הגאולה של "עד שתחפץ".
השקפת הציבור החרדי
כאן אנו מגיעים לנקודה מאוד מחודשת.
העמדה של רוב רבני הציבור החרדי בנושא זה הוא: "למד לשונך לומר איני יודע". איננו יודעים האם דעה ב' צודקים שהגיע עת הרצון מהבורא, או דעה ג' צודקים שאמנם ניסים ונפלאות יש כאן אבל אינם סימן לגאולה.
כך אמר החזו"א שהמדינה היא כמו תינוק שנולד שעד הברית עדין לא קורים לו שם, אנחנו לא יודעים איזה שם לתת למדינה. גאולה או רק נס ופלא.
לכן לקדושת ציון אין כמעט אף רב ליטאי וחסידי שמתנגד רישמית (חוץ כמובן מרבני דעה א') משום שהרי איננו יודעים שאינם צודקים. גם מכתב תמיכה לא יתנו הרבה מהם משום שגם לא ברור לנו שהם צודקים – אנחנו פשוט לא יודעים.
ומה היום?
כאן אנו מגיעים לנקודה החשובה האם עדין לא עברו שמונה ימים מאז שנולדה המדינה?
אמת שהחזון איש לא ידע כיצד לראות את המדינה שהיא קמה, אבל מאז אירעו אין ספור מאורעות.
החזרה בתשובה ההמונית, המקום היחידי שבו היהדות מתרבה, הניסים והנפלאות שרק עכשיו ראינו רבים מהם וממש מתקיים בנו מידי יום ויהיה לי "עוד יותר טוב". בקדושת ציון סוברים כיום גם החזון איש מודה שהגיע "עד שתחפץ".


חזור אל “דרישת ציון”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים