חברים יקרים
כולנו מכוונים ומתרגשים בתפילות ראש השנה
ב'כתבנו בספר החיים', ב'נתנה תוקף', ב'מי במים ומי באש'...
קטעי תפילה ופיוט מעוררים ומזעזעי נפש.
לעומת זאת,
בשעת אמירת פסוקי מלכויות זכרונות ושופרות,
איננו יודעים כל כך מה לעשות...
מדוע אנו חוזרים שוב ושוב ושוב
על עוד ועוד ועוד פסוקים
שמוזכר בהם מלכות או זכרון, תרועה או שופר...
ונאמר... ונאמר...
ובדברי קדשך כתוב לאמר... ובתורתך...
לשם מה? מה אנו עושים כאן?
דא עקא,
שהדין של ראש איננו תלוי כ"כ בכוונתנו ב'נתנה תוקף',
בזעקות ה'תשובה ותפילה וצדקה',
אלא דוקא באמירת שלושים הפסוקים הללו!
מצוה זו, של אמירת פסוקי מלכויות זכרונות ושופרות,
היא מצוה דאורייתא
לדעת רבינו חננאל, בעל העיטור, ראבי"ה, בעל המאור, ועוד.
גם לשאר ראשונים שהיא מצוה דרבנן
- בה תלויה הצלתנו ביום הדין.
"אמרו לפני...
כדי שתמליכוני עליכם,
כדי שיעלה זכרונכם לפני לטובה,
כדי שתעלה תפילתכם בתרועה לפני"
בפסוקים אלו הכל תלוי! כל עתידנו בשנה הקרובה!
כל הקדוש מחבירו – חרב מחבירו:
דווקא על פסוקים הללו לא נכתבו כמעט פירושים,
כמעט אין הכנה ראויה,
והמתפללים כמעט לא מתרגשים ומתפעלים...
החזנים רצים בחיפזון
"ונאמר... ונאמר... ובדברי קדשך... ועל ידי עבדיך הנביאים..."
[כמה טוב שנכללו בהם גם כמה "שירים" מפורסמים,
כמו "זכרתי לך חסד נעורייך" או "ובאו האובדים",
כך יש פנאי לקחת מעט אוויר...]
לאחר שסלסלנו כראוי, בלב נשבר וקול בוכים,
ב'פתיחה' לפסוקים הללו:
'היה עם פיפיות... הורם מה שיאמרו, הבינם מה שישאלו...'
לאחר שהתחננו 'אשאלה ממנו מענה לשון',
אנו מקיימים את מענה הלשון בשיבוש וטירוף, במהירות ובחיפזון...
היתכן?!
הרי זה כמו אותו עם הארץ
שממהר מאד ב'מגיד',
קורא בחיפזון 'עבדים היינו',
ממלמל בחטף 'רבן גמליאל היה אומר',
אך –
מקפיד לנגן 'חד גדיא' מתון-מתון כמנהג אבותיו הקדושים...
***
קונטרס 'רחמנא אמר אידכר',
שזכיתי להוציא לאור בחסדי שמיים,
מציע הסבר על עבודת אמירת פסוקי מלכויות זכרונות ושופרות,
מה עניין כל פסוק ופסוק,
איזו בחינה מתעוררת בכל פסוק,
איך אנו צריכים להכין עצמנו לעבודת היום הקדוש לאורם של הפסוקים הללו.
קובעים ברכה לעצמם,
פרקי ה"מבוא לעבודת ראש השנה"
המבקשים להעמיק ולהאיר
את סוד עבודת מלכויות זכרונות ושופרות.
עושה חדשות כתב:פסוק שיש בו ב' זכרונות, יוצאים בו יד"ח ב' פסוקים?
(בעקבות הקונט' הנ"ל עמוד קז).
אברהם כתב:מקווה בקרוב בחנויות "ספרי הישיבה" וב"גירסא".
מלבד זאת - יש תחנות פזורות בכל רחבי ירושלים, ותחנה אחת בבני ברק...
אפשר לשלוח הודעות לפרטי, ולתאם הזמנה לפי מקום מגוריכם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים