הוגה כתב: וראבי"ה רבם של בני ריינוס הסביר את מקור ההיתר מהגמרא
יעקל כתב:עוד מנהגים של חבל הריינוס : אכילת אורז בפסח
יעקל כתב: ונטילת ידיים לפני המוציא...
בברכה המשולשת כתב:הוגה כתב: וראבי"ה רבם של בני ריינוס הסביר את מקור ההיתר מהגמרא
רבינו יואל הלוי, אבי הראבי"ה
חלב הדבוק לכרס שתחת הפריסה, אסור: הגה. וכן המנהג בכל מקום, מלבד בני ריינוס, שנוהגין במקצתו היתר, ואין מוחין בידם שכבר הורה להם זקן (הגהות אשר"י ומרדכי ורוב הפוסקים). ובכל מקום שנוהגין בו איסור, דינו כשאר חלב לבטל בששים (א"ו הארוך). אבל אין אוסרין כלים של בני ריינוס, הואיל ונוהגין בו היתר (חידושי אגודה):
יעקל כתב:עוד מנהגים של חבל הריינוס : אכילת אורז בפסח, אמירת תחנון בער"ח, ובערב ת"ב, ובערב ט"ו בשבט ובמנחה של ט"ו בשבט, ונטילת ידיים לפני קידוש
בניגוד לאיזור בערלין הקרובה לפולין כבר שם לא אמרו תחנון בערבי ימים אלה
כמהים_ כתב:יעקל כתב:עוד מנהגים של חבל הריינוס : אכילת אורז בפסח
???
היוכל מעכ"ת לציין מקור לפרט מתמיה זה? על איזו תקופה מדובר?
עובדיה חן כתב:ידוע בשם מהרי"ל אין לעשות תוספת יום טוב בראש השנה,מחפש מקור.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 133 אורחים