יישר כח! גיליון מעניין ועשירהקיק כתב:בס"ד. רצ"ב 'המעין' גיל' 245 ניסן תשפ"ג. כל טוב וחג שמח, הק' יואל
בוצינא כתב:בסדרת גליונות המעין חסרים לי הגליונות הבאים
האם הם ניתנים להורדה מהרשת? או שמא יש אותם למישהו להעביר לי או להעלותם כאן?
כרך מג גליונות א-ד
כרך מד גליונות א-ד
כרך מה גליונות א-ג
כרך מח גליונות א,ד
כרך מט גליונות ג-ד
כרך נא גליונות א-ב
כרך נב גליונות א,ג
בוצינא כתב:
לא מצאתי שם את הגליונות שהזכרתי
יבנה כתב:באתר שלהם נמצאים כל הגליונות מתשרי תשס״ח עד היום. תשרי תשס״ח = מח,א . תמוז תשס״ח = מח,ד. וכן על דרך זה.
הקיק כתב:בס"ד. שלו' שלו'. מישהו כתב לי שהסקירה על אוצה"ג מכות של הרבנים סולוביצ'יק (עמ' 123) נכתבה באופן שפגע וביזה את מהדירי הכרך הנ"ל. אשמח לשמוע חוות דעת בנושא, כאן או באישי. בתודה, הק' יואל
וגם גדוש בפסקי הלכה חשובים.ארי שבחבורה כתב:המדור על מלחמת יום הכיפורים מדהים ומרגש!
הקיק כתב:מועדים לשמחה. במאמר של הרב יהושע בן מאיר שליט"א בגיליון הזה יש הרבה פסקים וחידושים הלכתיים, והמחודש והמתמיה-לכאורה שבהם הוא פסיקתו למעשה [!] לקבוצה של חיילים דתיים שחיללו שבת על פי פקודה לכאורה לא מוצדקת - לכפר על כך ע"י עשיית ימי החול שאחרי אותה שבת כשבת גמורה, כולל אי הנחת תפילין, תפילות שבת, קריאת התורה, קידוש ואיסור מלאכה וכו' (עמ' 162 ואילך), וביסוס הדברים על פי פסיקה בעניין אחר של רבו הגרשז"א זצ"ל. מרפסין איגרא והפלא ופלא. הק' יואל
הקיק כתב:בס"ד. רצ"ב 'המעין' גיל' 248 טבת תשפ"ד. בשורות טובות לכלל ולפרט. חנוכה מאיר ושמח. הק' יואל
רציני כתב:המאמר על האנצקלופדיה תלמודית מעניין מאוד. הוא נקרא מההתחלה עד הסוף.
מובא שהגר"ח שמואלביץ יצא בביקורת על האנצקלופידה. האם בנו שעמד בראשה חלק על אביו? האם הסביר פעם למה?
הוה אמינא כתב:רציני כתב:המאמר על האנצקלופדיה תלמודית מעניין מאוד. הוא נקרא מההתחלה עד הסוף.
מובא שהגר"ח שמואלביץ יצא בביקורת על האנצקלופידה. האם בנו שעמד בראשה חלק על אביו? האם הסביר פעם למה?
הגרא"מ שך והגר"ח שמואלביץ לא יצאו נגד האנצ"ת, אלא נגד זה שבני ישיבות ואברכים ילמדו בה, ובכלל זה שבתי כנסת ומדרש של בני וחניכי ישיבות יחזיקו את זה במאגר.
הם לא חלקו על הגרא"ז מלצר למשל שתמך בהקמת האנצ"ת כדי לתת לאברכים העורכים פרנסה תורנית, ובהחלט יש לאנצ"ת תועלת תורנית ציבורית גם בלא שזה יכנס לתוככי בתי המדרש הישיבתיים.
מעולם לא היה דיבור נגד האנצ"ת, ולא היה איזה התנגדות רשמית.
כן היה יחס של ריחוק מסויים. כנראה בטעות חשו מי שקיבל את תורתם ודעתם של ראשי הישיבות שמי שיתפס מעיין באנצ"ת הוא כבר לא יכול להגיע להישג בכוח עצמו, והחשב לאיזו נחיתות, כמו לבעל בית הקובע עיתים לתורה ובגלל חוסר הזמן מחפש הקלות.
עם ההרגשה האמורה, שאני לא מצטט אותה אלא רק מפרש לפי הבנתי, דובר שיש רמי"ם מכובדים מאוד בישיבות שמחזיקים בבית "באין רואים" אנצ"ת ומוצאים בה מראי מקומות לשיעורים.
אם זכרוני לא מטעני, בבית מרן הגרי"ג אדלשטיין (לפני 30-35 שנה) היה חצי מדף במקום בולט מיוחד לאנצ"ת. הוא היה ישר וכנה, לא הסתיר מאומה מימיו. והוא היה תלמיד-חבר קרוב לרב שך ועמו יחד כיהן בישיבה. ברור שאם לרב שך היתה התנגדות לאנצ"ת, הוא לא היה מחזיק אותה בבית. אלא שלא היתה באמת התנגדות.
דוקא מכיוון הסטייפלר היה זלזול מאוד באנצ"ת, בגלל שהיא "תרגמה את התורה לעברית".
בקריינא דאיגרתא במאמר היתולי של "ליצנותא דעבודה זרה" שחיבר הסטייפלר נגד היתר האח והאחות, הוא מסכם את הפרשה על נבכיה, העדויות האוסרות והפירכות על כשרות העדים וכו', ובאמצע מזכיר איזה ירושלמי "שמצאתי באינצקלופדיה תלמודית"...
כמובן שכך היא המציאות.אליסף כתב:אלא אם כן נאמר
א.יהושע הכהן כתב:כל כמה זמן יוצא ירחון המעיין?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 203 אורחים