מצאתי את זה באוצה"פ סי' כח ס"ק קטו
חיפשתי שם בסי' מד ולפו"ר לא מצאתי וגם לא הבנתי למה זה יכול להיות שם
עיינתי גם בסי' לג שם נזכרו בשו"ע בקצרה דיני המקדש בביאה וגם שם לא מצאתי.
אשמח מאד אם יהיה ביד מי מהחברים למצוא איה מקומו באוצה"פ
ואם בא עליה שלא כדרכה לשם קידושין אם היא מקודש' כתב הרב כנה"ג א"ה סי' ל"ג בהגהת הטור אות צ' שלא ביארו רבי' והטור אם היא מקודשת אך המפרשים כתבו דמקודשת וכו' .... ומ"מ יש לפקפק היאך היא מתקדשת בביאה שלא כדרכה כיון דבעינן שיקדשנה במידי דאית לה הנאה מיניה דמה"ט המקדש באיסורי הנאה קי"ל דאינה מקודשת ובביאה שלא כדרכה כיון שהיא אינה נהנית ממנו ואדרבא מצטערת היא בכך כמו שדרשו ז"ל ויענה שלא כדרכה היאך היא מתקדשת וצ"ל דקים להו לרבנן דקדושי ביאה לא משום שנהנית וגמר ומקני נפש מטובה אלא הרי היא כמו קדושי שטר שאע"פ שאין בו שו"פ מקודשת וה"ה בקדושי ביאה כנ"ל
איש_ספר כתב:וראוי לצטט בהקשר של דיון זה דברי שעה"מ פ"א מאישות:ואם בא עליה שלא כדרכה לשם קידושין אם היא מקודש' כתב הרב כנה"ג א"ה סי' ל"ג בהגהת הטור אות צ' שלא ביארו רבי' והטור אם היא מקודשת אך המפרשים כתבו דמקודשת וכו' .... ומ"מ יש לפקפק היאך היא מתקדשת בביאה שלא כדרכה כיון דבעינן שיקדשנה במידי דאית לה הנאה מיניה דמה"ט המקדש באיסורי הנאה קי"ל דאינה מקודשת ובביאה שלא כדרכה כיון שהיא אינה נהנית ממנו ואדרבא מצטערת היא בכך כמו שדרשו ז"ל ויענה שלא כדרכה היאך היא מתקדשת וצ"ל דקים להו לרבנן דקדושי ביאה לא משום שנהנית וגמר ומקני נפש מטובה אלא הרי היא כמו קדושי שטר שאע"פ שאין בו שו"פ מקודשת וה"ה בקדושי ביאה כנ"ל
תוכן כתב:איש_ספר כתב:וראוי לצטט בהקשר של דיון זה דברי שעה"מ פ"א מאישות:ואם בא עליה שלא כדרכה לשם קידושין אם היא מקודש' כתב הרב כנה"ג א"ה סי' ל"ג בהגהת הטור אות צ' שלא ביארו רבי' והטור אם היא מקודשת אך המפרשים כתבו דמקודשת וכו' .... ומ"מ יש לפקפק היאך היא מתקדשת בביאה שלא כדרכה כיון דבעינן שיקדשנה במידי דאית לה הנאה מיניה דמה"ט המקדש באיסורי הנאה קי"ל דאינה מקודשת ובביאה שלא כדרכה כיון שהיא אינה נהנית ממנו ואדרבא מצטערת היא בכך כמו שדרשו ז"ל ויענה שלא כדרכה היאך היא מתקדשת וצ"ל דקים להו לרבנן דקדושי ביאה לא משום שנהנית וגמר ומקני נפש מטובה אלא הרי היא כמו קדושי שטר שאע"פ שאין בו שו"פ מקודשת וה"ה בקדושי ביאה כנ"ל
עיין בגליון הש"ס יומא פ"ב ב'.
נ"ל שאינו מתאים עם סדר הזמנים.יוסף חיים אוהב ציון כתב:אולי מהר"א הכהן בעל טהרת המים?
איש_ספר כתב:אם קידושי ביאה משום הנאה נגעו בה (ועי' קידושין ה ע"ב, הצד השווה שבהן [כסף וביאה] שהנאתן מרובה.
עיקרו ומהותו של שטר בדיני אישות - בגירושין הוא. שכן אין שטר אלא הודעה לה בעל כורחה, מבלי לשאול חוות דעתה, שנשתנה מעמדה בגט, שגרושה היא, ואינה אשתו מעתה [א"ה: לפי זה יוצא שאחרי האיסור דר"ג לגרש אשה בע"כ לא יועיל שטר בגירושין מצד מהותו, אלא רק מצד הגזיה"כ שמועיל שטר אף בקידושין, כלהלן, וצ"ע]. ובמהותה אין ענין שטר לקידושין התלויים ברצונה לקבלו.
ועיקרם של קידושין - בביאה, בהתחלת חיי אישות בכוונת שניהם להיות איש ואשתו.
ועיקרו של קנין כסף - בקרקע ובמכר, ולא בקנין אשה שאינה קנינו במובן הרגיל.
במהות ובטעם, כל אחד במקומו הוא עומד, אלא שרצה הבורא שלא להבדיל בין הוויה ליציאה, בין התחלת אישות לביטולה, וגזר ששטר הודעה שתהיה אשתו, אם היא מוכנה לקבלו, יפעל כמו בגירושין, ולא יהיה הבדל והפרש בין עשיית אישות להפרתה. ואילולא הסברא של אין קטיגור נעשה סניגור אף בכסף היה למד בהיקש שינהג בגירושין.
ורצה הבורא שאף בקידושין ינהג בהם קנין כסף כבשדה.
נמצאו כל ההוויות שוות בתוקפן ובדיניהם, אף שבטעמן ובמהותן יש ויש הבדל ביניהן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 348 אורחים