שילה צבי כתב:הרבה זמן יש לי מחשבה לפרוייקט נחמד, אולי מישהו פעם עשה את זה ומישהו יכול להפנות אותי.
תחושתי היא שהרבה פעמים ספרים ומאמרים על דרך הלימוד מדברים גבוה אבל לא באמת ברור איך זה יורד לפרקטיקה. לדוגמא מסבירים שרב חיים לומד את המה ורב שמעון את האיך, והקצות אבי הלמדנות וכו' וכו'. לפעמים זה בולט, אבל לפעמים אם יגידו לי קושיא אני לא יכול להגיד בודאות אם זו של של הקצות או של אחרון אחר.
לכן אני מציע:
לקחת סוגיא אחת, מפורסמת, נגיד אשו משום חציו או משהו כזה, ולעשות עבודה מחולקת לפרקים שמראה איך כל ראשון ואחרון יש לו שיטה. התוספות שואלים כך וכך, ורואים שזה שונה מהראשונים הספרדים שלא עשו הש"ס ככדור. ותראה איך הקצות שואל ככה. ובכלל רב חיים תוקף את הסוגיא מכיוון אחר. והחזו"א שואל את השאלה הזאת- שאף אחרון לא שאל, אבל זה ככ פשוט שזה עומד ביסוד הסוגיא וכו' וכו'
כי לכתוב מאמר על זה "שהחזו"א ירד לעומק פרטי ההלכה" זה לא ככ אומר לי שום דבר
שמשון כתב:מאמר על דרך הלימוד של תלמידי החזו"א
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים