נחלקו הפוסקים עד מתי אפשר להשלים הבדלה של יו"ט, השע"ת [תצ"א] הביא דעה דעד ז' ימים, אמנם המ"ב [תצ"ט] נקט בשם הגרעק"א דרק בלילה אפשר ומצדד דאף למחרת אפשר, וכמדומה דכן נקטי'.
יצאתי להסתפק במי ששכח הבדלה במוצאי שמחת תורה, ונזכר בשבת, להשיטה דחייב בהבדלה עד ז' ימים, האם בשבת חייב בהבדלה, או שהשבת מפקיעה חובת ההבדלה כיון דהיא קדושה גבוהה יותר - וזה יש להסתפק ביו"ט שחל בער"ש - האם אין חייבים בהבדלה או דחייבים ובמוצ"ש מבדיל על שניהם. ואי נימא דיש חיוב הבדלה יש לדון האם יכול לטעום קודם הבדלה ואיזה נוסח יאמר [ושאני מיו"ט שחל בער"ש אף להצד דחייב בהבדלה והבדלה של מוצ"ש פוטרתו, שלא גזרו כלל על איסור טעימה בשבת זו].