בצה"ל ייצרו סוכה ממסגרת ברזל וחוטי לבוד, בגודל מטר מרובע.
האם מותר ביום טוב ושבת להזיז אותה ממקום למקום?
והאם העובדה שהיא יועדה מראש לכך שיוכלו להזיז אותה מעמדה לעמדה משפיעה על ההלכה?
אליהו בעסער כתב:בדיני סוכה גזולה, סוכה שעל גבי קרקע, נחשב תמיד כמחובר לקרקע.
עזריאל ברגר כתב:מהיכי תיתי לאסור?
כמובן בשבת רק במקום שיש עירוב (ובמקום שאין - ברור שאסור, ואם שייך חיוב חטאת - תלוי במחלוקות בביאור סוגיית "זרק כוורת" ובהשוואה בינה לבין הוצאת הארון והמזבח וכו' ואכמ"ל).
האין זה נחשב שסותר אהל במקום שהיה קודם, ובונה אהל במקום השני? כשם שהתקבל בכל ישראל לאסור מטריה. ואפילו גגון של סוכה היה אסור להזיזו מטעם הנ"ל לולא שזה בנוי מלכתחילה על ציר שדרכו בכך.
עזריאל ברגר כתב:אליהו בעסער כתב:בדיני סוכה גזולה, סוכה שעל גבי קרקע, נחשב תמיד כמחובר לקרקע.
לא כי, אלא נחשב שגוזל את הקרקע.
אבל אם הקרקע לא גזולה בידו - אכן הסוכה היא מטלטלין (כגון שראובן הרשה לשמעון לבנות סוכה בחצרו, ובאמצע החג בא ראובן והוציא את שמעון מהסוכה וישב בה - הרי זו סוכה גזולה ופסולה).
אליהו בעסער כתב:עזריאל ברגר כתב:אליהו בעסער כתב:בדיני סוכה גזולה, סוכה שעל גבי קרקע, נחשב תמיד כמחובר לקרקע.
לא כי, אלא נחשב שגוזל את הקרקע.
אבל אם הקרקע לא גזולה בידו - אכן הסוכה היא מטלטלין (כגון שראובן הרשה לשמעון לבנות סוכה בחצרו, ובאמצע החג בא ראובן והוציא את שמעון מהסוכה וישב בה - הרי זו סוכה גזולה ופסולה).
לא כי, אלאכשהקרקע היא של הגזלן הרי הסוכה (שהקרקע דמי)היא בחזקת הגזלן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים