עקביה כתב:בליל הושענא רבה האחרון (תשפ"ה) התקיים רב שיח בהשתתפות הרב רובין (הר נוף) הרב שלמה ברויאר והרב יונתן אבר. דיברו שם גם על גיוס בני ישיבות.
https://www2.kolhalashon.com/#/regularS ... -1/0/false
דקה 55:45
דרופתקי דאורייתא כתב:מדוע לשיטת הרב ברויאר היה לשאול המלך ולדוד המלך צבא, ועוד שהם עצמם וראשי סנהדראות עמדו בראש הצבא ונלחמו מלחמות ישראל, שהיו שולחים את המיזרוחניקים לצבא והם ישבו ללמוד יומם וליל, מה רע???
צופה_ומביט כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:מדוע לשיטת הרב ברויאר היה לשאול המלך ולדוד המלך צבא, ועוד שהם עצמם וראשי סנהדראות עמדו בראש הצבא ונלחמו מלחמות ישראל, שהיו שולחים את המיזרוחניקים לצבא והם ישבו ללמוד יומם וליל, מה רע???
זו לא טענה. כשהמדינה יהודית, והעם כולו שומר תורה ומצוות [עושה מאמץ סביר לא להיות בכלל הקללות שבתורה, והבאתי חרב בארצכם, ישא ה' עליך גוי מרחוק, ונסתם ואין רודף אתכם וכו' ל"ע רח"ל], ובראש העם עומד מלך ירא ושלם כדוד המלך, וסנהדרין, שהם המנהיגים והשופטים והמחליטים, על פי תורה ונבואה ואורים ותומים, והצבא מונהג בהתאם, על פי תורה והלכה ונבואה, ודייקא ראשי סנהדראות עומדים בראש הצבא, ועם הס"ד של "ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך", ועוד ועוד ועוד כל הנובע מהנ"ל בכל השטחים בחיי העם והמדינה והצבא - פשיטא שהכל שונה מכל כיוון ופינה.
היום לצערנו העצום, המצב הפוך לגריעותא - בכל פרט ופרט מהנ"ל, ועוד יותר.
כשיש מלך צדיק כמו שלמה שיושב על כסא ה' למלך [והוא נביא, וחכם בתורה, ושופט צדק, ולבו נכון ונאמן, ירא את ה' כדוד אביו] ועם ישראל עושים רצונו של מקום, אזי הוא איש מנוחה, המלוכה נכונה בידו, והוא מושל בכל עבר הנהר מתפסח ועד עזה, וכל העולם בא לשמוע את חכמתו ונכנע לו, ואומות זרות עוזרות לו לבנות את בית המקדש.
צופה_ומביט כתב:עקביה כתב:בליל הושענא רבה האחרון (תשפ"ה) התקיים רב שיח בהשתתפות הרב רובין (הר נוף) הרב שלמה ברויאר והרב יונתן אבר. דיברו שם גם על גיוס בני ישיבות.
https://www2.kolhalashon.com/#/regularS ... -1/0/false
דקה 55:45
יכול בבקשה לסכם?
יהיה לתועלת למי שאינו פנוי להקשיב.
תודה מראש.
עקביה כתב:דבריו של הרב תמיר גרנות (ששיכל את בנו אמיתי הי"ד במלחמה האחרונה) מהשבוע האחרון.
https://www.youtube.com/watch?v=XoRcnP4Htwo
ראויים דבריו להישמע, ולמען האמת קשה לעמוד מולם. בפרט לא עם ה"אופיום להמונים" שמאכילים אותנו רבנים אחדים.
צופה_ומביט כתב:גיוס חרדים - כיצד? / איתי אסמן
לפני כחמש שנים התקיים בכנסת כנס של 'השדולה החילונית' על 'ההדתה בצה״ל'.
הנושא היה נראה לי מעניין אז החלטתי להגיע ולהקשיב.
