הודעהעל ידי לבי במערב » א' מאי 14, 2017 1:44 pm
אינני מבין כלל וכלל כל הנידון באשכול זה.
כל הטענות הנ"ל הן רק מהסתכלותו של ליטאי מצוי - שהחזו"א הי' גדול, ומנהיג, ומרא דארעא דישראל וכו' וכו'.
אבל אצלי עדיין נשאר ראש על הכתפיים והוא בד"כ פועל ולא נוטה להאמין לכל מילה שנאמרת מסביבי, ולכן, הנני פונה בהצעה לכל משתתפי האשכול:
בואו וננסה (עכ"פ) להסתכל ע"ז מהסתכלותו של חב"דניק מצוי (כמו עורך הספר, ר' שנ"ז ברגר) -
מבחינתו, החזו"א הוא בסך-הכל אדם שישב לבדו בביתו (מה שבאמת נכון, שהרי הוא לא שימש באיזו משרה רבנית או כיוצ"ב), אמנם הי' למדן גדול - אבל... איך אומרים, "הוא העז לחלוק על גדולים ממנו" (קרי: אדמו"רי חב"ד)...
לעומת זאת, ר' חיים נאה זכה ליחס די מכבד מצד אדמו"רי חב"ד, שהשתמשו בשיעוריו ושיבחו אותם.
שיעוריו גם נזכרים (כ"ז מחיפוש קצר שערכתי, ואם הייתי מאריך...) כמ"פ בכרכי מכתבי הרבי מחב"ד.
החזו"א חיבר שורת ספרים נכבדים - גם ר' חיים נאה, מנקודת מבטו של חב"דניק, חיבר שורת ספרים נכבדים - "קצות השולחן" (שהרבי הקודם מחב"ד מברך על קבלתו), "בדי השולחן" ו"קונטרס השולחן", כל אלה על שו"ע הרב (והרבי מחב"ד מתחשב בהם); "קונטרס הסידור" - בו הוא משיב על דבריו של רב חב"די שנפטר בשנה בה הוא נולד (חמישים שנה אחורה! - וזה הרבה בקרב החסידים, שבד"כ כל דברי קודמיהם "קבלה" הם ואין לערער עלי'), והרבי מחב"ד מתחשב בהערותיו; "לוח כולל חב"ד" - שעל-פיו מתנהגים כלל חסידי חב"ד, והוא אף הוגה מס' פעמים ע"י הרבי האחרון מחב"ד (פעולה די נדירה בהתחשב בכך שזהו פרסום חיצוני, ללא שמה המפורש של הוצאת הספרים החב"דית - 'קה"ת', וחובר ע"י אדם שכאילו לא הי' לו קשר "מיוחד ביותר" עם הרבי [שגם אז נהג הרבי לשלוח 'הערות', לא להגי'!]) - ע"כ פירוט (חלק מ)ספריו, שכנ"ל, הם נכס מונומנטלי אצל כל חב"דניק שפוי.
גם מצד המשרות שבהם החזיקו - החזו"א נחשב אמנם ל'גדול' בציבור הליטאי, אבל בפועל הוא לא שימש בשום משרה רבנית-רשמית.
לעומת זאת, הרב נאה הי' רב הקהילה הבוכרית (תרע"א-תרע"ג בסמרקנד, ואז חזר לירושלים ושימש כרב הקהילה הבוכרית בעיה"ק). ספרא דדיינא (וי"א חבר בביה"ד) של העדה"ח במשך חצי יובל שנים!
אז תגידו לי - אחרי כל זאת:
אצל חב"דניק מצוי - מי העז לחלוק על "גדולים" ממנו?
ר' חיים נאה או (אולי...) החזו"א?!
- ההפרש ביניהם הי', להזכירכם, בסה"כ של 11 שנה (וכנ"ל ר' חיים נאה 'העז' לחלוק על רב, חב"די, מבוגר ממנו ביותר משבעים שנה [וקיבלו את דבריו בחב"ד], והחזו"א - אין צורך לפרט, הדברים ידועים...).
* * *
בשולי הדברים אעיר:
הספר "קונטרס הסידור" נתחבר נגד (חלק מ)מסקנותיו של הרב אברהם דוד לאוואוט, שנולד בשנת תקע"ה ונפטר באדר תר"ן. בחב"ד מגדירים אותו כך: "עוד בצעירותו נודע כפיקח, בעל שכל חד וכשרונות נעלים".
הרב נאה נולד באייר תר"ן.
אה, ועוד גילוי נאות: הרבי האחרון מחב"ד ה"ה נכד-נכדו של הרב לאוואוט, והנכד מקבל את השגות הרב הצעיר על דברי סבו. דבר זה "אינו" אומר 'דרשני'?! (מלבד היחס המיוחד לדברים כשהם יוצאים מפי האדמו"ר).
עוד משהו קטן לסיום:
שלושת הרבנים הנ"ל (לאוואוט, החזו"א, ונאה) שמם הראשון הי' אברהם: הרב אברהם דוד לאוואוט; הרב אברהם ישעי' קארליץ; והרב אברהם חיים נאה.
ועוד משהו קטנטן ממש: גם החזו"א וגם הרב נאה נפטרו באותה שנה (תשי"ד; זה בחשוון וזה בתמוז), ושניהם בעקבות אירוע לבבי. לחושבים שבינינו.
נערך לאחרונה על ידי
לבי במערב ב ד' יולי 24, 2019 4:17 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.