גביר כתב:כמה שאלות בעקבות הרשימה המעניינת והמחכימה על אודות אוצה"ס -
א. כמה ספרים היו וישנם בו?
ב. האם מונה גבאי מיוחד לטיפול בו?
ג. לפי איזו שיטה קוטלג ומוין האוסף [שיטה קיימת, שיטה שפותחה לצורך אוצה"ס, או מספרי מדף כמו באוצרות ספרים רבים]?
ג. היכן הוא נמצא היום? [לא ברור מהרשימה אם נשאר כאן באה"ק או הוצא לחצר מונקץ' שבארץ העמים], כיצד הוא מוחזק? [ספריה עם ציוד נלווה או כעין חדר נדירים?] האם הוא נגיש לציבור במידה כזו או אחרת? האם ממשיכים לפתח אותו? האם ישנם גישה מקוונת לספרים מהאוסף או קטלוג מקוון שלו?
דרומי כתב:יישר כח על הדברים המעניינים, בפרט יצויין הווארט של המנח"א שבסוף הגליון אודות הרשר"ה.
י. אברהם כתב:דרומי כתב:יישר כח על הדברים המעניינים, בפרט יצויין הווארט של המנח"א שבסוף הגליון אודות הרשר"ה.
ויש גורסים "מלבד" הווארט של המנח"א וכו'.
בשעתו אמר מה שאמר מחסרון ידיעה אבל כהיום הזה אינו לכבודו של המנח"א לפרסם הדברים.
וכפי שכתבתי במקום אחר: קהל היראים והשלמים (מביני אנגלית) יתענגו על תיאור דרשותיו של הג' רש"ר הירש זצ"ל מעד ראיה ושמיעה.
הוד_והדר כתב:להגיד חסרון ידיעה, זה לבד חסרון ידיעה, ראה בית שלמה על הדו שיח עם הרב ברויאר.
וראה תגובת העורך שם ותל"מ.
י. אברהם כתב:הוד_והדר כתב:להגיד חסרון ידיעה, זה לבד חסרון ידיעה, ראה בית שלמה על הדו שיח עם הרב ברויאר.
וראה תגובת העורך שם ותל"מ.
אינני יודע מה זה "ראה בית שלמה"
הוד_והדר כתב:ראה ספר בית שלמה.... מקווה שכעת תדע.
י. אברהם כתב:הוד_והדר כתב:ראה ספר בית שלמה.... מקווה שכעת תדע.
את זה הבנתי מכבר, הספר מוכר לי אבל לא ציינת מראה מקום
הוד_והדר כתב:מאמר צבי תפארת אות כו
י. אברהם כתב:הוד_והדר כתב:מאמר צבי תפארת אות כו
אין שם כלום על הרב הירש. (גם על הרב ברויאר אין שום דבר על אישיותו).
ולתועלת מי שאינם כאלה:י. אברהם כתב:(מביני אנגלית)
[בלשון כת"ר:] מקוה שתמשיך לפרט...י. אברהם כתב:שמעתי מהג"ר שמעי' גרינבוים זצ"ל על ספרים שעמדו ב"שורה השניה"
י. אברהם כתב:בזכרוני היה מונח שסיפר על הספרים בהוצאת בובר, ולא כתבתי כי לא זכרתי היטב.
כעת ראיתי בישורון חלק מ' עמ' א'סו בשם הג"ר שמעי' שהספרים של בובר "היו מונחים ליד כרכי הש"ס" ולא מאחורי הספרים
יהושפט כתב:מאד מעניין המכתב של המנח"א בו הוא מזכיר שהשיג את הספר החסידות של החוקר אברהם כהנא
י. אברהם כתב:כפי שכתבתי, לא הכיר את הרב הירש (לכן דיבר על קרירות במקום לדבר על אש).
גם עורך הגליון הבין שבזמנינו אין לזה טעם וניסה לעדן את הדברים בהערה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 375 אורחים