עץ הזית כתב:גם ר' אליהו זילברמן תמה על מנהג זה.
איש_ספר כתב:לכאורה ברצ"ב יש עדות למנהג כזה
(ע"ז הדרך לענין פולמוס אופן הזכרת קרבן ר"ח במוסף של ר"ה, האם באמירת הפסוק של מלבד עולת החדש כמנהג כל פולין, או הזכרה בתוך 'ומנחתם' כמנהג חלק מאשכנז מערב. הטילו ראשי הקהילה על ת"ח מבני הקהילה, לברר איזה נוסח הגון יותר, הוא הכריע שנוסח אשכנז מערב הוא המבורר וכך קבעו במחזור שלהם. אין שום ספק שהגר"א לא שינה בזה ממנהג פולין, שאחרת היו מודיעים לנו ע"כ רושמי הנהגותיו).
הר צבי כתב:ומצאתי בספר המנהגים למהרא"ק בהגה שג"כ כתב שהציבור אומר הכל וז"ל: ופותח ש"צ בקול רם הושענא ועונין ציבור ג"כ ואומר ש"צ למען אמתך וציבור עונין הושענא וכן עד למען דורשיך. ופותח ש"צ אותו הושענא השייך ליום קול רם ואומרים הציבור ומסיימין הכל ומסבבין אחר החזן ואומרים חרוזה אחרונה בקול רם, ובבא ש"צ פני התיבה עומד וכל איש במקומו, ופותח ש"צ קול רם ג"כ חרוזה אחרונה ועונין ציבור אחריו הושענא וכן בסוף חרוזה, וחוזר ס"ת למקומו ע"כ.
איש_ספר כתב:לכאורה ברצ"ב יש עדות למנהג כזה
(ע"ז הדרך לענין פולמוס אופן הזכרת קרבן ר"ח במוסף של ר"ה, האם באמירת הפסוק של מלבד עולת החדש כמנהג כל פולין, או הזכרה בתוך 'ומנחתם' כמנהג חלק מאשכנז מערב. הטילו ראשי הקהילה על ת"ח מבני הקהילה, לברר איזה נוסח הגון יותר, הוא הכריע שנוסח אשכנז מערב הוא המבורר וכך קבעו במחזור שלהם. אין שום ספק שהגר"א לא שינה בזה ממנהג פולין, שאחרת היו מודיעים לנו ע"כ רושמי הנהגותיו).
אור עולם כתב:עץ הזית כתב:גם ר' אליהו זילברמן תמה על מנהג זה.
מקור?
כי שאר החרוזים נאמרו בלחש.יהושפט כתב:לכאורה גם שם רק על הפתיח הושענא למענך אלוקינו וכו', ועל שתי החרוזים האחרונים ענה הקהל הושענא
איש_ספר כתב:וראו (בסרטון שם) איך שנוהגים עם הש"ץ באמירת או"א בב"ה...
גביר כתב:איש_ספר כתב:וראו (בסרטון שם) איך שנוהגים עם הש"ץ באמירת או"א בב"ה...
האדם המניח את ידו על ראשו של הש"ץ הוא כנראה אביו המניח את ידו על ראש בנו בזמן ברכת כהנים בהתאם למנהג, הדבר אינו קשור להיותו ש"ץ וניתן להבחין בציבור בעוד מתפללים העושים כך.
איש_ספר כתב:יש מנהג כזה?
גביר כתב:"מוסף של הושענא רבה בבית הכנסת האיטלקי ברחוב הלל בירושלים לפי מנהג יהודי רומא, חזן: יונתן פצ'יפיצי "
https://www.youtube.com/watch?v=5u2jn9_ ... 0mQa62KEko
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים