פשוט לכל בר בי רב דחד יומא, שתרומת הדשן הורמה מאפר המערכה. כן המשמעות הפשוטה של משנת תמיד, א ד (במיוחד בהשוואתה לשם, ב ב).
אבל למרבה ההפתעה, בתוספות מעילה ט ע"א (בשיטה מקובצת שעל הגליון), ושם ט ע"ב (בשם השר מקוצי), פשוט, שתרומת הדשן הורמה מאפר התפוח!
דרושים לי ראשונים נוספים הכותבים מפורשות כאחת הדעות, זו או זו. כל הפנייה רלוונטית תסייע.
(הדגשתי 'מפורשות', כי לא יעזור לי סגנון 'סתום' כלשון הרמב"ם [תמידין ומוספין, ב יב]: "נוטל את המחתה ועולה לראש המזבח ומפנה את הגחלים...", ונגרר אחר משנת תמיד, שם).
תודה רבה!!