קרית מלך כתב:הרב 'לוריא' הלכת רחוק מידי, לא היתה כוונתי לצנזור הרוסי...
הפולני כצ"ל..
קרית מלך כתב:הרב 'לוריא' הלכת רחוק מידי, לא היתה כוונתי לצנזור הרוסי...
ישעיהו לוריא כתב:צופה_ומביט כתב:אויש, מה יהיה הסוף [אם היתה בכלל התחלה אי פעם] עם "סיפורים מדוייקים מפי בקיאים מופלגים בעלי זיכרון מדהים לפרטי פרטים" וכו'.
[ולגבי פרטים שראוי להם הצינזור וכו', אם יורשה לי, ואני באמת כותב זאת בתמימות וללא כוונות נסתרות: מדוע זה דבר שחוזר על עצמו בסביבת הפני מנחם?]
מהסוף להתחלה:
הפני מנחם פשוט היה בעל מספר נפלא. מלבדו, רק הבית ישראל היה מספר יותר נפלא. וליד הבית ישראל הייתה אווירת פחד ומורא גדול.
רבים מאנשיו לא מעידים עד היום לדבר על מה שראו, ולו דברים ידועים או פשוטים.
הלב שמחהובנו האדמו"ר הנוכחי, אינם בעלי מספרים. קיצור דיבורו של האמרי אמת מן המפורסמות וגם הדרך ארץ שחשו סביבתו.
לגבי מה שהבנת מהרב לעשות רצונך ומסקנתך מכך לגבי אמינות זכרונו של רבי יעקב מאיר ובקיאותו,
ראשית, אחר המחילה, לדעתי הרב לעשות רצונך נקט דרך הפלגה מאוד במשפט ’כל סיפור שאני מכיר לא היה כפי שנכתב’,
אבל העיקר זה מי המדפיסים ומי המבקרים. מה רמת רגישותם ומה רמת הבנתם, האחרון הכי חשוב.
ישעיהו לוריא כתב:לא הלכתי רחוק בכלל.
במקום ששורפים ספרים, שורפים אנשים. זאת דרך פעולה, לא איום או אזהרה.
זעקי ארץ!
אתמול התקיימו עוד נישואי בת שהוסתה למרוד בהוריה, בחסות הממסד ובפיקוחו האישי, נלקחה מהם ונוהלה בידי אנשים רעים שהקימו ארגון מרושע וממוסד להפליא.
ואין דובר דבר כי ראו כי גדול הכאב מאוד.
נטיעות כתב:[וסליחה והתנצלות מראש על ההתקפה האישית, אבל לאור שפת הביבין בתגובותיו כאן, הכל כבר ברור ומובן].
ישעיהו לוריא כתב:לא הלכתי רחוק בכלל.
במקום ששורפים ספרים, שורפים אנשים. זאת דרך פעולה, לא איום או אזהרה.
זעקי ארץ!
אתמול התקיימו עוד נישואי בת שהוסתה למרוד בהוריה, בחסות הממסד ובפיקוחו האישי, נלקחה מהם ונוהלה בידי אנשים רעים שהקימו ארגון מרושע וממוסד להפליא.
ואין דובר דבר כי ראו כי גדול הכאב מאוד.
ישעיהו לוריא כתב:לא הלכתי רחוק בכלל.
דרומי כתב:מכיון שהמקרה הזה הועלה כאן בפורום כבר כמה וכמה פעמים, הקורא הפשוט מתחיל לחשוב שבעצם מדובר במקרה אחד ויחיד... ותו לא.
(בלי לזלזל ח"ו בצער של יהודי אחד ויחיד השקול כנגד כל העולם כולו).
קרית מלך כתב:ישעיהו לוריא כתב:לא הלכתי רחוק בכלל.
הלכת רחוק מאד, כי תגובתי לא היתה מכוונת כלפי הצנזור שמע"כ מדבר עליו אלא לביקורת ספרים מקובלת [שלצערי לא נעשתה בספר הנ"ל!]. הא ותו לא.
ישעיהו לוריא כתב:עם זאת, רע עליי המעשה וההכללה של ציבור שלם תוך נתינת סטיגמות של פולנים חריפים, תפיסה מהירה וממולחת, קל וחומר שאיני מתחבר לביקורת האישית שהוטחה כאן באדמו’’ר מגור, שעם כל הטענות, ורבות העליתי בעצמי, עדיין יש מקום לניסיון להבין אחרת את הסיטואציה והמורכבות.
לא יודע אם זה נקרא לימוד זכות, עצימת עיניים או הכלה ומחילה.
גביר כתב:דומה שאולי כדאי שהיודעים ירחיבו קצת בהסברת משמעותם של המושגים 'חבורה' 'מנהיג חבורה' ו'קומעדאנט'.
אליסף כתב:גביר כתב:דומה שאולי כדאי שהיודעים ירחיבו קצת בהסברת משמעותם של המושגים 'חבורה' 'מנהיג חבורה' ו'קומעדאנט'.
בשעתו שאלתי באשכול זה שאלה זו ממקדש מלך. יתכן שהשיב על זה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים