דרומי כתב:לענ"ד חלק גדול מהענין הוא המצב של חוסר וודאות המרחף בעולמנו יותר מבעבר.
אחד הדברים שזה מתבטא הוא בסילוקם של צדיקי אמת שכל מלה שלהם נתפסה (אצל שומעי לקחם לפחות) כדבר ברור, חתוך, וודאי. ככה זה וזהו.
[איני אומר שאין עדיין צדיקים מסוג זה, אבל ברור שזה הולך ופוחת בעווה"ר].
יש עוד דברים שזה מתבטא, עכ"פ נקודת הענין היא שהכל נתון לספיקות והתלבטויות. בכל דבר אפשר לומר כך ואפשר לומר כך, וקשה להיות שלמים עם החלטות עד הסוף.
ועל זה אנו מבקשים: "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה, והסר ממנו יגון ואנחה" - כי אין שמחה כהתרת הספיקות. אין שמחה כמו הרגשה של וודאות והחלטיות.
דרומי כתב:פעם ראיתי באיזה מקום על רב שנשאל על ידי אברך (מן הסתם קצת מבוגר) שביקשו ממנו לדבר בפני נשים, והאברך סירב באופן טבעי. אותו רב הסביר לאברך, שנכון שיש הרבה רבניות ומרצות דגולות, אבל יש מעלה מסויימת שהיא עדיין שמורה בעיקרה לציבור הגברים, והיא היכולת לחתוך ולפסוק דברים בנחרצות, בשונה מנשים שהדבר קשה להם יותר. ולכן הנשים רוצות לשמוע (גם) איש שיתן להם הרגשה של וודאות ובטחון. זו גם הסיבה שיש בתי"ס לבנות שכל הצוות הוא מורות אך המנהל הוא גבר, ודו"ק. לפי זה מובן גם שאחרי הכל אפשר להבין שקיימת מעלה מסויימת ברופא גבר ואולי אפילו במורה לנהיגה גבר.
כמובן שיש גם צדדים אחרים ולא באתי אלא לחדד צד מסויים.
ישא ברכה כתב:אין ספק שאחוזי הגירושין עולים, אבל בעיני זה לא בהכרח דבר שלילי. היום יש מודעות בריאה לקשיים ולא לנסות להעלים ולהסתיר. אין טעם להרוס את החיים רק בגלל מה יאמרו ופדיחות. כמובן שאסור מכל קושי לפרק בית, חייבים להתאמץ ולהילחם, ברמה שגירושין לא אמור להיות אופציה בשלב א'. אבל אחרי כמה חודשים, יחד עם הדרכה והכוונה נכונה ניתן להגיע למסקנה הנכונה בעיני בשר. וה' יעשה את הטוב בעיניו.
ישא ברכה כתב:פעם דיברתי עם חילונים על גירושין במגזר החרדי והחילוני,
ובתוך הדברים יצא שיש שנה אחת שבה אחוז הגירושין אצל חרדים גבוה יותר, בשנה ראשונה.
ויש לכך סיבה ברורה והגיונית.
אין ספק שאחוזי הגירושין עולים, אבל בעיני זה לא בהכרח דבר שלילי. היום יש מודעות בריאה לקשיים ולא לנסות להעלים ולהסתיר. אין טעם להרוס את החיים רק בגלל מה יאמרו ופדיחות. כמובן שאסור מכל קושי לפרק בית, חייבים להתאמץ ולהילחם, ברמה שגירושין לא אמור להיות אופציה בשלב א'. אבל אחרי כמה חודשים, יחד עם הדרכה והכוונה נכונה ניתן להגיע למסקנה הנכונה בעיני בשר. וה' יעשה את הטוב בעיניו.
עובדיה חן כתב:דבר שני הרבה פעמים הנשים הם היוזמת את הגירושין , ועל פי רוב הם מתחרטות בעיקר שיש כמה ילדים.
יעקל כתב:בשל מה נראה לכם שהנשים היום הן הן יותר היוזמות של הגירושין ?
יעקל כתב:במילים אחרות יכול להיות שהיא תתחרט בינה לבין עצמה, אבל אף פעם היא תודה על זה בפה מלא... ?
דרומי כתב:כדאי לחפש ברחבי הפורום את שיטתו הכללית של 'תוכן' על הני נשי דידן.
מענה איש כתב:אספר את שסיפר לי ידידי עת שבא להתייעץ עם רבו על עניין מסוים אדהכי ואדהכי באה ביתו של אותו רב ומזוודותיה בידיה, הרב באותו רגע אמר לה את לא חוזרת לכאן תחזרי לביתך כאן ועכשיו.
כל מי שמכיר מקרוב סיפור של גירושין ע''פ רוב מעורב בזה משפחה 'תומכת'....
ר_חיים_הקטן כתב:דרומי כתב:כדאי לחפש ברחבי הפורום את שיטתו הכללית של 'תוכן' על הני נשי דידן.
כמדומני שאשתו של הרב "תוכן" היא פסכולוגית, ולכן הוא אמור לשמוע יותר בנושא מכל הני ארחי ופרחי דבאתרא קדישא דא.
תוכן כתב:כבר דנו על זה כמה פעמים בפורום, אנסה לתמצת:
אכשר דרא כתב:תוכן כתב:כבר דנו על זה כמה פעמים בפורום, אנסה לתמצת:
בצדק אתה לועג להכללה, אבל אתה עושה זאת באמצעות הכללה לא פחות נלעגת. לתשומת לבך.
יבנה כתב:מסתבר שגם למחירים המופקעים שקונים בהם חתנים יש תרומה.
צופה_ומביט כתב:מענה איש כתב:אספר את שסיפר לי ידידי עת שבא להתייעץ עם רבו על עניין מסוים אדהכי ואדהכי באה ביתו של אותו רב ומזוודותיה בידיה, הרב באותו רגע אמר לה את לא חוזרת לכאן תחזרי לביתך כאן ועכשיו.
כל מי שמכיר מקרוב סיפור של גירושין ע''פ רוב מעורב בזה משפחה 'תומכת'....
פשיטא, וכי אדם יכול לצאת לבדו אל המדבר בלי תמיכה ממשפחתו? בשלב מסויים מן הסתם האדם [האיש או האשה] מתייעץ עם משפחתו, הוא/היא הרי זקוק/ה לעזרה על כל צעד ושעל.
זה לא אומר כלום על הסיבה לגירושין [כפי שלכאורה נרמז בדבריך].
גם אין ללמוד כלום ממעשה סתום וחתום בלי שום רקע ופרטים וידיעה בעומק העניינים שהיו שם. [האם הוא אמר לבתו "שובי אל גבירתך והתעני תחת ידיה?"].
כל שכן כשלא ידוע סוף הסיפור. מה באמת היה ההמשך ואיך זה נגמר לאורך ימים.
עקביה כתב:ר_חיים_הקטן כתב:דרומי כתב:כדאי לחפש ברחבי הפורום את שיטתו הכללית של 'תוכן' על הני נשי דידן.
כמדומני שאשתו של הרב "תוכן" היא פסכולוגית, ולכן הוא אמור לשמוע יותר בנושא מכל הני ארחי ופרחי דבאתרא קדישא דא.
ובזה נתיישבו הדברים כמין חומר, שהרי ידועה התנגדותו הנחרצת של תוכן לפסיכולוגיה, ומכאן השקפתו המנותקת וההזויה על ציבור הנשים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 123 אורחים