נכחו שם ארגוני שמאל רדיקלי, ביניהם: 'הפורום החילוני', 'שדולת הנשים', 'המרכז הרפורמי לדת ומדינה', 'התנועה הקונסרבטיבית' ושאר ארגוני 'הקרן לישראל החדשה'. וכמובן, סגנית היוהל״ם שסיפרה לכולם על שיתוף הפעולה בינה לבין שדולת הנשים וכבדיחה ציינה שהיא צריכה לקבל חצי משכורת מהם. מיותר לציין שנוכחותי הייתה חריגה מאוד בין המשתתפים.
המושג 'הדתה בצה״ל' לא מכוון ל'כפייה דתית', אלא ל'נוכחות של דתיים בצה״ל'. בכנס הזה כולם דיברו על כך שהנוכחות המוגברת של דתיים בצה״ל תביא להדרת נשים ולכן צריך לערבב נשים וגברים יחד ולכפות זאת על הדתיים, אחרת תהיה הדרת נשים ולא תהיה מח״טית קרבית ולא אלופה בפורום מטכ״ל.
אחרי שעתיים של דיון הגיע שלב התייחסויות הנוכחים. רק לאחר שציינתי בפני עוזר יו״ר השדולה, חה״כ עמר בר לב, שאני רב צבאי במילואים קיבלתי את רשות הדיבור כראשון המתייחסים.
ציינתי בפניהם שבאתי להציל אותם מהמונולוג רב-המשתתפים ועכשיו הם ישמעו דעה שונה.
אמרתי שאני מסכים עם נציגת המרכז הרפורמי שצה״ל צריך להחליט - או לוחמות או לוחמים חרדים, כי אי אפשר לערבב את שניהם יחד (גם לדתיים אסור, אבל זה כבר סיפור אחר). באותו רגע חה״כ תמר זנדברג התעצבנה, לקחה את המיקרופון ואמרה ״אנחנו נגייס חרדים ונשים ביחד״.
אמרתי לה ״את רוצה לעשות להם חינוך מחדש״, והיא חזרה על דבריה.
עד כאן הסיפור.
[א"ה: בדיוק כעת העידה מישהי דתיה (אפרת לופו, רכזת קשרי וממשל וכנסת בארגון חותם, מייצגת מאות "נשות מילואים") בוועדת הכנסת (לקידום מעמד האשה ולשוויון מגדרי), שבמהלך תרגיל שטח בגדוד של בעלה בצפון, היו שם חיילות של דובר צה"ל, ובעלה נאלץ לישון באותו חדר עם חיילת, ומביאה ע"כ עדויות מעוד חיילים דתיים מבני משפחתה מהשירות שלהם כעת בעזה, חיילים נמנעים מלהחליף בגדים ונפגעים מכך מבצעית כי יש נוכחות של חיילות, ובאופן כללי חיילים דתיים מתלוננים על פגיעה ממוסדת בערכים הדתיים שלהם. היא פתחה במילים: "מה שבאמת מפריע לנו, זה עירוב של לוחמות עם הלוחמים שלנו". ראיתי את הדיון. היה מאלף גם לראות באיזו צורה קוטעים את דבריה שוב ושוב, השאלה הראשונה שהיא נשאלה היתה: "אז מה, נגרש אותן מהעיר?", וכמה דגש שמים על השאלה "האם החיילים התלוננו על כך". והנסיון לירות את החץ לפני המטרה ולשים לה בפה את "המילים הנכונות" הרצויות לוועדה: "רגע, אז במה פוגעים בכן, בזה שבכלל נשים בקרבי?"].
אתמול התפרסם סרטון של אחת מחברות הכנסת הדתיות שמקריאה מכתב בוועדת הכנסת של אשת לוחם מילואים שמספרת בהתרגשות על זכותה הגדולה בכך ששלחה את בעלה למילואים ועל גאוותה בכך.
ואז היא קובלת על זה שבשטח ישנים חיילים וחיילות יחד.
ושאלתה בפיה מדוע בעלי שהוא אדם דתי וירא שמיים ועושה 250 יום מילואים צריך לישון בשק שינה ליד חיילת והאם זה לא פשוט שחייבים למנוע את זה.
חברות הכנסת החילוניות שהיו שם בוועדה בזו לה והיסו אותה בגסות.
זה זמן מלחמה אמרו לה אל תרדי לקטנות מה את רוצה שהחיילות ישנו לבד הן הרי מפחדות, אני - אמרה אחת מחברות הכנסת אם הייתי כעת בשטח הייתי דורשת לישון עם הגברים.
זו התשובה הטובה ביותר.
כך השבתי לקרוב משפחתי הגאון הרב.. הדתי לאומי.
רבי שלמה זלמן
הרב עובדיה
הרב אלישיב
הרב קרליץ
הרב ואזנר
ועוד פוסקים .
מעריך? מכבד? הולך לאורם ?
ובכן הם לא פסקו את מצוות הצבא לבני הישיבות החרדים.
וידום.
צופה_ומביט כתב:עקביה כתב:בליל הושענא רבה האחרון (תשפ"ה) התקיים רב שיח בהשתתפות הרב רובין (הר נוף) הרב שלמה ברויאר והרב יונתן אבר. דיברו שם גם על גיוס בני ישיבות.
https://www2.kolhalashon.com/#/regularS ... -1/0/false
דקה 55:45
יכול בבקשה לסכם?
יהיה לתועלת למי שאינו פנוי להקשיב.
תודה מראש.
צופה_ומביט כתב:שלח לי חבר:אתמול התפרסם סרטון של אחת מחברות הכנסת הדתיות שמקריאה מכתב בוועדת הכנסת של אשת לוחם מילואים שמספרת בהתרגשות על זכותה הגדולה בכך ששלחה את בעלה למילואים ועל גאוותה בכך.
ואז היא קובלת על זה שבשטח ישנים חיילים וחיילות יחד.
ושאלתה בפיה מדוע בעלי שהוא אדם דתי וירא שמיים ועושה 250 יום מילואים צריך לישון בשק שינה ליד חיילת והאם זה לא פשוט שחייבים למנוע את זה.
חברות הכנסת החילוניות שהיו שם בוועדה בזו לה והיסו אותה בגסות.
זה זמן מלחמה אמרו לה אל תרדי לקטנות מה את רוצה שהחיילות ישנו לבד הן הרי מפחדות, אני - אמרה אחת מחברות הכנסת אם הייתי כעת בשטח הייתי דורשת לישון עם הגברים.
מכתב שכתב רב צבאי
שלום הרב
שרתתי 3 שנים כלוחם,
10 שנים במילואים
ועכשיו אני רב צבאי בקבע.
ראיתי מקרוב איך במהלך 10 השנים האחרונות הצבא פעל תוך כדי דריסת הסכמים והבנות להכנסת נשים כמעט לכל מקום בצבא ולפגיעה באורח חיים של דתיים ומסורתיים המשרתים בצבא בהמוניהם ע"י הכנסת אג'נדה פרוגרסיבית לצבא. כל זאת למרות שמספרם של חובשי הכיפה בצבא הולך וגדל בצורה ניכרת מגיוס לגיוס.
לכן אני אומר לכל אחיי החרדים - אל תתגייסו לפני שהצבא מוכיח שהוא בנה מנגנון בר קיימא המאפשר אורח חיים חרדי בצבא לאורך זמן. שלא יהיה ניתן לשינוי ביום מן הימים עם כל גחמה של בעל תפקיד כזה או אחר. [א"ה: או "פסיקת" הפצמרית, או בגץ].
חובת ההוכחה מוטלת על הצבא שפגע באמון של החרדים ורבני ישיבות ההסדר פעם אחר פעם!
לא כל מנגנון אפשר לפתור.
אני עובד בתחום הכשרות.
שיתוף פעולה במטבח בין שף מטעם הנהלת המסעדה או המלון לבין מערכת הכשרות הוא מורכב ביותר.
המורכבות תלויה בנקודה אחת פשוטה.
מי בעל הבית שבסופו של יום קובע במטבח הזה האם זה השף או שזה המשגיח.
המקומות היחידים שהכשרות היא טובה זה כשברור לכל שהמשגיח הוא בעל הבית נקודה.
בכל המקומות האחרים שהכשרות לא טובה זה בגלל שעדיין יש חיכוכים מי בעל הבית או שברור שבעל הבית זה השף והמשגיח רק מנסה לעשות את זה יותר טוב, במקרים אלו תהיה בטוח שהכשרות במקום היא לא כשרות.
כשמדובר על שיתוף פעולה עם הצבא, האם יש לך צד שהצבא יתן לרבנים להיות בעל הבית???
ברור במיליון אחוז שזה לא יקרה ואם זה לא יקרה אז ברור במיליון אחוז שאין אפשרות להקים יחידות יעודיות לחרדים.
ולכן דעתי מאוד פשוטה שכל הדיבורים על יחידות לחרדים והסכמים עם הצבא וכדומה זה הכל קשקוש מוחלט לא מיניה ולא מקצתיה.
ובאמת, במטבח קל יותר למצוא מנגנון מכיוון שאחרי הכל זה כסף, המלון רוצה להרוויח המסעדה רוצה כשרות ולכן יש אפשרות אולי לכופף את הנהלת המלון לכך שבעל הבית במטבח זה המשגיח וזה גם מאוד מאוד לא פשוט.
צבא הגנה לישראל, הוא הדבר המקודש ביותר לחברה הישראלית.
אפילו יותר מבית המשפט.
כשמעזים להוציא סרטון ביזוי לרמטכל כולם קופצים ומזדעקים, אין דבר יקר יותר ואין סמל בוהק יותר מאשר צבא הגנה לישראל.
האם יתכן למצוא מנגנון שיתן את כוח השליטה על עשרת אלפים בחורים חיילים חרדים לרבנים???
לדעתי אין חיה כזו.
הוה אמינא כתב:התבקשתי להכניס:
הרב גרנות כתב:ותעבירו את הדברים שלי למנהיגי הציבור, לעסקנים, לפוליטיקאים, להבדיל לרבנים. אני בטוח שגם להם יש לב רגיש ושכל ישר. ואתם יודעים מה שקרא רבי עקיבא על רבם של כל ישראל רבן יוחנן בן זכאי: "משיב חכמים אחור ודעתם יסכל", ומה שאמר הנביא: "ואבדה חכמת חכמיו ובינת נבוניו תיסתר" וכמה פעמים ראינו בדורות האחרונים שעיני העדה חשכו מלראות.
העיסוק בפרשת "הגיוס" אינו אסטרטגי (שהרי אף אחד אינו מתכוון לגופו של עניין ואיש אינו מאמין בגיוס), אלא טאקטי – והוא לגמרי כלי פוליטי בקרב בין הימין לשמאל, שמנסה בעזרתו לנצל את מצוקת הציבור הדתי לאומי שמקיז נהרות דם.
מצב דברים זה מחייב את הפוליטיקה החרדית להגיב בהתאם: לא להשיב אסטרטגית, ב"עקרונות" וכו' – כי אלה אינם על הפרק, אלא בכלים טאקטיים של תגובה מדוייקת, שתתקבל על לב הדתיים לאומיים, שהם זירת הקרב.
האמירה המרכזית שתופסת: אנחנו רוצים להגביר את הגיוס (והוא אכן הוגבר עד שהפוליטיקאים שלחו ידיים ארוכות), אבל זקוקים לערובות ברות קיימא ובלתי הפיכות שהגיוס לא ינוצל להפיכת החרדים ללא חרדים וגם ללא דתיים.
תשובה אמיתית, וגם מפוייסת, אמפתית ומתכתבת מדוייק עם כאבו של הציבור הדתי לאומי, על שעשרות אחוזים מבין המתגייסים כדתיים חוזרים כדתל"שים, והשקעה אדירה בחינוך יורדת לטמיון תוך מכאוב אישי למשפחות.
לצערנו לא יקרה, כי אותם גורמים -אפלים, אך בעלי השפעה- שעושים שימוש -ציני- בגיוס, לא רוצים את החרדים בצבא כשהם נשארים חרדים (כי אז הצבא יהפוך למנוף שיבה אל היהדות כפי שראינו בכינוסים הגדודיים ההמוניים בפתח עזה), אלא מכוונים להמשיך להשתמש בצבא ככלי להצלת ההגמוניה השמאלנית האנטי דתית, מה שבעבר נקרא "כור ההיתוך", כשבוגרי החינוך הדתי משמשים חלקי חילוף לשמאל ששורותיו מתדלדלות [א"ה: וגם משתמט בהמוניו, או "משרת ומוסר נפשו" בגלי צה"ל ועיתון במחנה, כמו כמה מראשי המתקפה בפוליטיקה ובתקשורת], וגלגלי השיניים של השרות הצבאי (תחת פקודה) טוחנות הדק היטב את חרדיותם ודתיותם של החיילים.
