כדכד כתב:מניין שאדם יכול להחשב כתלמיד של אדם גדול גם אם אוחז רק בהנהגה אחת של אותו גדול?
נטל מקלו ומעותיו בידו, והלך ליבנה אצל רבן גמליאל ביום שחל יום הכיפורים להיות בחשבונו.
עמד רבן גמליאל ונשקו על ראשו, אמר לו: בוא בשלום, רבי ותלמידי, רבי בחכמה, ותלמידי שקיבלת את דבריי.
מצינו בדוד מלך ישראל, שלא למד מאחיתופל אלא שני דברים בלבד, קראו רבו אלופו ומיודעו.
אח יקר!
אביך דוד חמי,
וזקנתה של רעייתי אחות אימי.
אמנם הנך ראש לתריסר,
אך אני נחשב לכל ראש ועיקר
כנזכר בעניין והרמז במניין.
לולא עבד נענה בחיוב
לגיסי הקופץ לאביו,
היה פונה ימינה או שמאלה סביב,
לבנות דודני או לבנותיך.
נוי רמוז אצל נלקחת בשנית היא אמך
הוספת מנין על שנות אימי לשנותיך.
ובהופעת שנינו כאן ביחד עדות למהפך בחייך.
ועל שונותינו עוד פרט מפליא
מלאך קרא לך וה' קרא לי.
חידה על המסורה
ד' פעמים רבבה הכתובים בתורה
וכלם על יצחק ורבקה מורה.
רבבה מול יצחק חשבהו
אז באלף תשלמיהו
דא הוא את היי לאלפי רבבה.
וכאשר רבבה ינוס שנים
אז ברבקה תמצא הש[י]ריים
הוא האידך שנים ינוסו רבבה.
ואשר ברבקה העודף
הוא אל רבבה לרודף
הוא האידך מאה מכם רבבה ירדופו.
וכאשר הרודפים לרבבה משיגים
יחד בשדה הם נכונים
הוא האידך רבבה כצמח השדה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 137 אורחים