תלמוד בבלי מסכת עבודה זרה דף נב עמוד ב
בעא מיניה ר' יוסי בן שאול מרבי: כלים ששימשו בהן בבית חוניו, מהו שישתמשו בהן בבית המקדש?
וכו'
א"ל: אסורים הן, ומקרא היה בידינו ושכחנוהו.
איתיביה: כל הכלים אשר הזניח המלך אחז במלכותו במעלו הכנו והקדשנו, מאי לאו הכנו - דאטבלינהו, הקדשנו - דאקדישננהו!
א"ל: ברוך אתה לשמים שהחזרת לי אבדתי, הכנו - שגנזנום והקדשנו - שהקדשנו אחרים תחתיהם.
גמ' זו הייתה מאד קשה לי זמן רב.
כיצד למד רבי הלכה מפסוק כאשר בפשטות הפסוק אומר בדיוק את ההפך?
ואע"פ שהוא מפרש את הפסוק באופן שיתאים לדבריו, מ"מ כיצד אפשר ע"פ פירוש זה לחדש הלכה?
אבל בעקבות אשכול זה נ"ל שרבי לא התכוון לומר שהלכה זו יוצאת מפסוק זה, אלא מקור ההלכה הוא מסברא, והפסוק אינו אלא רומז להלכה זו, ולשם כך מספיק שיש איזשהו אופן לפרש כך את הפסוק.