לענין כתב:צריך להוסיף שהרמח’’ל והרמד’’ו דרשו הכל ממש, ונתנו רמזים גם לפי המקום בו נכתבו הדברים, למשל פאדובה, כך שאין להביא מהם שהיו מדגישים ביחוד את מספר השנה, בשעה שהדגישו ודרשו עוד דברים רבים שהם נראים לעיני בשר רק טכניים במקרה.
רבון העולמים
אז נכון שלפי רמ"ד מגדל פעמונים של כנסייה הוא מגדל בבל, ותותח על גלגלים הוא יסוד וביעין, ובגדי שבת הן "גאות לבש", ובינה יתרה של אשה הוא מבנה הגוף הנשי, וכו וכו
אבל כאשר צדיק יסוד עולם, המברר, הצדיק המוכתר, בחינת מב"ד, מתאר בכתביו את התיקונים שעשה במשך שבע שנים, ואת הסבל הנורא שלקח על עצמו למען זה, ומבאר כיצד דווקא בשנת ת"ץ הוא יכול לסיים אותם ולשאת אשה, וכו, ואת כל זה רומז בדווקא בשם השנה, על פי מה שגילו לו מן השמים באותה שנה, מה מקום יש להמעיט בערך הדבר, היא הנותנת ומכאן ראיה שיש בדבר זה משמעות (ולהיפך, הם מאירים את עינינו לראות אלוקות בכל דבר, שכידוע כפי שכותב הרב ספינר, רמ"ד הקדים את תורת החסידות בכתביו, ודווקא משום שאחרים לא רמזו רמזים שכאלה כמותו, הרי שזה מקור מיוחד וייחודי ויקר, שראוי ללמוד ממנו לפי דרגתנו), והדורש ידרוש.