במקום להשמיע דברים מתריסים ופוצעים, אפשר להתלכד סביב אמירה זו שתוציא את הרוח ממפרשי התעמולה השמאלנית.
על כך נאמר: "כשם שמצווה על אדם לומר דבר הנשמע, כך מצווה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע".
בכנס שעשיתי על הנושא הגיע בחור חרדי לוחם שאמר לי כך:
התגייסתי במחזור 2013.
היינו 200 חרדים.
היחיד שנשאר חרדי הוא אני.
כל השאר הפכו לחילונים גמורים.
זה לא רק הכשרות, זה הלם תרבותי שהצבא לא ערוך אליו והוא לא משקף במאומה את החוויה של חובשי הכיפות.
חרדים זה עולם אחר, השוק התרבותי שלהם הוא אחר והתוצאה מאוד ברורה:
הם מסירים את הכיפות וחוזרים מהצבא חילונים לחלוטין.
יש לזה פיתרון אבל קודם צריך להכיר בבעיה.
ואף אחד לא מוכן להקשיב.
ג. במהלך השנים הצטבר חוסר אמון בין המגזר החרדי ובין מוסדות המדינה, בדגש על צה״ל, הבנוי על פקודות וכפייה (ככה צבא מתנהל).
תרמו לכך האג׳נדות הפרוגרסיביות של בכירי צה״ל נגד המגזר הדתי לאומי בקיצוץ זקנים, שילוב אגרסיבי של לוחמות, זלזול בפקודות הדת ועוד. רמטכ״לים שיקרו לרבני ישיבות ההסדר והפרו הבטחות. ואם זה לא מספיק, בימים אלו מונחים שני בג״צים נגד הרמטכ״ל - אחד לשילוב לוחמות בכל יחידות החי״ר והשני להכנסת חמץ בפסח לבסיסי צה״ל.
הרבנים הדתיים בעצמם לא יודעים איך להתמודד מול שטף הבעיות האלו.
ולכן חשוב למסגר את האירוע - יש כאן בעיית אמון.
ישא ברכה כתב:דבר אחד אני לא מבין.
למה החרדים לא אומרים למדינה. אנחנו לא יכולים להתגייס ולהיות חלק מהצבא הירוק והכחול, אבל תנו לנו נישה ביטחונית שם אנחנו ניתן את חלקינו. ...
צופה_ומביט כתב:בנוגע לשאר דבריכם בהודעתכם הקודמת:
הרב לוינשטיין צודק לגמרי, וגם בלאו הכי כל העניין אינו יישומי לכאן ועכשיו, ובימים האחרונים כתבו כמה וכמה בכיוונים אלו, ועוד יותר רחב ומגובה בעובדות ממה שהבאתם.
מבחינה מסוימת לענות על המתקפה הנקודתית של צורך המלחמה כעת [שנראית מתקפה הרבה יותר קשה], הרבה יותר קל מאשר לענות על הטענות כנגד השיטה הכללית.
ואכן, בהחלט יש מקום לסכם בקצרה את התשובה החרדית "אד הוק" למצב/מתקפה של עכשיו, ולהניח אותה כאן למען יראו וידעו, אבל איני פנוי לזה כעת.
רק מכיון שכבר כתבתי את ההודעה הקודמת, אזי כהמשך אליה, אוסיף ואומר [וכבר כתבתי זאת כאן בזמנו], מה ששייך גם לשיטה הכללית, וגם למצב של עכשיו:
מה שהציבור הכללי מסרב לשמוע...
בברכה המשולשת כתב:עקביה כתב:דבריו של הרב תמיר גרנות (ששיכל את בנו אמיתי הי"ד במלחמה האחרונה) מהשבוע האחרון.
https://www.youtube.com/watch?v=XoRcnP4Htwo
ראויים דבריו להישמע, ולמען האמת קשה לעמוד מולם. בפרט לא עם ה"אופיום להמונים" שמאכילים אותנו רבנים אחדים.
אני מניח שזה דומה למה שכתב אתמול (מצ"ב)
כמובן, ללא הסכמה עם כל האמור (ובוודאי שלא עם אמירות אחרות או מעשים אחרים של האומר)
עקביה כתב:הרב יגאל לווינשטיין מתראיין ומדבר על גיוס חרדים.
https://www.youtube.com/watch?v=ojE1vyG-jh8&t=200s
נדמה לי שאין מסבירן הוגן וטוב ממנו לעמדה החרדית.
ישעיהו לוריא כתב:הרב תמיר גרנות הוא יהודי יקר וזעקתו אמיתית וכואבת בפרט בגלל הסיפור האישי שלו.
אבל עצם הענין שאומר על חכמי התורה וגדוליה: "משיב חכמים אחור ודעתם יסכל", ומה שאמר הנביא: "ואבדה חכמת חכמיו ובינת נבוניו תיסתר" וכמה פעמים ראינו בדורות האחרונים שעיני העדה חשכו מלראות'
ולא אומר את זה - להבדיל - ולו לרגע - על חכמי הצבא וחכמי הפוליטיקה - מראה את הגישה שמותר להקשות, לכפור, להפריך, להתחצף, אפילו לגדולי הדור הכי רציניים וברורים,
אבל אסור לומר זאת על מטכ"ל כושל ומנותק והנהגה חלולה וחיוורת. (שלא לומר פושעים בזדון)
זה מראה על הגישה של המזרחי מאז יסודו והגישה הזאת, גם אם בטיעון זה או אחר הוא צודק, וגם אם אני יודע ומאמין ברצינות טוהר כוונותיו וכאבו, ומי יכול לעמוד במחיצתם של קרובי משפחה של הרוגי מלכות.
ולעצם הגישה הזאת אנו חלוקים.
כל אחד שיש לו אסון נוראי, לוקח פרוייקט חיים. אחד מקים שביל. אחר פותח ספריה תורנית. אחד מקדיש את מאמציו לעמוד כל יום שישי מול בית רה"מ שיפסיק את המלחמה ונהיה פציפיסט, ואחר נהיה כהניסט ורוצה להרוג את כל הערבים כולל המסורים והנאמנים ביותר.
מי שמקדיש את כל עשייתו (המבורכת והרצויה בפני עצמה) להראות למנהיגים החרדים שהם טועים, פושעים, עומדים על דם, זאת זכותו המלאה ומי אני בכלל לשפוט אותו, איבד בן יקר וקדוש הי"ד, דבר שאין גרוע ממנו כנראה,
אבל אני צריך להתייחס גם לעצם הטענות בפרספקטיבה כזאת.
ולא איכפת לי כל כך כמו שכתבו כאן על עצם החוצפה שלו (ולדעתי אין כאן באמת חוצפה, הוא באמת מתכווין מנקודת מבטו)
אבל אני יודע שהמסקנות שלו היו בכיוון זה בעיקר. (ולא למשל בכיוון טבעי, של כעס ושנאה על הצבא שלקח את הבן ולא החזיר, בפועל, הרבה יותר מהציבור החרדי, או על ההנהגה שלא חותרת לשלום ופיוס/לניצחון והכרעה)
שלא לדבר על הסלחנות בגישה: נכון. הצבא עשה טעויות. אבל דיברתי איתם והם הבטיחו ונהיו טובים. פשששש. (אפילו הי"ד על החייל ישראל יודקין מבית חבד"י, היה מאבק שלם תוך כדי המלחמה)
זאת לא ביקורת אישית על הרב גרנות היקר, זאת ביקורת על הגישה ועל בית המדרש הזה.
ולמרות שלדעתי הוא צודק בחלק מהטענות.
צופה_ומביט כתב:יהיה לתועלת אם מי שמביא כאן קישור או מעלה קובץ יוכל בצדו לסכם בקצרה את הנאמר שם, אפילו בנקודה.
תודה רבה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים