בברכה המשולשת כתב:לגופ"ע, חלומותינו פחות משמעותיים היום, כידוע.
צאנזער כתב:בברכה המשולשת כתב:לגופ"ע, חלומותינו פחות משמעותיים היום, כידוע.
נתקטנו החלומות?
צאנזער כתב:בברכה המשולשת כתב:לגופ"ע, חלומותינו פחות משמעותיים היום, כידוע.
נתקטנו החלומות?
עזריאל ברגר כתב:כבר כתבו הפוסקים (בהלכות תענית חלום בשבת) שאם הרהר ביום וחלם בלילה - אין להתייחס כלל לחלום, כי הרי זה מהרהורי לבו.
בברכה המשולשת כתב:אין בזמנינו חלומות אמיתיים.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:עזריאל ברגר כתב:כבר כתבו הפוסקים (בהלכות תענית חלום בשבת) שאם הרהר ביום וחלם בלילה - אין להתייחס כלל לחלום, כי הרי זה מהרהורי לבו.
כן, אבל גמרא זו נאמרה לאנשים הקורים ק"ש פעמיים ביום, ובכ"ז חלמו את דברי שמע.
בברכה המשולשת כתב:בזמן התלמוד החלומות היו מצד הקדושה על ידי המלאכים. אך בימינו רובם ככולם מצד המחשבות או השדים הלא טהורים.
עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:אין בזמנינו חלומות אמיתיים.
מוגזם.
אז לדעתו אסור לומר בשעת ברכת כהנים את התפילה על החלומות?!
ישתקע הדבר ולא ייאמר!
ויש אנשים שידועים בחלומותיהם האמיתיים, ויש חלומות שאנשים שאלו צדיקים בעלי רוח הקודש והצדיקים אישרו שהחלום הזה הוא אמיתי וכיו"ב.
ומסתמא כוונתו שאין מצויים בזמננו חלומות אמיתיים.
צאנזער כתב:בברכה המשולשת כתב:בזמן התלמוד החלומות היו מצד הקדושה על ידי המלאכים. אך בימינו רובם ככולם מצד המחשבות או השדים הלא טהורים.
במחילה, מה זאת הליצנות הזו? מתקיים דיון רציני, ובמקום מקור אתה מביא דברי חלומות שאינם מעלים ולא מורידים (עי' הקדמת הסמ"ק) על מלאכים ושדים?
בברכה המשולשת כתב:מקורו, כידוע, בדברי חז"ל המפורשים.
צאנזער כתב:בברכה המשולשת כתב:מקורו, כידוע, בדברי חז"ל המפורשים.
למרבה המבוכה אינני מכיר. תוכל להפנות אותי?
עזריאל ברגר כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:עזריאל ברגר כתב:כבר כתבו הפוסקים (בהלכות תענית חלום בשבת) שאם הרהר ביום וחלם בלילה - אין להתייחס כלל לחלום, כי הרי זה מהרהורי לבו.
כן, אבל גמרא זו נאמרה לאנשים הקורים ק"ש פעמיים ביום, ובכ"ז חלמו את דברי שמע.
קושיא טובה. ואיני יודע איך לתרצה היטב.
בברכה המשולשת כתב:צאנזער כתב:בברכה המשולשת כתב:מקורו, כידוע, בדברי חז"ל המפורשים.
למרבה המבוכה אינני מכיר. תוכל להפנות אותי?
זוה"ק פרשת וישב.
ראה ב'ישמח משה' פ' ואתחנן.ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מה כתוב?
הודעה על ידי ליטוואק פון בודאפעסט » היום, 17:12
בפשטות, ק"ש רגילה אינה מעוררת חלומות בנושא (והרי קחזינן...), אלא התעסקות יוצאת־דופן (דוגמת איזשהו ספק שנפל לו בקריאתה).עזריאל ברגר כתב:קושיא טובה. ואיני יודע איך לתרצה היטב.
איזה נס שבסוף הצלחת למצוא איזושהי תשובה מחוכמת ומקורית.צאנזער כתב:לא מצאתי שם שמץ דבר
לבי במערב כתב:איזה נס שבסוף הצלחת למצוא איזושהי תשובה מחוכמת ומקורית.צאנזער כתב:לא מצאתי שם שמץ דבר
צאנזער כתב:בברכה המשולשת כתב:צאנזער כתב:בברכה המשולשת כתב:מקורו, כידוע, בדברי חז"ל המפורשים.
למרבה המבוכה אינני מכיר. תוכל להפנות אותי?
זוה"ק פרשת וישב.
לא מצאתי שם שמץ דבר שבזמן התלמוד החלומות היו מצד הקדושה על ידי המלאכים, אך בימינו רובם ככולם מצד המחשבות או השדים הלא טהורים.
חלמא טבא חזית ולית לך חלמא דלא יתערבון עמיה מילין כדיבין כמה דאוקימנא.
לבי במערב כתב:ראה ב'ישמח משה' פ' ואתחנן.ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מה כתוב?
הודעה על ידי ליטוואק פון בודאפעסט » היום, 17:12
אמרו רז"ל (ברכות נ"ז ע"א) הקורא קריאת שמע בחלום, ראוי שתשרה עליו שכינה. והוא תמוה דזה מצוי מאד. ועוד קשה דהלשון קורא קריאת שמע הוא כפול, והיה ראוי לומר קורא שמע. והנ"ל דידוע ממעשה דרבי אלעזר בן ערך דז"ח, עיין שם בענין סמך תיבין דקריאת שמע, דמאן דמכוין בהו כראוי, נשמתו עולה למרום בעת השינה ויליף רזין דאורייתא. ולהבין זה נ"ל, דידוע דבקריאת שמע יש יחוד לאורות עליונים מעולמות והיכלות, אבל היא כאגרתא דלא מקריא אף למאן דידע לכוין בהו משום דלא חזו להו, ומאן דזכה דמוליכין נשמתו דרך שם בעת השינה, ומייחד אז ממש בפועל כביכול, אז הוא קורא הקריאת שמע שקרא בהקיץ והבן, ועליו אמרו רז"ל מה שאמרו, וזה נכון בס"ד ואמת:
צאנזער כתב:בברכה המשולשת כתב:מקורו, כידוע, בדברי חז"ל המפורשים.
למרבה המבוכה אינני מכיר. תוכל להפנות אותי?
עזריאל ברגר כתב:בתחילת סוגיית החלומות בפרק הרואה "כאן ע"י מלאך כאן ע"י שד".
ובכ"מ בחז"ל מובא שחלומות מגיעים מהרהורי הלב.
צאנזער כתב:עזריאל ברגר כתב:בתחילת סוגיית החלומות בפרק הרואה "כאן ע"י מלאך כאן ע"י שד".
ובכ"מ בחז"ל מובא שחלומות מגיעים מהרהורי הלב.
עיקר חסר מן הספר. לא נאמר שם כי יש הדרדרות על פני ציר הזמן, ובלשונו שבזמן התלמוד החלומות היו מצד הקדושה על ידי המלאכים, אך בימינו רובם ככולם מצד המחשבות או השדים הלא טהורים.
צאנזער כתב:עזריאל ברגר כתב:בתחילת סוגיית החלומות בפרק הרואה "כאן ע"י מלאך כאן ע"י שד".
ובכ"מ בחז"ל מובא שחלומות מגיעים מהרהורי הלב.
עיקר חסר מן הספר. לא נאמר שם כי יש הדרדרות על פני ציר הזמן, ובלשונו שבזמן התלמוד החלומות היו מצד הקדושה על ידי המלאכים, אך בימינו רובם ככולם מצד המחשבות או השדים הלא טהורים.
חד ברנש כתב:צאנזער כתב:עזריאל ברגר כתב:בתחילת סוגיית החלומות בפרק הרואה "כאן ע"י מלאך כאן ע"י שד".
ובכ"מ בחז"ל מובא שחלומות מגיעים מהרהורי הלב.
עיקר חסר מן הספר. לא נאמר שם כי יש הדרדרות על פני ציר הזמן, ובלשונו שבזמן התלמוד החלומות היו מצד הקדושה על ידי המלאכים, אך בימינו רובם ככולם מצד המחשבות או השדים הלא טהורים.
לא הבנתי. הרי הזוהר נתחבר בזמן רשב"י אז הוא יכול לחלק בין "זמן התלמוד" ל"זמננו", היינו, זמן הזוהר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים